تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۱ شهریور ۱۴۰۲ - ۹:۲۳

تصفیه خانه بهداشتی فولاد اکسین خوزستان افتتاح شد/مهندس محمدی: هدف فولاد اکسین تبدیل شدن به صنعت سبز است

تصفیه خانه بهداشتی فولاد اکسین خوزستان افتتاح شد/مهندس محمدی: هدف فولاد اکسین تبدیل شدن به صنعت سبز است

تصفیه خانه بهداشتی فولاد اکسین خوزستان با هدف رسیدن به قله محیط زیست و تحقق انقلاب صنعتی سبز در کنار توسعه و با حضور مدیرعامل این شرکت، افتتاح شد

آفتاب کارون:

به گزارش خبرنگار روابط عمومی شرکت فولاد اکسین خوزستان، مهندس علی محمدی در آئین افتتاح پروژه پساب بهداشتی این شرکت که با حضور معاونان اداره کل محیط زیست استان برگزار شد، اظهار کرد: یکی از الزامات شرکت های صنعتی، داشتن پیوست محیط زیست است که بر همین اساس تلاش داریم جزو صنعت سبز قرار بگیریم.

وی با تاکید بر اینکه رسیدن به قله محیط زیست و صنعت سبز، در شرکت فولاد اکسین خوزستان هدفگذاری شده است، افزود: سعی داریم با همکاری با اداره کل محیط زیست، در کنار موفقیت در تولید، الزامات محیط زیستی را نیز رعایت کنیم و همه، شرکت بزرگ فولاد اکسین را به عنوان صنعت حامی محیط زیست بشناسند.

در ادامه معاون اداره کل محیط زیست خوزستان، ضمن تقدیر از توجه شرکت فولاد اکسین به محیط زیست، بیان کرد: پروژه فاضلاب بهداشتی از جمله الزاماتی است که قانونگذار شرکت های صنعتی دارای بیش از ۱٠٠ نیروی شاغل را مکلف کرده که کلیه فاضلاب بهداشتی خود را تصفیه و استانداردسازی کنند.

وی افزود: نیاز است که از طریق آزمایشگاه، خروجی تصفیه خانه مورد بررسی و آزمایش قرار گیرد و نتیجه مطلوب از این اقدامات حاصل شود.

این مقام مسئول گفت: در محوطه کناری این تصفیه خانه سعی شود نهضت درختکاری به کار گرفته و به عنوان فضای سبز استفاده شود.

بر اساس این گزارش، احداث این تصفیه خانه یکی از الزامات زیست محیطی است، به طوری که تاکید شده بود برای کارخانه نورد و فولادسازی باید تصفیه خانه احداث شود و این پروژه که در سال ۹۹ کلنگ زنی شده بود، امروز به بهره برداری رسید.

بنا بر این گزارش، با آغاز به کار این پروژه، کلیه فاضلاب بهداشتی کارخانه به تصفیه خانه منتقل می شود که در سال ۸۸ حدود ۲ هزار متر خط فاضلاب انجام شد؛ هم اکنون در این پروژه ۲ هزار و ۸٠٠ متر خط فاضلاب و سه تصفیه خانه ساخته شده و اتصال تمامی فاضلاب تصفیه خانه در حال انجام است.

ظرفیت این تصفیه، ۴٠٠ متر مکعب در روز است که ۲٠٠ متر برای فاضلاب بهداشتی در ساختمان های اداری کارخانه نورد در نظر گرفته شده و ۲٠٠ متر مکعب دیگر نیز برای ساختمان های اداری کارخانه فولادسازی، به همراه ۲ مخزن بزرگ پیش بینی شده است.

در مسیر تصفیه خانه و در طول نزدیک به ۵ هزار متر خط فاضلاب، ۲۲٠ منهول قرار گرفته است.

این پروژه یکی از اقدامات مهم شرکت فولاد اکسین خوزستان در جهت حفظ محیط زیست است که علاوه بر این موضوع، به دلیل بازگشت آب تصفیه شده برای استفاده در فضای سبز، صرفه اقتصادی نیز دارد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.