تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۴ فروردین ۱۴۰۲ - ۹:۵۷

ایجاد صلح و سازش در پرونده‌های قتل و اختلاف

ایجاد صلح و سازش در پرونده‌های قتل و اختلاف
مصلحان اجتماعی برای ایجاد صلح و سازش در پرونده‌های قتل و اختلاف تلاش می‌کنند.

عضو شورای حل اختلاف عشایر خوزستان گفت: مصلحان اجتماعی برای ایجاد صلح و سازش در پرونده‌های قتل و اختلاف تلاش می‌کنند.
سیدعیسی موسوی گفت: زمانیکه قتل، دعوا یا اختلافی میان افراد یا طوایف اتفاق می‌افتد، مصلح اجتماعی با واسطه گری و مذاکره با طرفین دعوا و برگزاری جلسه‌های متعدد برای ایجاد صلح و سازش در پرونده اختلاف تلاش می‌کند.

او می‌گوید: به فرموده امیرالمومنین علی (ع) که از پیامبر اکرم (ص) نقل می‌کنند، ایجاد صلح و سازش میان مسلمانان و شیعیان از نماز و روزه واجب‌تر است.

موسوی می گوید: همه افرادی که نقش صلح یار و مصلح اجتماعی را در جامعه دارند، با هزینه‌های شخصی و بدون دریافت مبلغ و فقط برای رضایت خداوند، واسطه گری و رفع اختلاف می‌کنند.

مصلح اجتماعی در خوزستان گفت: در برخی موارد پرونده‌ها از سوی شورای حل اختلاف استان معرفی می‌شوند و در برخی موارد نیز دادگاه درخصوص قتل، درگیری و ایجاد اختلاف اطلاع رسانی می‌کند و سپس ما با همکاری رئیس شورای حل اختلاف موضوع را پیگیری می‌کنیم.

به گفته عضو شورای حل اختلاف عشایر خوزستان برای پیگیری و بررسی موضوع، در صحنه حاضر می‌شویم و باوجو اینکه خطر‌های مختلفی نیز اعضا را تهدید می‌کند، اما دست از تلاش بر نمی‌داریم تا از کشته و مصدوم شدن طرفین دعوا جلوگیری شود.

آقای موسوی هدف و انگیزه از تلاش برای صلح و سازش و رفع اختلاف‌ها را مشارکت در کار‌های خیر و خداپسندانه بیان کرد و گفت: وقتی از همان لحظه‌های ابتدایی بروز اختلاف و درگیری، جلوی آن گرفته شود، مانع متضرر شدن طرفین دعوا می‌شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.