کد خبر : 48647
تاریخ انتشار : دوشنبه ۷ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۳

شناسایی و جذب ۸۰۰ کودک خوزستانی بازمانده از تحصیل

در دومین سال از اجرای برنامه شناسایی و جذب کودکان بازمانده از تحصیل تاکنون بیش از ۸۰۰ دانش آموز شناسایی و به چرخه تحصیل بازگردانده شدند.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خوزستان گفت: در دومین سال از اجرای برنامه شناسایی و جذب کودکان بازمانده از تحصیل تاکنون بیش از ۸۰۰ دانش آموز شناسایی و به چرخه تحصیل بازگردانده شدند.

به گزارش ایسنا ، محمدصادق کریمی‌کیا در ششمین جلسه شناسایی و جذب کودکان بازمانده از تحصیل که برگزار شد، اظهار کرد: شناسایی و بازگشت به تحصیل حتی یک کودک بازمانده از تحصیل هم کار بسیار بزرگی است و نباید اجازه دهیم فقر اقتصادی و فرهنگی مانع حضور دانش‌آموزان در کلاس درس شود.

وی گفت: امسال از ظرفیت دفاتر تسهیل‌گری و توسعه محلی جهت بازدید از منازل استفاده کردیم و طبق هماهنگی‌های صورت گرفته بهره مندی از ظرفیت مراکز و خانه های بهداشت جهت شناسایی و جذب بیشتر در دستور کار قرار گرفته است.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خوزستان به کنترل انسداد مبادی بی‌سوادی در استان اشاره و تصریح کرد: چهار پروژه آموزشی، شناسایی و جذب کودکان بازمانده از تحصیل، مدرسه مجازی برای دخترانی که ترک تحصیل کرده‌اند، بورس تحصیلی برای دانش آموزان منتخب و مستعد مناطق کم برخوردار و ارتقای رتبه کنکور از جمله طرح‌های آموزشی استانداری خوزستان در سال تحصیلی ۹۷-۹۸ است که از سوی شورای اجتماعی کشور تامین اعتبار شده‌اند.

کریمی‌کیا بیان کرد: در دومین سال از اجرای برنامه شناسایی و جذب کودکان بازمانده از تحصیل تاکنون بیش از ۸۰۰ دانش آموز شناسایی و به چرخه تحصیل بازگردانده شده‌اند.

وی با بیان اینکه سال گذشته یک هزار و ۱۳۱ دانش آموز بازمانده از تحصیل شناسایی و به چرخه آموزش بازگشتند، تاکید کرد: نگهداری کودکان جذب شده به مراتب مشکل‌تر و از الویت‌های مهم این طرح است. امیدواریم با عنایت ویژه شورای اجتماعی کشور به استان خوزستان، بتوانیم بیشترین جذب را برای امسال رقم بزنیم و حضور کودکان در مدارس را همچون سال گذشته جشن بگیریم.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.