تاریخ انتشار : شنبه ۳۱ تیر ۱۴۰۲ - ۹:۳۴

برگزاری آزمون استخدامی وزارت بهداشت ؛ ۲ ماه دیگر

برگزاری آزمون استخدامی وزارت بهداشت ؛ ۲ ماه دیگر

آزمون استخدامی وزارت بهداشت ۲ ماه دیگر برگزار می‌شود

آزمون استخدامی وزارت بهداشت ۲ ماه دیگر برگزار می‌شود
وزیر بهداشت دستاوردهای دولت سیزدهم در نظام سلامت را تشریح کرد.
به گزارش آفتاب کارون به نقل از فارس ، بهرام عین‌اللهی وزیر بهداشت در نشست خبری با رسانه‌ها اظهار داشت: در روزهایی که دولت را تحویل گرفتیم روزانه ۵۰ هزار مبتلا به کرونا و ۲۰ هزار بستری داشتیم، نزدیک به ۱۸ میلیون واکسیناسیون در گروههای پزشکی، مسن و پرخطر انجام شده بود که با حمایت رییس جمهور ۱۶۰ میلیون دز واکسیناسیون انجام شد.
وی گفت: تا قبل از آذر ۱۴۰۰ حدود ۱۲۲ هزار فوتی داشتیم اما از زمان واکسیناسیون حداکثری تا امروز ۲۲ هزار فوتی داشتیم که این موضوع نشانگر نقش واکسیناسیون در مهار بیماری است.
عین‌اللهی ادامه داد: حدود سیصد شهید سلامت در همه رشته‌های سلامت تقدیم کردیم و خوشبختانه با فداکاری کادر درمان هیچ بیماری روی زمین نماند.
وزیر بهداشت ادامه داد: ایران جزو کشورهای موفق در کنترل کرونا بوده است، ایران ۶ نوع واکسن کرونا تولید کرد. همچنین کیتهای تشخیص امیکرون نیز در کشور تولید شد و تخت‌های آی سی یو دو برابر افزایش یافت.
وی گفت: تمام اتباع خارجی و نزدیک به دو میلیون و پانصد هزار نفر به صورت رایگان واکسینه شدند.
وزیر بهداشت با اشاره به بیمه رایگان افراد جامعه گفت: ۱۲ میلیون نفر در ۵ دهک جامعه به صورت رایگان بیمه شدند و دستورالعمل بیمه سلامت در حوزه روستایی نیز ابلاغ شده است.
عین‌اللهی گفت: اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری بعد از ۱۵ سال انجام شد.
وی اظهار داشت: تجهیز و توسعه بخش های بیمارستانهای مختلف و ارتقای تخت های آی سی یو و انجام ۴۹۴ پروژه درمانی از اقدامات وزارت بهداشت بوده است.
وی ادامه داد: حمایت از بیماران خاص و افتتاح صندوق حمایت از بیماران صعب‌العلاج با اعتبار هفت همت در سال ۱۴۰۲ و اعتبار ۵ همت در سال ۱۴۰۱ از دیگر اقدامات خوب وزارت بهداشت است.
وزیر بهداشت گفت: توزیع ۲۲۸ مورد تجهیزات پزشکی سرمایه‌ای سنگین از شهریور ۱۴۰۰ تا کنون انجام شده است.
وزیر بهداشت ادامه داد: توسعه مراکز سطح دو درمان ناباروری و ایجاد ۶۷ مورد انجام شده است و امروز ۱۰۰۰ دستگاه آمبولانس نیز خریداری شده است.
وزیر بهداشت عنوان کرد: اخیرا وزارت بهداشت مجوز جذب ۲۵ هزار نفر را دریافت کرده است و آزمون استخدامی تا دو ماه دیگر برگزار می‌شود.
وی ادامه داد: پرونده ۳۰۰ شهید مدافع سلامت تعیین تکلیف شده است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.