کد خبر : 47142
تاریخ انتشار : جمعه ۲۰ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۱

تیم‌های امدادی برای حفظ سلامت خود در شرایط بحرانی آماده باشند

[ad_1] پایگاه خبری – تحلیلی آفتاب کارون: بهروز مقدسی در حاشیه مراسم اختتامیه اردوی بقا در شرایط سخت در پایگاه پشتیبانی امداد و نجات شمالغرب در گفت‌وگو با ایسنا، منطقه زنجان، اظهار کرد: برگزاری اردوهایی از این دست به تازگی در ایران آغاز شده است و بدون شک تاثیر به سزایی در آمادگی برای مدیریت

[ad_1]
پایگاه خبری – تحلیلی آفتاب کارون:

بهروز مقدسی در حاشیه مراسم اختتامیه اردوی بقا در شرایط سخت در پایگاه پشتیبانی امداد و نجات شمالغرب در گفت‌وگو با ایسنا، منطقه زنجان، اظهار کرد: برگزاری اردوهایی از این دست به تازگی در ایران آغاز شده است و بدون شک تاثیر به سزایی در آمادگی برای مدیریت شرایط بحرانی دارد؛ در واقع بخشی از تیم‌های عملیاتی ممکن است در شرایط سخت‌ گرفتار شوند و اگر دانش و مهارت بیشتری داشته باشند، می‌توانند سلامت خود را برای ادامه عملیات امداد و نجات تضمین کنند.

این عضو سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور با تاکید بر اینکه اعضای تیم امداد اضطراری باید در شرایط بحرانی، خطر را از مردم آسیب دیده دور کنند، ادامه داد: همه جای دنیا، بقا در شرایط سخت و استراتژی ویژه برای نجات گران و امدادگران طراحی شده است و خوشبختانه معاونت بهداشت و درمان جمعیت نیز این مساله را طی سه سال اخیر مد نظر قرار داده است.

وی با اشاره به اینکه برگزاری اردوهای بقا در شرایط سخت اقدامی نو به شمار می‌آید، افزود: در این اردو به این پرداخته می‌شود که اگر شرایط عملیات نامتعارف و از محدوده نرمال خارج شد، اعضا بتوانند خود را زنده نگاه داشته و برای زنده نگاه داشتن و حمایت از دیگران نیز گام‌های اساسی بردارند. از این رو در اردوی مقدماتی به اصول و قوانین و اینکه در اصل شرایط سخت چیست پرداخته می‌شود.

مقدسی خاطرنشان کرد: اعضا باید بیاموزند که در طبیعت وحشی خود را در برابر خطرات و ریسک فاکتورها حفظ کرده و در محیط‌های فاقد آب و غذا، این دو عنصر حیاتی را تهیه کرده و زنده بمانند. همچنین دست و پا کردن سرپناه اضطراری با حداقل امکانات نیز به اعضای تیم درمان اضطراری آموزش داده می‌شود.

مدرس اردوی بقا در شرایط سخت جمعیت هلال احمر با اشاره به اینکه استفاده از اورژانس‌های پزشکی با تکیه بر دانش و مهارت فرد از جمله آموزش‌هایی است که در اردوی بقا در شرایط سخت ارائه می‌شود، تصریح کرد: خوشبختانه تیم‌های بهداشت و درمان اضطراری بعد از وقوع زلزله کرمانشاه در منطقه حضور یافتند و توانستند گام‌های ارزنده‌ای در راستای امدادرسانی به هموطنان آسیب دیده بردارند.

انتهای پیام

[ad_2]

منبع: ایسنا

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.