تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۱:۲۶

آیین گرامیداشت روز درختكاری در مناطق نفت‌خیز جنوب برگزار شد

آیین گرامیداشت روز درختكاری در مناطق نفت‌خیز جنوب برگزار شد

همزمان با روز درختكاري و آغاز هفته منابع طبيعي آيين گرامي‌داشتي با حضور مدیرعامل، مدیران ارشد شركت ملي مناطق نفت‌خيز جنوب و معاون محیط زیست اداره كل منابع طبيعي استان خوزستان در شهرك نفت اهواز برگزار شد.

آفتاب کارون:

همزمان با روز درختكاري و آغاز هفته منابع طبيعي آيين گرامي‌داشتي با حضور مدیرعامل، مدیران ارشد شركت ملي مناطق نفت‌خيز جنوب و معاون محیط زیست اداره كل منابع طبيعي استان خوزستان در شهرك نفت اهواز برگزار شد.

امروز دوشنبه (۱۵اسفند) همزمان با روز درختكاري و آغاز هفته منابع طبيعي، آيين گرامي‌داشتي با حضور مدیرعامل، مدیران ارشد شركت ملي مناطق نفت‌خيز جنوب و معاون محیط زیست اداره كل منابع طبيعي استان خوزستان به میزبانی مدیریت عملیات غیر صنعتی در شهرك نفت اهواز برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نفتخیز، در اين مراسم مدیر عامل شركت ملي مناطق نفت‌خيز جنوب با تبريك اين مناسبت و مقارنت با میلاد خجسته صاحب الزمان(عج) و اعیاد معظم شعبانیه به بيان اهميت درختكاري و حفظ منابع طبيعي در فرهنگ اسلامي پرداخت.

مهندس علیرضا دانشی گفت: بنا به وظیفه ذاتی مناطق نفت‌خيز جنوب، متولی تولید است و علی‌رغم اینکه دولت سیزدهم میراث‌دار کاستی ها و ناکارآمدی‌های بی شمار دولت پیشین بود، عمل‌کرد این مجموعه در حوزه حفاظت از محيط زيست به عنوان بخشی از مسئولیت‌های اجتماعی و انجام تكليف ديني را می‌توان بسیار چشم‌گیر ارزیابی کرد. هرچند در دولت انقلابی به این مقدار بسنده نخوایم کرد و یقینا این قبیل اقدامات توسعه خواهد یافت.

وی با تاکید بر اینکه با تدبیر وزیر نفت و آقای خجسته مهر مدیر شرکت ملی نفت ایران امور صنعت نفت در مسیر عقلانیت قرار گرفته، بیان کرد: اختصاص هفت هزار و دویست میلیارد تومان به پروژه های زیرساختی استان و هزینه بالغ بر شش هزار میلیارد تومان در اقدامات عام المنفعه به طرق مختلف و به عنوان صرفا بخشی از اقدامات این شرکت در انجام مسئولیت های اجتماعی، عملکرد مناطق را در این حوزه در مقایسه با ادوار پیشین، بی نظیر می نماید.

دانشی با یادکرد شیوه سلوک ائمه اطهار عليهم السلام و من جمله رساله حقوق امام سجاد(ع) در خصوص منابع طبيعي، محيط زيست منابع طبيعي و درختكاري گفت: هرچند پس از انقلاب صنعتی نوع بشر نسبت به طبیعت ظلم روا داشته است، ولی ما به عنوان فرد مسلمان خود را موظف به رعایت حقوق طبیعت دانسته و در عمل به وظایف خود در این حوزه اهتمام خواهیم ورزید. لذا حراست از منابع طبيعي و محيط زيست از اولويت هاي دولت سیزدهم خواهد بود.

مدير عملیات غیر صنعتی شركت ملي مناطق نفت خيز جنوب ضمن خیرمقدم به حاضرین و تبریک اعیاد شعبانیه با ارائه گزارش مبسوطي از دستاوردهاي اين شركت در زمينه توسعه فضاي سبز و كاهش آلاينده هاي زيست محیطي اظهار داشت: با عنایت به گسترش سرانه فضای سبز به بالغ بر۷۰ متر مربع به ازای هر نفر در مقایسه با میانگین کشور و حتا در مقیاس جهانی مناطق را میتوان پیشرو این امر قلمداد کرد.

مهندس غلام رضا کمالی افزود: اين مدیریت در كنار اين پروژه ها، با تاکید مدیرعامل نهضت کاشت درختان مثمر را در دستور كار خود قرار داده و بر همین اساس اقدامات موثری چون تاسیس قلمستان شهدای صنعت نفت شهرک نفت را در سریع ترین زمان ممکن و با حرکتی جهادی به انجام رسانده است.

در پايان اين مراسم از فعالان حوزه محیط زیست و فضاي سبز با اهداي لوح، تقدير به عمل آمد و مديران حاضر در اين آيين به كاشت نهال هايي اقدام كردند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.