کد خبر : 54332
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۷

تعیین شعب ویژه رسیدگی به تخلفات انتخاباتی در خوزستان

تعیین شعب ویژه رسیدگی به تخلفات انتخاباتی در خوزستان

رویکرد ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرائم و تخلفات انتخاباتی، بر اساس تدابیر پیشگیرانه در راستای برگزاری انتخابات سالم و پرشور با مشارکت بالای مردمی است.

رئیس کل دادگستری خوزستان گفت: رویکرد ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرائم و تخلفات انتخاباتی، بر اساس تدابیر پیشگیرانه در راستای برگزاری انتخابات سالم و پرشور با مشارکت بالای مردمی است.
علی دهقانی در اولین جلسه ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرائم و تخلفات انتخاباتی خوزستان که با حضور اعضای آن برگزار شد، اظهار کرد: تمامی مجریان و ناظران برگزاری انتخابات باید دو هدف اصلی شامل شناسایی افراد صالح و برگزاری انتخابات سالم را دنبال می‌کنند و همه عوامل مسئول باید به برگزاری هرچه بهتر و سالم‌تر و با مشارکت حداکثری این انتخابات کمک کنند.
به گزارش آفتاب کارون به نقل از ایسنا، وی با بیان این که اقدامات در این حوزه باید در جهت تامین سلامت انتخابات، امنیت آن و افزایش مشارکت اجتماعی که سه رکن مهم و مورد تاکید مقام معظم رهبری است، باشد، افزود: در اصول اولیه قانون اساسی، اداره امور کشور به اتکای آرای عمومی است که تبلور آن در انتخاب است.
دهقانی گفت: در واقع مشارکت مردم در انتخابات مهم‌ترین این ارکان و حق اساسی آنان است و باید شرایط به‌گونه‌ای فراهم شود که مردم نقش اصلی خود را در این انتخابات ایفا و نمایندگان مورد نظر خود را انتخاب کنند و در کنار آن انتظار دارند که ضمن رعایت بی‌طرفی، مسئولیت‌پذیری و پاسخ‌گویی از سوی مسئولان، از آرای آنان صیانت شود.
وی با تاکید بر اصل بی‌طرفی در برگزاری انتخابات، تصریح کرد: این امر باید برای مردم به عنوان مشارکت کنندگان اصلی، محسوس و مشهود باشد و انتظار می‌رود که شورای نگهبان در جهت جلوگیری از ورود افراد فاقد صلاحیت به این عرصه، تمام تلاش خود را به کار گیرد.
رئیس شورای قضایی استان خوزستان با تاکید بر ضرورت پیشگیری در این خصوص، گفت: تحقق این هدف نیاز به برنامه‌ریزی منسجم و هدفمند و بر اساس زمان‌بندی دارد و باید در همه مراحل انتخابات مورد توجه برگزارکنندگان اعم از مجریان و ناظرین قرار گیرد و هر جا احساس شد اختلالی در سلامت و روند صحیح برگزاری انتخابات وجود دارد، با اقدامات سنجیده و مدبرانه از وقوع جرائم و تخلفات پیشگیری شود.
دهقانی از تعیین شعب ویژه رسیدگی به تخلفات انتخاباتی در دادسراها و دادگاه‌ها و محاکم تجدیدنظر استان خبر داد و گفت: این شعب در ایام برگزاری انتخابات به صورت ویژه و با سرعت و دقت لازم به تخلفات و جرائم مرتبط با این حوزه رسیدگی خواهند کرد.
رئیس کل دادگستری خوزستان افزود: تجربه گذشته نشان داده است که هرچه به روز انتخابات نزدیک‌تر شویم، فضای شایعات به ویژه در فضای مجازی گسترده‌تر خواهد شد و این امر نیز نیاز به مدیریت صحیح دارد که متضمن ارتقای آگاهی‌های حقوقی مردم، رصد مطالب منتشر شده، پاسخ‌گویی و در صورت نیاز برخورد مقتضی دارد.
وی با بیان اینکه جلسات این ستاد باید به‌صورت منظم و در صورت نیاز به صورت فوق العاده برگزار شود، افزود: در شهرستان‌ها نیز این ستاد با حضور مسئولین مرتبط، مجریان، ناظران و تامین کنندگان امنیت انتخابات با نظارت دادگستری کل ایفای نقش می‌کند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.