تاریخ انتشار : یکشنبه ۹ تیر ۱۳۹۸ - ۸:۳۹

فلسفه تشکیل شورای حل اختلاف واگذاری امور ساده قضایی به مردم است / رتبه برتر شورای حل اختلاف خوزستان در زمینه صلح و سازش

فلسفه تشکیل شورای حل اختلاف واگذاری امور ساده قضایی به مردم است.

هدف از تشکیل شورای حل اختلاف واگذاری امور ساده قضایی به مردم است.

قائم مقام دادگستری کل خوزستان گفت: هدف و فلسفه تشکیل شورای حل اختلاف واگذاری امور ساده قضایی به مردم است.

به گزارش خبرنگار حوزه قضایی آفتاب کارون، سید روح الله طباطبایی گفت: پرونده های با موضوعات غیر پیچیده در شوراهای حل اختلاف مورد رسیدگی قرار می گیرند که هدف و فلسفه تشکیل آن واگذاری امور ساده قضایی به مردم است.

وی با اشاره به عملکرد شوراهای حل اختلاف خوزستان اظهار داشت: خوشبختانه شوراهای حل اختلاف این استان با استفاده از ظرفیت بزرگان ، معتمدین ، سران عشایر ، خیرین و افراد مصلح در سال ۹۷ توانستند به بیش از ۳۵ هزار و ۵۷۸ پرونده که قابلیت مصالحه را دارند به صلح و سازش مختومه کنند.

طباطبایی از افزایش آمار ورودی پرونده ها به محاکم و شوراهای حل اختلاف استان خبر داد و بیان کرد: در سال ۹۶ ورودی پرونده ها به دادگستری و شوراهای حل اختلاف خوزستان ۸۱۹ هزار و ۸۹۴ پرونده بوده است که در سال ۹۷ به ۹۱۲ هزار و ۷۶۷ پرونده وارده داشتیم که حدود ۹۰ هزار پرونده در سال ۹۷ نسبت به سال ۹۶ افزایش پیدا کردند.

قائم مقام دادگستری کل استان خوزستان در ادامه افزود: ۳۳ درصد پرونده های وارده در سال ۹۷ به شوراهای حل اختلاف خوزستان با صلح و سازش مختومه شدند که این آمار نشان از رتبه برتر این استان در زمینه صلح و سازش پرونده ها در کشور است و جا دارد از تلاش و زحمات اعضاء خدوم شوراهای حل اختلاف تقدیر و تشکر نمود و لازم است از این نهاد مردمی حمایت بیشتری صورت بگیرد.

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.