کد خبر : 48354
تاریخ انتشار : جمعه ۴ آبان ۱۳۹۷ - ۹:۵۳

ارائه خدمات پزشکی به یک میلیون زائرحسینی/ ساخت بیمارستان و درمانگاه مشترک با ایران درکربلا ونجف

[ad_1] پایگاه خبری – تحلیلی آفتاب کارون: دکتر یاسین المعموری در گفت‌وگو با ایسنا، درباره عملکرد جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران در پوشش امدادی و درمانی اربعین حسینی، گفت: ابتدا از جمعیت هلال احمر ایران که هرسال تمامی نیروهای خود را بسیج می‌کند تا خدمات درمانی اربعین را به زائرین ارائه دهد، تشکر می‌کنم.

[ad_1]
پایگاه خبری – تحلیلی آفتاب کارون:

دکتر یاسین المعموری در گفت‌وگو با ایسنا، درباره عملکرد جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران در پوشش امدادی و درمانی اربعین حسینی، گفت: ابتدا از جمعیت هلال احمر ایران که هرسال تمامی نیروهای خود را بسیج می‌کند تا خدمات درمانی اربعین را به زائرین ارائه دهد، تشکر می‌کنم. خوشبختانه در حال حاضر میلیون‌ها ایرانی از مرزهای عراق وارد این کشور می‌شوند و پایگاه‌های درمانی ایران به زائرین خدمات لازم را ارائه می‌دهند.

وی با بیان اینکه طبق آمارها پیش‌بینی می‌شود، ‌ امسال نزدیک به ۲۰ میلیون زائر به کربلا خواهند آمد، افزود: تاکنون به یک میلیون زائر خدمات پزشکی ارائه شده است که به این دلیل باید مجددا از زحمات جمعیت هلال احمر ایران و دکتر پیوندی تشکر کنم.

المعموری با اشاره به اقدامات جمعیت هلال احمر عراق برای ارائه خدمات امدادی و درمانی به زائران اربعین حسینی نیز گفت: ما در تمامی مسیرهای منتهی به کربلا پایگاه‌های طبی و درمانی خود را مستقر کرده‌ایم و ۷۵ پایگاه درمانی با حضور پرسنل و داوطلبان جمعیت هلال احمر از شهرهای مختلف عراق همچون موصل، اربیل، بصره و …داوطلب شده‌اند تا این پایگاه‌ها را پوشش دهند. همچنین ۳۰ دستگاه آمبولانس و ۳۰ دستگاه خودرو امدادی در پایگاه‌ها مستقرند. تجهیزات و داروی لازم نیز وجود دارد. البته در بسیاری از پایگاه‌های درمانی خدمات‌مان به صورت مشترک و با همکاری جمعیت هلال احمر ایران ارائه می‌شوند.

رییس جمعیت هلال احمر عراق به برنامه‌های مشترک جمعیت هلال‌احمر ایران و عراق اشاره و اظهار کرد: در این زمینه تفاهم‌نامه‌ای امضا شده که پیگیر اجرای چهار محور اصلی آن هستیم؛ ‌ این چهار محور عبارتند از ساخت بیمارستان مشترک در کربلا برای ارائه خدمات ممتاز به زائرین، درمان بیماران عراقی در ایران و توسعه توریسم سلامت برای درمان زائران عراقی در ایران، افتتاح درمانگاه مشترک در نجف اشرف در ۱۷ ربیع‌الاول همزمان با تولد پیامبر اکرم(ص) و ورود داروهای ایرانی به بازار عراق.

انتهای پیام

[ad_2]

منبع: ایسنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.