عضو هیئت مدیره بانک ملی ایران:صنعت نیشکر موفق‌ترین مجموعه اقتصادی کشور است/نیشکر علی‌رغم همه بحران‌ها به سوددهی رسیده است

عضو هیئت مدیره بانک ملی ایران:صنعت نیشکر موفق‌ترین مجموعه اقتصادی کشور است/نیشکر علی‌رغم همه بحران‌ها به سوددهی رسیده است
این شرکت صنعتی با همه محدودیت‌های موجود، توانسته به رشد و بالندگی برسد و در مسیر این بالندگی، کشت و صنعت هفت‌تپه را نیز در مسیر شکوفایی قرار داده و در حال حاضر هفت‌تپه بازسازی شده و در مدار تولید قرار گرفته است.

آفتاب کارون:

این شرکت صنعتی با همه محدودیت‌های موجود، توانسته به رشد و بالندگی برسد و در مسیر این بالندگی، کشت و صنعت هفت‌تپه را نیز در مسیر شکوفایی قرار داده و در حال حاضر هفت‌تپه بازسازی شده و در مدار تولید قرار گرفته است.

عضو هیئت مدیره بانک ملی ایران، صنعت نیشکر را موفق‌ترین مجموعه اقتصادی کشور دانست که در کنار تولید محصولات متنوّع، توانسته اشتغالی بالغ بر ۲۶ هزار نفر ایجاد کند.

به گزارش روابط‌عمومی شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی، حسن مونسان در جلسه بررسی راهکارهای حمایتی بانک ملی از طرح‌های توسعه‌ای صنعت نیشکر که سه‌شنبه (۱۳ تیرماه) برگزار شد، با بیان این مطلب گفت، اشتغال ۲۶ هزار نفری به صورت مستقیم و ۱۰۰ هزار نفری به صورت غیرمستقیم و همچنین تامین بیش از ۴۰ درصد شکر مورد نیاز کشور، بارزترین فعالیت این شرکت است که حاصل مدیریت کارآمد و برنامه‌ریزی دقیق دکتر ناصری در مسیر تولید است.

وی با اشاره به انتخاب مدیرانی نخبه و شایسته در صنعت نیشکر، افزود، این شرکت صنعتی با همه محدودیت‌های موجود، توانسته به رشد و بالندگی برسد و در مسیر این بالندگی، کشت و صنعت هفت‌تپه را نیز در مسیر شکوفایی قرار داده و در حال حاضر هفت‌تپه بازسازی شده و در مدار تولید قرار گرفته است.

توانستیم از بحران‌ها عبور کنیم

در ادامه این نشست، مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی گفت، در سال‌های اخیر مزارع نیشکر با دو ابربحران سیل و خشکسالی مواجه شدند، اما با تدبیر صورت‌گرفته از جمله بازچرخانی زهاب برای کاهش الگوی مصرف آب توانستیم از این بحران‌ها خارج شویم.

دکتر عبدعلی ناصری با اشاره به تبعات خشکسالی‌ دو سال اخیر بر روند تولید محصول گفت: کمّیت و کیفیّت آب در سال گذشته تاثیر منفی بر تولید گذاشت ولی با تلاش شبانه‌روزی پرسنل، صنعت نیشکر نه تنها از بحران عبور کرد بلکه با تلفیق «تولید و تجارت» نیز به سوددهی رسید.

وی با بیان اینکه نیشکر شرکتی پیشرو در عمل به مسئولیت‌های اجتماعی است، اظهار کرد، در سیلاب سال ۹۸ توسعه نیشکر برای حراست از روستاهای پیرامونی، موافقت کرد که سیلاب به سمت مزارع هدایت شود تا مناطق پیرامونی آسیب کمتری ببینند.

وی افزود، هم‌اکنون، سودآوری شرکت مطلوب و مناسب بوده و پیش‌بینی می‌شود با توجه به وضعیت مطلوب منابع آبی، این شرکت در سال جاری، سودآوری خوبی داشته باشد.

تولید ۶۰ مگاوات برق نیشکری از دیگر محورهای سخنان دکتر ناصری در این نشست بود. وی در این زمینه بیان کرد، با تدابیر اندیشیده شده نه تنها توانستیم از بحران بی برقی گذر کنیم بلکه مازاد آن را به شبکه برق روستاهای اطراف منتفل کنیم.

نیشکر با برنامه‌ریزی و کار جهادی به سوددهی رسیده است

 

در ادامه جلسه بررسی راهکارهای حمایتی بانک ملی از طرح‌های توسعه‌ای صنعت نیشکر، رئیس اداره‌کل سرمایه گذاری و امور شرکت‌های بانک ملی ایران نیز به خسارت‌های ناشی از خشکسالی و سیلاب به مزارع نیشکر در سال‌های گذرشته اشاره کرد و گفت، این شرکت در خشکسالی سال ۹۷ و همچنین سیلاب سال ۹۸، خسارت‌های بی‌شماری دید که این خسارت‌ها به دولت اعلام شده و پیگیر وصول آن هستیم.

بیژن نصرتی افزود، علی‌رغم خسارت‌های ناشی از سیلاب و خشکسالی، این صنعت توانست با برنامه‌ریزی دقیق و کار جهادی به سود مطلوبی دست یابد.

بر اساس این گزارش، شرکت توسعه صنایع نیشکر و صنایع جانبی، بزرگترین شرکت فرآوری نیشکر در ایران است. بررسی صورت‌های مالی نشان‌دهنده سوددهی مطلوب این شرکت است. اخیراً شرکت توسعه نیشکر در فرابورس پذیرفته شده و سهام این شرکت به عنوان بزرگ‌ترین عرضه تاریخ بورس بزودی عرضه می‌شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.