کد خبر : 47871
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۶

انتظار داریم عراق بازارچه‌ی شهابی و چنگوله را تعیین تکلیف کند

[ad_1] پایگاه خبری – تحلیلی آفتاب کارون: به گزارش ایسنا، «قاسم سلیمانی‌دشتکی» در دیدار با «ملا طلال»استاندار واسط عراق اظهار کرد: در این نشست انتظار داریم که بازارچه شهابی و چنگوله نعیین تکلیف، هیئت مشترک ایران و عراق در مرز تشکیل و همه‌ی مواد تفاهم‌نامه‌های قبل اجرایی شود. وی با بیان اینکه تردد بدون هیچ

[ad_1]
پایگاه خبری – تحلیلی آفتاب کارون:

به گزارش ایسنا، «قاسم سلیمانی‌دشتکی» در دیدار با «ملا طلال»استاندار واسط عراق اظهار کرد: در این نشست انتظار داریم که بازارچه شهابی و چنگوله نعیین تکلیف، هیئت مشترک ایران و عراق در مرز تشکیل و همه‌ی مواد تفاهم‌نامه‌های قبل اجرایی شود.

وی با بیان اینکه تردد بدون هیچ مشکلی در پایانه مرزی مهران در جریان است و هر روز بر تعداد زوار اربعین اضافه می‌شود، تصریح کرد: هم‌اکنون ۱۰۰ گیت گذرنامه در مرز مهران فعال شده و زائران در کمترین زمان ممکن از مرز خارج می‌شوند.

سلیمانی با قدردانی از همکاری بسیار خوب مردم و مسئولان عراق برای تسهیل در تردد زوار، گفت: مردم عراق در پذیرایی از زوار اربعین حسینی سنگ تمام گذاشته‌اند و مردم ایران نیز با برپایی بیش از ۳۴۰ موکب برای خدمات‌رسانی به زوار اربعین در استان ایلام پیش‌بینی شده است.

استاندار ایلام با اشاره به تمهیدات امنیتی در مرز مهران، تصریح کرد: از پل زائر تا پایانه مرزی ۶ ایستگاه کنترلی برای زوار وجود دارد و افرادی که بدون ویزا و گذرنامه باشند از مرز برگشت داده می‌شوند.

وی یادآور شد: از خروج هرگونه مواد ممنوعه از مرز توسط زائران به خاک عراق جلوگیری می‌شود.

سلیمانی‌دشتکی گفت: ۳۰۰۰ دستگاه کامیون حامل بار مواکب از مرز عبور کرده‌اند و تردد کامیون‌ها در مرز برطرف شده است.

وی با اشاره به این‌که همه زیرساخت‌های لازم در مرز مهران و استان برای ایام اربعین فراهم شده است، یادآور شد: ۱۱۴ کیلومتر راه اصلی و بزرگراه به راه‌های استان ظرف یکسال گذشته اضافه شده است.

انتهای پیام

[ad_2]

منبع: ایسنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.