تاریخ انتشار : یکشنبه ۲ مهر ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۰

افزایش ۳۵ درصدی تولید نفت در شركت بهره برداری نفت و گاز كارون

افزایش ۳۵ درصدی تولید نفت در شركت بهره برداری نفت و گاز كارون

مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز کارون از افزایش ۳۵ درصدی تولید نفت خام طی ۶ ماهه اخیر در این شرکت خبر داد.

آفتاب کارون:

به گزارش پايگاه اطلاع رساني نفتخيز به نقل از روابط عمومی شرکت بهره برداری نفت و گاز کارون، مهندس حسن شهروئی در نشست خبری که به مناسبت هفته دولت و با جمعی از خبرنگاران روز دوشنبه ۶ شهریور برگزار شد، ضمن تبریک هفته دولت و گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر، با ذکر این موضوع که شرکت بهره برداری نفت و گاز کارون حدود یک سوم نفت کشور را تولید می‌کند، اظهار داشت: ظرفیت تولید نفت خام در شرکت بهره‌برداری نفت و گاز کارون بیش از یک میلیون بشکه در روز است و با اقدامات خوب صورت گرفته تولید تکلیفی این شرکت طی ۶ ماه گذشته ۳۵ درصد افزایش داشته و به ۹۰۰ هزار بشکه در روز رسیده است.

وی افزود: شرکت نفت و گاز کارون مسئولیت راهبری ۳۳ کارخانه فرآورشی، نفت و گاز و گاز مایع و حدود ۷۰۰حلقه چاه در پیرامون اهواز تا واحد بهره برداری منصوری در نزدیکی شادگان را بعهده دارد که حدود نیمی از نفت تولیدی این شرکت خوراک پالایشگاه آبادان و تهران می‌گردد و مابقی نیز به مبادی صادرات ارسال می شود و روزانه حدود۴۰ هزار بشکه مایعات گازی نیز در شرکت کارون تولید و به پتروشیمی ها ارسال می گردد.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز کارون گفت: رسیدن به این میزان تولید نفت و گاز و افزایش ایجاد شده، نیازمند پشتیبانی و بسترهای لازم بوده‌ که در بحث تعمیرات اساسی تاسیسات و تجهیزات، تعمیرات خطوط لوله و خرید کالا و تجهیزات نسبت به سال‌های قبل ۴۰ درصد پیشرفت داشته‌ایم که این مهم در افزایش تولید صورت گرفته نقش بسیار مهمی داشته است و تعامل و پشتیبانی شرکت ملی نفت ایران و مناطق نفتخیز جنوب در اقدامات صورت گرفته بسیار موثر و قابل تقدیر است.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز کارون با اشاره به این مطلب که در حال حاضر حدود ۹۸ درصد گازهای همراه نفت که قبلاً سوزانده می شد، استحصال می‌گردد و فقط حدود ۲ درصد گاز سوزی داریم، گفت: در بخش محیط زیست اقدامات خوبی در حال انجام است. در این زمینه پروژه‌هایی برای جمع آوری گازهای مشعل در حال پیگیری است که ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارند که پس از تکمیل آن امیدواریم شاهد جمع‌آوری بخش باقیمانده از گازهای همراه باشیم.

مهندس شهرویی ادامه داد: در بحث توسعه فضای سبز احداث ۵ نهال‌خانه را از سال گذشته به متراژ ۲۲۰۰ متر مربع در دستور کار قرار داده‌ایم که ۳ نهال‌خانه تکمیل و بهره‌برداری شده است و ۲ واحد دیگر نیز بالای ۷۰ درصد پیشرفت فیریکی دارند.

وی افزود: در بحث پروژه‌های مربوط به تولید ۵ پروژه نیمه تمام را با اعتباری بالغ بر ۶۰۰ میلیارد ریال به اتمام رساندیم که نتیجه آن افزایش تولید و قدرت مانور عملیاتی در بحث تولید بوده است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.