کد خبر : 55764
تاریخ انتشار : جمعه ۱۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۹:۲۴

پویش فرهنگی به حرمت خادم‌الرضا می‌بخشم در خوزستان برگزار می‌شود

پویش فرهنگی به حرمت خادم‌الرضا می‌بخشم در خوزستان برگزار می‌شود
پویش فرهنگی به حرمت خادم‌الرضا می‌بخشم در خوزستان برگزار می‌شود

رئیس توسعه حل اختلاف خوزستان از برگزاری پویش فرهنگی به حرمت خادم الرضا می‌بخشم تا پایان چهلمین روز شهادت رئیس جمهور در سطح استان به منظور جلب رضایت و ایجاد مصالحه پرونده‌های قضایی خبر داد.

حجت الاسلام عبدالحمید امانت بهبهانی در مراسم گرامیداشت شهدای خدمت که از سوی معاونت توسعه حل اختلاف دادگستری کل استان خوزستان با حضور بزرگان، سران عشایر، صلح یاران، اعضای شوراهای حل اختلاف و ستاد صبر استان در موسسه فرهنگی امام صادق (ع) اهواز برگزار شد، اخلاص و توسل را سه ویژگی شهدای خدمت به ویژه شهید رئیسی برشمرد و گفت: براساس وعده الهی کسانی که عمل صالح و خدمت به مردم را خالصانه و صادقانه انجام دهند، خداوند محبت آنها را در دل مردم قرار می‌دهد و این موضوع را در تشییع باشکوه این شهدا دیدیم.

به گزارش ایسنا، وی با اشاره به برگزاری سه پویش مهم ترویج فرهنگ صلح و سازش در استان خوزستان افزود: در راستای تحقق اهداف و سیاست‌های قوه قضاییه و سند تحول و تعالی قضایی و به منظور ترویج فرهنگ و سنت خیرخواهانه و خداپسندانه صلح و سازش در جامعه و همچنین ارج نهادن به مقام شامخ شهدای خدمت، پویش فرهنگی «به حرمت خادم الرضا می‌بخشم» تا پایان چهلمین روز شهادت رئیس جمهور در سطح استان برگزار می‌شود و امیدواریم آثار ارزشمندی در جلب رضایت و ایجاد مصالحه پرونده‌های قضایی رقم بخورد.

امانت بهبهانی گفت: علاوه بر این پویش، پویش‌های دیگری بنام پویش «سنت رایته العباس به عشق حضرت ابوالفضل العباس می‌بخشم» نیز برگزار می‌شود و در این پویش مهم، ترویج و نشر فقه اهل بیت در امر مهم اصلاح ذات البین با اتکا به جامعه روحانیت، نخبگان، بزرگان طوایف و عشایر انجام می‌شود.

وی بیان کرد: تیراندازی در مراسم شادی و عزاداری یکی از معضلات اجتماعی و سنت غلطی است که در خوزستان و دیگر استان‌ها وجود دارد و بیشتر مردم عزیز استان این سنت را نمی‌پسندند و همواره آن را مذمت می‌کنند. در این شرایط، معاونت توسعه حل اختلاف خوزستان با برگزاری پویش فرهنگی «عدم تیراندازی»، اقدام به فعالیت‌های خوبی در این زمینه کرده است.

رئیس توسعه حل اختلاف خوزستان گفت: کنترل ریشه‌ای و جلوگیری از تیراندازی در مراسم فاتحه‌خوانی و ازدواج در شهرها و روستاهای بزرگ به منظور حفظ امنیت و رفاه اجتماعی و پیشگیری از جرم، ضروری است و بزرگان عشایر و قبایل محترم استان خوزستان باید با حراست از هویت قبیله، تلاش کنند با اتخاذ تدابیر خردمندانه و عقلایی درصدد کاهش خرده فرهنگ‌هایی شوند که منجر به آسیب‌پذیری بدنه طوایف و عشایر و کرامت انسانی فرد منتسب به آن طایفه یا عشیره می‌شود.

در ادامه این مراسم حجت الاسلام امینی استاد حوزه و دانشگاه به تبیین ویژگی‌های شهدا به ویژه شهید رئیسی و همراهانش پرداخت و گفت: سیدالشهدای خدمت با شهادت خود انقلاب اسلامی را بیمه و به تعبیر مقام معظم رهبری ملت ایران را زنده کرد.

وی افزود: سیدالشهدای خدمت ولایت‌مدار بود و امر اهل بیت(علیهم‌السلام) را احیا کرد و خدای متعال نیز به بهترین وجه، مزد خدمت او را داد و عزیز کرد.

امینی در ادامه با قدردانی از خدمات صلح‌یاران، بزرگان، سران عشایر و اعضای شوراهای حل اختلاف استان خوزستان در ایجاد صلح و سازش اصحاب دعوا، و ترویج فرهنگ اصلاح ذات‌البین، گفت: خداوند هر کس که برای اصلاح خود و دیگران و جلوگیری از آسیب دیدن جامعه و ایجاد صلح و سازش و آرامش بین مردم تلاش کند، دوست دارد و مورد تکریم قرار می‌دهد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.