تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۲

تحلیل سید علی مرعشی از خطبا و حقوقدان خوزستانی از سخنان رهبری در نماز جمعه

تحلیل سید علی مرعشی از خطبا و حقوقدان خوزستانی از سخنان رهبری در نماز جمعه

خطبه‌های مقام معظم رهبری در نماز جمعه مایه آرامش در این برهه از تاریخ برای ملت بود.

یک خطیب و حقوقدان خوزستانی با تاکید بر اینکه خطبه‌های مقام معظم رهبری در نماز جمعه مایه آرامش در این برهه از تاریخ برای ملت بود گفت: حضرت آیت الله خامنه ای در شرایط حساس پس از شهادت سردار سلیمانی و پاسخ مقتدرانه ایران به جنایات آمریکا و سیلی‌ محکمی که بر پیکره استکبار نواخته شد، پس از سال‌ها در نماز جمعه حاضر شدند.

سید علی مرعشی افزود: در آستانه‌ی سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و در طلیعه‌ی گام دوم انقلاب، مراسم نماز جمعه‌ی تهران به امامت حضرت آیت‌الله خامنه‌ای و با حضور پر شور مردم بصیر و انقلابی در مصلای امام خمینی (ره) برگزار شد.

وی گفت: هشت سال پس از آخرین نمازجمعه‌ای که به‌امامت رهبر انقلاب اسلامی برگزار شد، حضرت آیت الله خامنه‌ای بار دیگر به نماز جمعه آمدند و خاطره خطبه‌های شورانگیز قبلی خود را که برخی از آنها در سرنوشت کشور و منطقه نقش تعیین‌کننده داشته‌اند، زنده کردند. اجتماع مردمی در برپایی نماز جمعه حامل پیامی برای ابرقدرتهایی است که در برابر ایران سنگ اندازی می کنند و چشم دیدن موفقیت های انقلاب اسلامی را ندارند.

وی گفت: از سویی سقوط هواپیمای مسافربری نیز التهاب‌هایی در جامعه ایجاد کرد و متاسفانه عده‌ای به دنبال فراهم کردن خواست دشمن شده و در واقع در زمین دشمن بازی کردند تا طعم پیروزی را بر این ملت تلخ کنند و در این شرایط، مقام معظم رهبری ضمن حضور در نماز جمعه، خطبه‌های مهمی را ایراد فرمودند.

وی گفت: مقام معظم رهبری در خطبه نماز جمعه، حمله سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به پایگاه آمریکایی را به زیبایی تحلیل کردند و قدرت نظامی و اقتدار ایران را از ابعاد مختلف مورد تشریح قرار دادند.

وی با اشاره به پوشش رسانه ای حضور رهبری در نماز جمعه و واکنش مقامات آمریکایی به این اجتماع مردمی افزود: آمریکایی ها حضور میلیونی مردم ایران را رصد می کنند و به آن در شکل های مختلف واکنش نشان می دهند.

این خطیب و حقوقدان خوزستانی افزود: خوشبختانه خیل عظیمی از مردم ولایتمدار در نماز جمعه حاضر شدند و این نشانه‌ای است که رهبر معظم انقلاب اسلامی در قلب مردم ایران جا دارد و زمانی که بزرگ، کوچک، پیر، جوان، زن و مرد از قبل می‌دانستند که خطیب جمعه تهران امام خامنه‌ای هستند با شور و شعف فراوانی شرکت کرده و به رهبری اقتدا کردند.

مرعشی گفت: مقام معظم رهبری عزت مردم ایران اسلامی را در خطبه‌های نماز جمعه به زیبایی مورد تاکید قرار دادند ضمن اینکه ایشان آینده جمهوری اسلامی ایران و شکست استکبار جهانی را بیش از پیش با این حرکت‌هایی که ملت شریف ایران داشتند ارائه فرمودند و از سوی دیگر امیدواری مردم ایران نسبت به آینده نظام، اقتدار امت، پیش به‌سوی تمدن نوین اسلامی و نیز زمینه‌سازی برای ظهور امام زمان(عج) مطالبی است که هم در گام دوم انقلاب آمده و هم مضمون آن در خطبه‌های معظم‌له وجود داشت.

وی گفت: از سوی دیگر رهبر معظم انقلاب اسلامی در هر برهه‌ای، متناسب با شرایط آن روز، با فرمایشات خویش، التهابات را با بیان و تحلیل و استدلال کاهش می‌دهند.

مرعشی در پایان گفت: مردم ایران در نماز جمعه بر همبستگی خود تاکید کردند. ملت ایران امروز پرچم دار اسلام و با عزت است. ایران امروز مقاوم تر از گذشته است و می تواند از مشکلات عبور کند.

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.