کد خبر : 53684
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۹:۵۸

حجت الاسلام امانت بهبهانی رئیس توسعه حل اختلاف خوزستان:

کارگروه مصالحات اجتماعی در خوزستان تشکیل شد / از تحقق سند تحول قضائی تا ترویج فرهنگ صلح و سازش / ۲۵ پرونده قضائی در خوزستان در ۲ ماه اخیر به صلح و سازش ختم شد

کارگروه مصالحات اجتماعی در خوزستان تشکیل شد / از تحقق سند تحول قضائی تا ترویج فرهنگ صلح و سازش / ۲۵ پرونده قضائی در خوزستان در ۲ ماه اخیر به صلح و سازش ختم شد
کارگروه مصالحات اجتماعی در خوزستان تشکیل شد

۲۵ پرونده قضائی در خوزستان به صلح و سازش ختم شد

رئیس توسعه حل اختلاف خوزستان گفت: در ۲ ماه اخیر و در قالب پویش به حرمت امام رئوف می‌بخشم ۲۵ پرونده قضائی در استان به صلح و سازش ختم شد.

حجت الاسلام عبدالحمید امانت بهبهانی با اعلام این خبر بیان کرد: ۱۳ پرونده قصاص نفس توسط شورای حل اختلاف و ۱۲ پرونده در همایش صبر در محل زندان سپیدار اهواز به صلح و سازش ختم شدند.

وی با اشاره به تشکیل کارگروه مصالحات اجتماعی در خوزستان افزود: این کارگروه متشکل از رئیس توسعه حل اختلاف استان و معاونانش، جمعی از سران طوایف و عشایر، متنفذان و صلح‌یاران به منظور افزایش صلح و سازش در پرونده‌های قضائی شوراهای حل اختلاف استان تشکیل شده است.

حجت الاسلام امانت بهبهانی گفت: این کارگروه در راستای تحقق فرامین مقام معظم رهبری و سند تحول قضائی مبنی بر ترویج و گسترش فرهنگ صلح و سازش در پرونده‌های کیفری منتهی به حکم قصاص و ایجاد صلح میان طرفین دعوا، تشکیل شده است.

رئیس توسعه حل اختلاف خوزستان، وظیفه دستگاه قضائی را رسیدگی به ابعاد قضائی پرونده‌های وارده دانست و بیان کرد: مرکز توسعه حل اختلاف نیز تکلیف دارد تا دعاوی قابل مصالحه را به سازش برساند.

وی گفت: تلاش برای سازش در پرونده‌های قصاص از همین رو در دست اقدام است اما در مواردی که قابلیت صلح و سازش وجود ندارد و یا خشم عمومی نسبت به جرم مرتکب شده وجود دارد، احکام باید به صورت قاطع اجرا شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.