کد خبر : 55211
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۴

تاکید بر اقدامات پیشگیرانه در خوزستان از ارتکاب جرم در روند انتخابات

تاکید بر اقدامات پیشگیرانه در خوزستان از ارتکاب جرم در روند انتخابات
رییس دادگستری خوزستان: تاکید بر اقدامات پیشگیرانه در خوزستان از ارتکاب جرم در روند انتخابات

رییس دادگستری خوزستان: تاکید بر اقدامات پیشگیرانه در خوزستان از ارتکاب جرم در روند انتخابات
رئیس کل دادگستری خوزستان با اشاره به وجود قومیت‌های مختلف در استان خوزستان، گفت: قومیت‌ها در خوزستان یک فرصت برای همگرایی و وفاق هستند که می‌توان در راستای پشبرد اقدامانه پیشگیرانه از وقوع جرم در استان از آن بهره برد.

علی دهقانی با بیان اینکه وحدت، پشتکار، انسجام و تجربه مردم داری اعضای شورای قضایی استان ظرفیت بسیار مطلوبی برای خدمت به مردم است، افزود: باید از ظرفیت این شورا در راستای خدمت‌رسانی به مردم به بهترین وجه استفاده و اعضای این شورا تلاش کنند و همگام و همراه با سایر مسئولان و مدیران در سطح استان، زمینه مشارکت حداکثری در انتخابات را فراهم کنند.

رئیس کل دادگستری خوزستان گفت: همیشه و در همه وظایف و تکالیف باید از رهنمودها و اندیشه‌های رهبر معظم انقلاب بهره برده و نسبت به ترویج و عمل به آن اقدام کنیم.

دهقانی با اشاره به اینکه مشارکت، رقابت، سلامت و امنیت، چهار راهبردی است که از سوی رهبر معظم انقلاب برای انتخابات آتی ترسیم شده است، افزود: باید ضمن رصد مستمر فعالیت‌های انتخاباتی، با اقدامات پیشگیرانه از بروز هرگونه جرم در این زمینه پیشگیری و شرایط برای حضور حداکثری مردم مهیا شود.

به گزارش ایسنا به نقل از دادگستری خوزستان، وی تنوع قومیتی در استان را یک فرصت مهم برای اجرای برنامه‌های پیشگیری‌محور معرفی کرد و اظهارکرد: با اقدامات فرهنگی ضمن تقویت رسوم مثبت همچون صلح و سازش و اصلاح ذات البین، باید اقداماتی همچون تیر اندازی در مراسم نیز که لطمات سنگین، خسارت‌بار و غیر قابل جبران به مردم وارد می‌کند برچیده شود و با تدابیر سلبی و ایجابی به مقابله با آن پرداخت.

دهقانی در بخش دیگیری از سخنان خود اشاره‌ای نیز به قانون گزارشگران فساد کرد و افزود: باید سازوکار و برنامه‌های حمایتی از این گزارشگران در چارچوب قانون مذکور و متناسب با وظایف و تکالیف دستگاه‌ها اعم از قضایی و سازمان بازرسی که در جهت حمایت از سلامت بخش اداری و اقتصاد جامعه تلاش می کنند، در دستور کار شورای قضایی قرار گیرد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.