کد خبر : 55036
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۷ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۰

برای نخستین بار؛

کمیته پیشگیری از جرائم انتخاباتی در فضای مجازی خوزستان تشکیل شد

کمیته پیشگیری از جرائم انتخاباتی در فضای مجازی خوزستان تشکیل شد
کمیته پیشگیری از جرائم انتخاباتی در فضای مجازی خوزستان تشکیل شد

کمیته پیشگیری از جرائم انتخاباتی در فضای مجازی خوزستان تشکیل شد

دادستان عمومی و انقلاب مرکز خوزستان با اشاره به راه‌اندازی کمیته پیشگیری از جرایم انتخاباتی در فضای مجازی استان گفت: این کمیته در راستای مصوبات ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم انتخاباتی تشکیل و در همین راستا فضای مجازی رصد می‌شود.

به گزارش آفتاب کارون به نقل از ایرنا، صادق جعفری چگنی بیان کرد: در این کمیتا مسائل مربوط به فضای مجازی از جمله اخبار و شایعات و نحوه رصد سایت‌های رسمی، پایگاه‌های خبری، صفحات مجازی بررسی و راهکار و پیشنهادات کارشناسی برای پیشگیری از جرایم و تخلفات انتخاباتی در فضای مجازی بررسی می‌شود.

وی افزود: رصد تمام جرائم انتخاباتی در فضای مجازی، اعمال قانون نسبت به نشریات الکترونیکی فاقد مجوز، رصد اقدامات مرتبط با انتخابات در فضای مجازی در لین کمیته بررسی می‌شود.

جعفری چگنی گفت: این کمیته برای نخستین بار در ستاد مرکزی پیشگیری از جرایم و تخلفات انتخاباتی تشکیل شده و با رویکرد پیشگیرانه اقدام می‌کند اما چنانچه نیاز به برخورد مقابله‌ای باشد، برخورد قانونی لازم صورت می‌گیرد.

دادستان مرکز خوزستان ادامه داد: تشکیل جلسات توجیهی برای نامزدهای انتخاباتی و مدیران ستادهای آن‌ها در راستای اطلاع‌رسانی قوانین و مقررات انتخابات و جرایم و تخلفات انتخاباتی در فضای مجازی، برگزاری دوره‌های آموزشی برای مدیران پایگاه‌ها و کانال‌های خبری در رابطه با جرائم انتخاباتی در فضای مجازی از برنامه‌های این کمیته است که به زودی در دستور کار قرار می‌گیرد.

جعفری چگنی گفت: تبلیغات زودهنگام، توهین و افترا، تخریب چهره و وجهه نامزدهای انتخاباتی توسط یکدیگر در فضای مجازی و انتشار شایعات، از جمله جرائم و تخلفات انتخاباتی در فضای مجازی است.

به گزارش ایرنا، ۱۱ اسفند ماه امسال ۲ انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی برگزار می‌شود.

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 4 در انتظار بررسی : 4 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.