کد خبر : 55019
تاریخ انتشار : شنبه ۲۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۰

امام جمعه موقت اهواز :

نفرت از آمریکا روز به روز در حال افزایش است / اسلام در دهن مستکبر می‌زند

نفرت از آمریکا روز به روز در حال افزایش است / اسلام در دهن مستکبر می‌زند
نفرت از آمریکا روز به روز در حال افزایش است
نفرت از آمریکا روز به روز در حال افزایش است / اسلام در دهن مستکبر می‌زند
 امام جمعه موقت اهواز گفت: دشمن می‌خواهد در دین و انقلاب تحریف ایجاد کند؛ دشمن، اسلامی می‌خواهد که کاری به سیاست استکباری نداشته باشد و اسلام خانه‌نشین و منزوی را می‌پذیرد. در مقابل این تحریف، اسلام در دهن مستکبر می‌زند و این درسی است که حضرت فاطمه (س) دادند.
حجت‌الاسلام و المسلمین مهدی اخوان در خطبه های نماز جمعه ضمن تسلیت شهادت حضرت فاطمه (س) اظهار کرد: حضرت فاطمه (س) فرزندانی به تاریخ تحویل داد که موجب هدایت بشر شدند. حضرت فاطمه نقش مادری، همسری و نقش فکری و معنوی و سیاسی اجتماعی داشتند.
به گزارش ایسنا، وی افزود: ایشان زنی پیچیده در عصر خود بودند و نقش اساسی سیاسی و اجتماعی داشتند. ذاتا زنی ساده اما در حقیقت زنی پیچیده و اجتماعی و مصداق بارز زن مومن سیاسی بوده‌اند و ایشان آن جایی که تکلیف داشته باشد از جان خود مایه می‌گذارد. در زمانی که امام زمان (عج) برای حفظ دین مامور به سکوت بود، حضرت فاطمه (س) وظیفه و تکلیف سیاسی اجتماعی خود را به نحو احسن انجام داد.
امام جمعه موقت اهواز ادامه داد: در غدیر نزدیک به ۱۲۰ هزار نفر با امام علی (ع) بیعت کردند اما بعد از وفات بیامبر، امر ولایت را تبدیل به امر خلافت کردند و این شکاف بزرگ در دین شروع شد اینجا حضرت زهرا (س) احساس وظیفه کرد بار کل جامعه را یک زن بر عهده گرفت و در تاریخ ثبت کرد که یک زن می‌تواند و تا پای جان ایستاد و برای دفاع از ولایت و جلوگیری از انحراف، فاطمه زهرا خانه به خانه جهاد تبیین می‌کرد. ایشان زن عفیف و اهل حجاب بود و با رعایت عفت و تمام اصول دین را تبیین می‌کرد. به گفته رهبری نیز فاطمه (س) سازنده حرکت دین و دنیا بود و هم رزمنده جهاد تبیین شد.
اخوان عنوان کرد: دشمن می‌خواهد در دین و انقلاب تحریف ایجاد کند؛ دشمن، اسلامی می‌خواهد که کاری به سیاست استکباری نداشته باشد و اسلام خانه‌نشین و منزوی را می‌پذیرد. در مقابل این تحریف، اسلام در دهن مستکبر می‌زند و این درسی است که حضرت فاطمه (س) دادند. همه تکلیف داریم جهاد تبیین کنیم و فرزندان خود و اطرافیان را روشن کنیم و نقش آفرینی داشته باشیم.
وی با بیان اینکه یکی از ملاک‌های بذیرش اعمال، رعایت تقوا است، گفت: ۲۵ آذر روز پژوهش است و انتظار مقام معظم رهبری تقویت این جهاد بزرگ علمی است و ایشان دستور قیام در این حوزه را می‌دهند. دشمن از رشد علمی کشور و سرعت علمی که ۱۱ برابر متوسط جهانی است و اینکه رتبه ۱۶ در بین ۲۰۰ کشور را داریم، عصبانی و ناراحت است اما این نقطه مطلوب نیست و دشمنان ما را در عرصه علم عقب نگه داشته‌اند و باید سرعت را افزایش دهیم.
