کد خبر : 47287
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۲

تشریح تدابیر هلال احمر برای «اربعین» در ایران و عراق

[ad_1] پایگاه خبری – تحلیلی آفتاب کارون: به گزارش ایسنا، شاهین فتحی در جلسه کمیته طرح‌های ویژه ترافیکی اربعین که پیش از ظهر امروز با حضور نمایندگان دستگاه‌های مختلف در شهرک آزمایش برگزار شد، با ارائه گزارش عملکرد شش ماهه جمعیت هلال احمر در کشور اظهار کرد: طی شش ماه گذشته سازمان امداد و نجات

[ad_1]
پایگاه خبری – تحلیلی آفتاب کارون:

به گزارش ایسنا، شاهین فتحی در جلسه کمیته طرح‌های ویژه ترافیکی اربعین که پیش از ظهر امروز با حضور نمایندگان دستگاه‌های مختلف در شهرک آزمایش برگزار شد، با ارائه گزارش عملکرد شش ماهه جمعیت هلال احمر در کشور اظهار کرد: طی شش ماه گذشته سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر ۱۲ هزار و ۸۷۶ ماموریت برون شهری داشته که نسبت به نیمه نخست سال ۹۶ افزایش شش درصدی داشته است.

وی با بیان اینکه طی همین مدت ۱۰ هزار و ۲۸۵ نفر از سوی هلال احمر به مراکز درمانی منتقل شده‌اند گفت: این آمار نیز رشدی پنج درصدی را در مقایسه با مدت مشابه سال قبل نشان می‌دهد.

فتحی به عملیات رهاسازی مصدومان از داخل خودرو اشاره کرد و گفت: عملیات رهاسازی یعنی خارج کردن مصدوم یا جسد آسیب دیدگان از داخل خودرو که این امر نیاز به تجهیزات ویژه‌ای دارد. در همین راستا ۲۲۸۴ عملیات در شش ماهه امسال انجام داده‌ایم و بیش از ۳۶۰۰ نفر را از خودروها رها کردیم که این آمار افزایش قابل توجهی داشته است.

معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر به اقدامات این سازمان برای اربعین اشاره کرد و گفت: جمعیت هلال احمر هم در حوزه امدادی و هم در حوزه درمانی در بحث اربعین دارای مسئولیت هستند. در داخل کشور سازمان امداد و نجات متولی کار است و در خارج از کشور مرکز پزشکی هلال احمر که در عراق مستقر است اقدامات را ساماندهی می‌کند.

وی افزود: بر همین اساس در این ایام بیش از ۲۰۰۰ نیروی درمانی از کشور به عراق اعزام می‌شوند و این داروها در شهرهای نجف، کربلا و مسیر راهپیمایی اربعین مستقر می‌شوند.

فتحی با بیان اینکه امسال طرح عملیاتی اربعین شش روز زودتر آغاز شد گفت: طرح سازمان امداد و نحات برای اربعین از روز گذشته در سراسر کشور آغاز شد و ما آمادگی لازم را در سه پایانه مرزی مهران، شلمچه و چذابه داریم و علاوه بر آن این آمادگی از سوی ما وجود دارد تا در صورت بازگشایی مرز خسروی اقدامات لازم را انجام دهیم.

وی از استقرار عوامل امداد و نجات در نقاط حادثه خیز جاده‌ها خبر داد و گفت: استقرارهای ما در طرح اربعین امسال افزایش یافته است. ۴۷۷ پایگاه بین شهری ما در مسیرهای زائران مستقر بوده و در آماده باش صددرصد هستند. همچنین ۱۱۸ دستگاه آمبولانس را نیز در داخل کشور مستقر کرد.

معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر افزود: علاوه بر آن ۳۲ دستگاه آمبولانس و ۱۸ دستگاه اتوبوس آمبولانس نیز به کشور عراق اعزام شده و چهار فروند بالگرد نیز در مرزها مستقر کرده‌ایم تا در صورت نیاز در کوتاه ترین زمان ممکن عملیات امدادرسانی انجام شود.

به گفته معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر خودروی نجات مجهز به دستگاه‌های برش نیز در محورهای منتهی به مناطق مرزی مستقر شده تا در صورت نیاز برای عملیات رهاسازی وارد عمل شوند.

انتهای پیام

[ad_2]

منبع: ایسنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.