کد خبر : 54928
تاریخ انتشار : دوشنبه ۶ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۱

موفقیت طرح پایلوت تولید ماهی در قفس هندیجان

موفقیت طرح پایلوت تولید ماهی در قفس هندیجان
موفقیت طرح پایلوت تولید ماهیان دریایی در قفس توسط بخش خصوصی زمینه گسترش و توسعه آبزی‌پروری در عرصه دریا را فراهم می‌کند.
سرپرست اداره کل شیلات خوزستان با اشاره به تولید موفق ۵ تن ماهی سی باس در قفس بحرکان هندیجان گفت: موفقیت طرح پایلوت تولید ماهیان دریایی در قفس توسط بخش خصوصی زمینه گسترش و توسعه آبزی‌پروری در عرصه دریا را فراهم می‌کند.
مرتضی سوری در گفت و گو با ایسنا با بیان اینکه ظرفیت‌های فراوانی در حوزه شیلات خوزستان برای سرمایه‌گذاری شناسایی شده است، اظهار کرد: براساس مطالعات صورت گرفته، در حال حاضر ۳ طرح پرورش ماهی در قفس در بحرکان هندیجان، خوریات بندر ماهشهر و دریاچه سد مارون بهبهان جهت ارائه به سرمایه‌گذاران وجود دارد و شرایط معرفی متقاضیان نیز فراهم شده است.
وی توسعه دریامحور و استفاده پایدار از ظرفیت منابع و گستره‌های آبی دریا، دریاچه، رودخانه‌ها و … به منظور تولید اقتصادی، بهبود وضعیت معیشت و ایجاد اشتغال را یکی از مهمترین اولویت‌های شیلات خوزستان عنوان کرد.
سرپرست اداره کل شیلات خوزستان افزود: اقتصاد و معیشت مردم ساحل‌نشین به دریا وابسته است و استان خوزستان با داشتن ۳۰۰ کیلومتر نوار ساحلی دریایی قابلیت تولید ۱۵ هزار تُن ماهی در قفس در دریا و اشتغالزایی ۸۹۰ نفر را به صورت مستقیم فراهم می‌کند.
وی خواستار ورود سرمایه‌گذاران بخش خصوصی جهت اجرای طرح‌های پرورش ماهی در قفس خوزستان شد و اظهار کرد: سرمایه‌گذاران همواره به دنبال استفاده از فرصت‌های مناسب سرمایه‌گذاری با توجیه فنی و اقتصادی هستند و بنابراین آنچه در شرایط کنونی پیشنهاد می‌شود استفاده بهینه از فرصت‌های سرمایه‌گذاری در استان است.
سوری مدیریت آسان‌تر و کم‌هزینه‌تر، سهولت در نقل و انتقال ماهیان و برداشت محصول، کنترل و کاهش بیماری‌های آبزیان را از مزیت‌های سیستم پرورش ماهی در قفس نسبت به سایر شیوه‌های آبزی‌پروری برشمرد و یادآور شد: امسال قفس دریایی در منطقه بحرکان هندیجان راه‌اندازی شد و در سال نخست طی دوره چندماهه پرورش به صورت پایلوت به میزان ۵ تن تولید داشتیم.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.