تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۱

محصول سبزی و صیفی خوزستان زیرپوشش بیمه نیست

بیمه سبزی و صیفی در اولویت صندوق بیمه محصولات کشاورزی نیست.

اهواز – ایرنا – مدیرگروه خدمات بیمه ای بانک کشاورزی خوزستان گفت:محصول سبزی و صیفی شمال خوزستان که در جریان سیلاب هفته گذشته به شدت آسیب دیده زیرپوشش بیمه حوادث نبوده از این رو امکان پرداخت خسارت از سوی صندوق بیمه کشاورزی وجود ندارد.
محمدآلاله روز در گفتگو با ایرنا افزود: بیمه سبزی و صیفی در اولویت صندوق بیمه محصولات کشاورزی نیست و امکان کمک مستقیم دولت به کشاورزان خسارت دیده دزفول ، شوش ، گتوند وجود ندارد هرچند مدیریت بحران استانداری خوزستان در حال رایزنی با دولت برای پرداخت بخشی از خسارات وارده به کشاورزان خوزستانی طبق بند سه ماده ۱۰ قانون اجرای مقررات دولت به محصولاتی که شامل بیمه نمی شوند به صورت بلاعوض است.
وی گفت: با وجود آنکه ۶۳نوع محصول تولیدی خوزستان زیرپوشش بیمه هستند ولی کشاورزان و باغداران خوزستانی تمایل زیادی به استفاده از تسهیلات بیمه ندارند.
آلاله با بیان اینکه توجیه بیمه کردن سبزی و صیفی زمانی برای صندوق بیمه کشاورزی قابل قبول خواهد بود که محصولات اصلی و اساسی به طور کامل زیرپوشش بیمه قرار گیرد افزود:با وجود آنکه خوزستان همواره در معرض حوادث طبیعی و قهری است هنوز فرهنگ بیمه محصولات کشاورزی در این استان فراگیر نشده است.
مدیرگروه خدمات بیمه ای بانک کشاورزی خوزستان ادامه داد: حدود ۲۰درصد سطح زمین های کشاورزی زیرپوشش بیمه حوادث بوده و بقیه زمین های استان از حداقل بیمه برخوردار نیستند.
به گزارش ایرنا در جریان بارندگی سیل آسای روز پنجشنبه هفته گذشته ۲ هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال به زمین محصولات کشاورزی دزفول خسارت وارده شده و سبزی و صیفی این منطقه تا ۹۷ درصد خسارت دید.
براساس اعلام معاون برنامه ریزی و اقتصادی جهادکشاورزی خوزستان ۲۵ میلیون تن سبزی و صیفی در کشور تولید می شود که ۱۰ درصد آن مربوط به خوزستان است.
۵۰درصد محصول سبزی و صیفی خوزستان در دزفول تولید می شود که برآورد شده حدود ۲۰درصد این محصول در این شهرستان به کلی از بین رفته است و امکان عرضه آن در بازار نیست.
در استان خوزستان سالانه ۱۵٫۸میلیون تن محصولات زراعی و باغی با تنوع۱۲۴گونه تولید می شود که از حیث کمیت و تنوع تولید ، رتبه نخست را در کشور دارد.
امسال حدود یک میلیون هکتار از اراضی خوزستان زیرکشت پاییزه می رود که حدود ۵۴۰هزار هکتار آن گندم آبی و دیم است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.