امام جمعه موقت اهواز اظهار کرد: هم حوزه و هم دانشگاه، باید روز وحدت دانشگاه و حوزه را به عنوان یک روز مهم در دستور کار قرار دهند و این به معنای این نیست که جلسات و همایش‌ها برگزار شود بلکه خیلی حرف‌ها وجود دارد و انتظار داریم شورای عالی انقلاب فرهنگی برای رسیدن به این وحدت نقشه و برنامه‌ریزی طراحی کند.
اخوان ادامه داد: دشمنان اسلام سیطره خود را در جهان اسلام با مانعی مواجه دیدند که آن هم اعتقاد فرزندان مسلمان بود. آن‌ها دین مردم را مشکل می‌دیدند. بنابراین، دانشگاه‌ها و مراکز علمی ایجاد کردند که با جذابیتی که در علم وجود داشت، کاری کنند تربیت نسل آینده کشورهای اسلامی را به دست بگیرند. این تربیت به معنای تضعیف دین نیست بلکه به معنای بی اثر کردن دین است. هدف نیز تناقش با دین نیست بلکه سلطه است. اگر بتوانند نسل آینده را تربیت کنند که اعتقاد ندارند، می‌توانند بر جوامع اسلامی تسلط داشته باشند.
وی گفت: امام، این را هدف قرار داد که دانشگاه ما باید اسلامی شود؛ حوزه علمیه از روند پیشرفت علم که سرعت بالایی در جهان دارد نباید عقب بیفتد. این وحدت به معنی وحدت در کلاس نیست بلکه وحدت در فکر و هدف است. هدف این است که دانشگاه و حوزه به عنوان دو بال تربیت انسان‌های آینده‌ساز هستند و باید تلاش کنند جامعه اسلامی پیشرفته و مستقل را ایجاد کنند.
امام جمعه موقت اهواز بیان کرد: اسلام هیچ تناقضی با پیشرفت ندارد بلکه به آن کمک می‌کند. دین هیچ تناقضی با پیشرفت ندارد بلکه دینداری و تعقل به پیشرفت بشریت کمک می‌کند. حوزه و دانشگاه در رسیدن به هدف باید هم تراز شوند. نه دانشگاهی که استقلال و دینی بودن را در دستور کار نداده در تراز انقلاب است و نه حوزه‌ای که از این پیشرفت عقب افتاده و منزوی شده است.
وی با اشاره به سفر رییس جمهور به روسیه افزود: بارقه‌های امید در این سفرها در حال ایجاد است. دیپلماسی التماسی و ذلت تبدیل به دیپلماسی عزت شده است. ارتباط با جهان به معنای واقعی ارتباط با جهان است و کشورهای استکباری به تنهایی، جهان نیستند بلکه جهان، شامل همه کشورها است. سند خوبی در دیدار با پوتین، امضا شد که اصلی‌ترین آن دور زدن تحریم‌های ظالمانه است که هم ما و هم روسیه با آن مواجه هستیم. تدبیر رؤسای جمهور برای دور زدن تحریم‌ها و فشار به آمریکا و ارزش‌گذاری برای ارز ملی دو کشور است.
اخوان تاکید کرد: انتظار است همانطور که در جنگ سوریه، روسیه با هم فکری ایران و کشورهای هم عهد، توانستند ریشه داعش را بخشکانند، ریشه رژیم صهیونیستی را نیز با مداخله روسیه و کشورهای آزاده بخشکانند.
وی ادامه داد: انتظار از دولت مومن انقلابی خیلی بیشتر است و انتظار می‌رود مشکلات مردم روز به روز کمتر شود.
امام جمعه موقت اهواز افزود: شورای امنیت سازمان ملل بعد از کشته شدن حدود ۱۸ هزار فلسطینی و مجروحیت هزاران نفر، احساس کرد امنیت و صلح جهانی در خطر است. آتش بس فوری تعریف شد و تنها کشوری که با آن مخالفت کرد آمریکا بود. این وتوی ظالمانه پیام دارد و قانون وتو، قانون جنگ است.
وی گفت: نفرت نسبت به آمریکا ایجاد شده و روز به روز در حال افزایش است و صدای بلند و رسای مرگ بر آمریکا در دنیا می‌پیچد.
انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 4 در انتظار بررسی : 4 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.