کد خبر : 54897
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۳ آبان ۱۴۰۲ - ۹:۱۱

پیش‌بینی سیلابی شدن مسیل‌ها و اصابت صاعقه در خوزستان

پیش‌بینی سیلابی شدن مسیل‌ها و اصابت صاعقه در خوزستان
سیلابی شدن مسیل‌ها و احتمال اصابت صاعقه با استقرار سامانه بارشی از از روز چهارشنبه در برخی نقاط استان پیش‌بینی می‌شود.
مدیر کل هواشناسی خوزستان گفت: سیلابی شدن مسیل‌ها و احتمال اصابت صاعقه با استقرار سامانه بارشی از از روز چهارشنبه در برخی نقاط استان پیش‌بینی می‌شود.
به گزارش آفتاب کارون به نقل از ایرنا ، محمد سبزه زاری روز دوشنبه بیان کرد: در بررسی نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی از روز چهارشنبه تا اواسط روز جمعه به سبب استقرار سامانه بارشی بر روی استان، طی ساعاتی بارش باران به همراه رعد و برق ،وزش باد نسبتا شدید موقتی و احتمال وزش تندباد لحظه ای، در مناطق مستعد ریزش تگرگ رخ خواهد داد.
وی افزود: طی مدت فعالیت این سامانه و به ویژه اواخر روزهای چهارشنبه و پنجشنبه، آبگرفتگی معابر، سیلابی شدن مسیل‌ها و احتمال اصابت صاعقه قابل انتظار است و طی امروز و فردا نیز با توجه به پایداری جو، افزایش غلظت آلاینده‌ها و غبار صبحگاهی در شهرهای صنعتی و پرجمعیت استان مورد انتظار است.
سبزه زاری ادامه داد: در ۲۴ ساعت گذشته کشاورزی اهواز با ۳۴.۴ و ایذه با ۹.۷ درجه سانتیگراد به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین نقاط استان و حداقل دمای استان ۱۷.۳ و حداکثر ۳۳.۴ درجه سانتیگراد گزارش شده است.
اداره کل هواشناسی خوزستان در اطلاعیه‌ای نسبت به تداوم پایداری جو و افزایش آلاینده‌های جو در شهرهای صنعتی و پرجمعیت استان در روز سه شنبه هفته جاری هشدار سطح زرد صادر کرده است.
همچنین در اطلاعیه دیگری نسبت به استقرار سامانه بارشی طی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه هفته جاری هشدار سطح زرد صادر کرده که سبب رگبار و رعد و برق، وزش باد متوسط گاهی تندباد لحظه‌ای(در بیشتر نقاط استان به ویژه ارتفاعات)، بارش برف در ارتفاعات و احتمال ریزش تگرگ در برخی از نقاط استان خواهد شد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.