کد خبر : 53693
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۷

اجرای بیش از ۱۰۰۰ برنامه در خوزستان به مناسبت دهه کرامت

اجرای بیش از ۱۰۰۰ برنامه در خوزستان به مناسبت دهه کرامت
دبیر ستاد برگزاری بزرگداشت دهه کرامت خوزستان خبر داد؛ اجرای بیش از ۱۰۰۰ برنامه در خوزستان به مناسبت دهه کرامت
دبیر ستاد برگزاری بزرگداشت دهه کرامت خوزستان خبر داد؛ اجرای بیش از ۱۰۰۰ برنامه در خوزستان به مناسبت دهه کرامت
اهواز- دبیر ستاد برگزاری بزرگداشت دهه کرامت خوزستان گفت: بیش از یک هزار برنامه با رشد حدود ۴۰ درصدی نسبت به سال گذشته در دهه کرامت در سطح استان برگزار خواهد شد.
به گزارش آفتاب کارون به نقل از خبرنگار مهر، حجت الاسلام قاسم سمیر در نشست خبری ستاد بزرگداشت دهه کرامت خوزستان ضمن تبریک ولادت حضرت معصومه (س) و روز دختر اظهار کرد: ستاد بزرگداشت دهه کرامت همچون سال‌های گذشته در خوزستان به تبع نظام جمهوری اسلامی ایران و در کل کشور تشکیل شده است.
وی تصریح کرد: پس از برگزاری جلسات متعدد با حضور نماینده معزز ولی فقیه و امام جمعه اهواز، معاون سیاسی و اجتماعی استاندار خوزستان و دیگر مسئولان استان در نهایت این ستاد در قالب کارگروه‌های پنج گانه تشکیل و برنامه‌ها مشخص شد.
وی ادامه داد: این کارگروه‌ها شامل کارگروه فرهنگی و هنری با مسئولیت اداره کل تبلیغات اسلامی خوزستان با هشت دستگاه اجرایی، کارگروه تبلیغات، فضاسازی و اطلاع رسانی با مدیریت معاونت فرهنگی و هنری دفتر نماینده ولی فقیه در استان، کارگروه زنان و خانواده با مسئولیت کمیسیون امور بانوان استانداری به همراه ۱۰ دستگاه اجرایی، کارگروه اقشار و اقوام با مدیریت قرارگاه خاتم الانبیا و ۱۰ دستگاه فرهنگی من جمله شهرداری، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، اداره کل ورزش و جوانان استان و… زیر نظر آن و کارگروه مردمی جشن‌های زیر سایه خورشید با مسئولیت کانون فرهنگی هنری جوادالائمه (ع) هستند که هر کدام متولی اجرای یک برنامه هستند.
مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد خوزستان با اشاره به اینکه در دهه کرامت بیش از یک هزار برنامه فرهنگی و هنری در سطح استان برگزار خواهد شد، بیان کرد: اجرای برنامه‌ها نسبت به سال گذشته رشد حدود ۴۰ درصدی داشته است؛ برنامه‌ها از روز گذشته آغاز شده و تا ۲ هفته دیگر ادامه خواهد داشت که هر شهرستان برنامه‌های خاص خود را اجرا می‌کند اما در هر شهرستان یک برنامه شاخص وجود دارد.
حجت الاسلام سمیری عنوان کرد: ۲۹ نفر از خدام رضوی در ۲۸۰ نقطه از خوزستان با اولویت مناطق محروم، حاشیه شهرها، بیمارستان‌ها و مدارس حضور پیدا خواهند کرد.
وی با بیان اینکه هشت شب شعر کرامت سه هزار نفری و ۱۰ جشن دختران آفتاب برگزار می‌شود، افزود: شب‌های شعر کرامت به زبان فارسی و عربی در شهرهای اهواز، باغملک، شادگان، بندر امام، هویزه، باوی، ماهشهر و رامشیر خواهد بود و ۱۰ مراسم دختران آفتاب و حضرت فاطمه معصومه (س) در شهرهای اهواز، شوش، دزفول، شادگان، اندیمشک، باغملک و کارون برگزار خواهد شد.
دبیر ستاد برگزاری بزرگداشت دهه کرامت خوزستان در ادامه برگزاری بیش از ۵۰ مسابقه فرهنگی و هنری را از دیگر برنامه‌های دهه کرامت در استان خواند و اظهار کرد: این مسابقات در قالب کتابخوانی، نقاشی، عکاسی و شعر عربی است؛ همچنین بیش از ۵۰ کارگاه علمی، آموزشی و هنری من جمله مقاله نویسی، زندگی نامه، ادبی و تاریخی برگزار می‌شود.
حجت الاسلام سمیری در ادامه گفت: بیش از ۷۰۰ جشن مردمی با هماهنگی کارگروه «زیر سایه خورشید» در مساجد، حسینیه‌ها، مراسم خیابانی، محلات، روستاها و مناطق عشایری خوزستان اجرا خواهد شد.
وی افزود: دیدار و ملاقات با بیش از ۱۰۰ خانواده شاهد و ایثارگر خوزستان با اولویت پدران و مادران سالخورده شهدا، ارائه بیش از ۳۰ خدمت کریمانه در قالب خدمات رفاهی، سلامت و اجتماعی، اعزام تیم‌های پزشکی، دندانپزشک، ویزیت رایگان، ساخت منازل نیازمندان و توزیع بسته‌های معیشتی در گستره خوزستان از دیگر برنامه‌های دهه کرامت است.
مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد خوزستان در ادامه اجرای برنامه‌های قرآنی را دیگر برنامه‌های دهه کرامت در استان خواند و بیان کرد: ثبت نام شانزدهمین دوره مسابقات کشوری قرآن کریم با عنوان «مدهامتان» آغاز شده و تا تیرماه ادامه خواهد داشت؛ همچنین نشست تخصصی پایگاه‌های قرآن کریم برگزار می‌شود.
حجت الاسلام سمیری با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه هر مسجد باید یک پایگاه قرآنی باشد، گفت: در این راستا قدم برداشته‌ایم و ۲۸۲ پایگاه قرآنی در سطح کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد خوزستان راه اندازی می‌کنیم و یک شورای راهبردی قرآنی تشکیل شده که این کانون‌ها را مدیریت می‌کند.
وی اظهار کرد: نشست تخصصی کتابداران کتاب‌های کانون فرهنگی و هنری مساجد، دیدار با ائمه جمعه و فرمانداران و شورای فرهنگ عمومی از دیگر برنامه‌های دهه کرامت در خوزستان است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.