کد خبر : 48553
تاریخ انتشار : یکشنبه ۶ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۷

افزایش ۴۰ درصدی ظرفیت لجستیکی هلال احمر برای پوشش اربعین

[ad_1] پایگاه خبری – تحلیلی آفتاب کارون: دکتر علی اصغر پیوندی پس از بازدید از مراکز درمانی هلال احمر در عراق در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: خدا را شاکر هستم امسال هم توفیق حاصل شد که مانند سال گذشته فعالیت دوستانمان در بخش امداد رسانی، بهداشت و درمان و خدمات آنها به زائران امام

[ad_1]
پایگاه خبری – تحلیلی آفتاب کارون:

دکتر علی اصغر پیوندی پس از بازدید از مراکز درمانی هلال احمر در عراق در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: خدا را شاکر هستم امسال هم توفیق حاصل شد که مانند سال گذشته فعالیت دوستانمان در بخش امداد رسانی، بهداشت و درمان و خدمات آنها به زائران امام حسین(ع) در خاک عراق را مشاهده کنم.
رئیس جمعیت هلال احمر در ادامه با اشاره به وضعیت درمانگاه‌ها افزود: در بیمارستان ها و مراکز درمانی شهر نجف، مسیر نجف به کربلا و شهر کربلا وضعیت خوبی حاکم بود. به علت جمعیت زیاد زائران نیز، مراجعه به مراکز درمانی زیاد بود اما با این حال رسیدگی بسیار خوب بود و عزیزان ما با دقت فراوان، دلسوزی و با در نظر گرفتن تمام جوانب تلاش کردند تا مشکلات زائران را به نحو احسن برطرف کنند.
وی با تشکر از دست اندرکاران حوزه درمانی خدمت دهنده به زائران اربعین به افزایش ظرفیت لجستیکی جمعیت هلال احمر در سال جاری اشاره کرد و گفت: با توجه به پیش بینی هایی که انجام شد امسال ظرفیت لجستیکی ۴۰ درصد افزایش پیدا کرد. در سال گذشته۱۴۶۰ نفر به ما کمک می‌کردند اما امسال ۲۲۰۰ نفر اعزام و در ۴۰ مرکز درمانی و بیمارستانهای کربلا و حیدریه مستقر شدند.
همچنین در سال جاری تفاهم و همدلی بسیار خوبی با کادر بهداشت و درمان عراق داشتیم که می‌تواند نمونه خوبی از همکاری برای استفاده در سالهای بعد باشد.
پیوندی در ادامه افزود: هدف ما در جمعیت هلال احمر خدمت رسانی به زائران امام حسین است و تلاش می‌کنیم با توکل به خدا شرایطی را فراهم کنیم تا زائرین عزیز مشکلات کمتری داشته باشند. امیدواریم رضایت مندی زائران امام حسین نصیب تمام عزیزانی شود که در راستای تحقق این هدف همکاری کردند.
رئیس جمعیت هلال احمر با رضایت از وضعیت مراکز درمانی مستقر در عراق گفت: شرایط مراکز درمانی مستقر در عراق با توجه به بازدیدهایی که در چند روز گذشته داشتیم مناسب بود، امیدواریم زائرین نیز راضی بوده و سال‌های آینده نیز بتوانیم خدمت های گسترده‌تر و با کیفیت‌تری داشته باشیم.
وی در پاسخ به این سوال که در جریان بازدیدها بازخورد مراجعه کنندگان چگونه بود؟ افزود: در این بازدیدها میزان رضایت از این فعالیت‌ها را از زائران جویا شدیم ، بدون اغراق حتی یک گله‌مندی هم ندیدم، البته به علت نبود داروهای تخصصی برای بیماری‌هایی از جمله مشکلات قلبی، گله مندی‌هایی از سوی زائران وجود داشت اما در برخی موارد این داروها از جمله اقلامی هستند که تامین آنها در ایران با مشکل مواجه است، اما در کل رضایت مندی از فعالیت کادر درمانی، صبوری و دقت و مسئولیت پذیری آنها در میان مراجعه کنندگان قابل مشاهده بود.
وی در ادامه اضافه کرد: این افراد با خلوص نیت کارشان را انجام دادند و جا دارد به عنوان عضو کوچکی از هلال احمر از تمام این بزرگان قدردانی کنم. حتما امام حسین (ع) اجر و بهای کار آن‌ها را خواهد داد.
پیوندی در مورد همکاری‌های مشترک با نهادهای عراقی گفت: همکاری اصلی ما در عراق، با جمعیت هلال احمر این کشور است که خوشبختانه همکاری بسیار نزدیکی بین ما وجود دارد و با افراد اصلی تصمیم گیرنده کشور عراق ارتباط نزدیکی داریم، این موضوع به بهبود وضعیت ما کمک کرده است.
وی افزود: با توجه به اینکه حدود ۲ میلیون نفر از جمعیت کشور در ایام اربعین به عراق سفر می کنند، شاید اگر همدلی بین تمام ارگان ها وجود نداشت دچار مشکلاتی می‌شدیم. به هر حال ورود تجهیزات، مستقر کردن درمانگاه ها، اعزام بیمارانی که دچار مشکلات جدی هستند، همینطور اعزام بیماران به مراکز درمانی عراق نیز از جمله فعالیت‌هایی است که نیاز به این همکاری و همدلی دارد. امیدوارم که نمونه این همکاری را در آینده نیز شاهد باشیم و اگر گله مندی‌هایی نیز در کمبود رسیدگی به زائران به علت ازدحام جمعیت وجود دارد برطرف شود.
رئیس جمعیت هلال احمر در پاسخ به انتقاد برخی از افراد نسبت به حضور جمعیت هلال احمر در کشور عراق با وجود کمبودهای دارویی و درمانی برای پوشش بهداشتی، درمانی و پزشکی این مراسم، گفت: یکی از وظایف اصلی جمعیت هلال احمر رسیدگی به وضعیت بهداشت و درمان ایرانیان خارج از کشور است. وظیفه ما نیز به عنوان سازمان بشر دوستانه، کاهش مشکلات افرادی است که با وجود تمام مشکلات عاشقانه به کشور عراق سفر می‌کنند.
وی افزود: در همین راستا برای ایرانیانی که به عراق سفر می‌کنند، ۲۰۰ تن دارو و تجهیزات شامل ۴۰۰ قلم دارو، ۸۰ نوع تجهیزات مصرفی تدارک دیده شد و ما نیز به عنوان عضوی از حاکمیت وظیفه داریم که از شهروندان خود در داخل و خارج از کشور حمایت و پشتیبانی کنیم، از همین رو تصمیم گرفتیم که این داروها و تجهیزات را ارسال کنیم. این داروها برای ایرانیان مورد استفاده قرار می‌گیرد و ارائه این خدمات نیز رایگان است.
پیوندی در پایان گفت: طی ۱۰ الی ۱۵ روز حدود دو میلیون نفر از جمعیت کشور، به عراق سفر می‌کنند و گاهی ممکن است در مسیر با اتفاقات مختلفی مثل حوادث ترافیکی، ازدحام، خستگی و بیماری‌ها و… مواجه شوند، در این شرایط این حداقل کاری است که ما می‌توانیم برای تامین نیازهای بهداشتی و درمانی ‏ ایرانیان انجام دهیم.

انتهای پیام

[ad_2]

منبع: ایسنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.