کد خبر : 48555
تاریخ انتشار : یکشنبه ۶ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۶

قاچاق کالا از سوی برخی ارگانها حمایت می‌شود؟

[ad_1] پایگاه خبری – تحلیلی آفتاب کارون: حسن اسحاقی کناری با تشریح گزارش عملکرد شش ماهه این ستاد در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: امحاء و انهدام کالاهای قاچاق در سه مرحله به ارزش ۷ میلیارد و ۶۰۷ میلیون و ۸۱۸ هزار ریال، شناسایی و انهدام باند بزرگ توزیع و قاچاق دارو در

[ad_1]
پایگاه خبری – تحلیلی آفتاب کارون:

حسن اسحاقی کناری با تشریح گزارش عملکرد شش ماهه این ستاد در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: امحاء و انهدام کالاهای قاچاق در سه مرحله به ارزش ۷ میلیارد و ۶۰۷ میلیون و ۸۱۸ هزار ریال، شناسایی و انهدام باند بزرگ توزیع و قاچاق دارو در شهرستان بابل به ارزش ۵ میلیارد تومان، کشف و ضبط یک دستگاه خودروی خارجی KTM و دو دستگاه موتور چهارچرخ و سه‌چرخ به ارزش ۲ میلیارد تومان از جمله اقدامات ستاد مبارزه با قاچاق کالا در این بازه زمانی بوده است.

وی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری و دستورات ریاست جمهور مبنی بر مبارزه هرچه بهتر و بیشتر با پدیده شوم قاچاق کالا و ارز خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط حساس اجتماعی، اقتصادی و سیاسی کشور در داخل و خارج و منطقه، نیاز به مبارزه با قاچاق و حمایت از تولیدات داخلی و همچنین کمک و بازگشت آرامش به اقتصاد کشور امری ضروری است.

* ایجاد گشت های مشترک در سطح ۲۲ شهرستان استان مازندران

وی از ایجاد گشت های مشترک در سطح ۲۲ شهرستان استان مازندران زیر نظر فرمانداران خبر داد و افزود: این موارد توسط واحدهای صنایع و معادن، دامپزشکی و پلیس آگاهی شکل گرفته و با برنامه ریزی در کمیسیون های شهرستانی بر روی موضوع قاچاق در راستای مصوبات ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز قطعا نتایج خوبی بدست خواهد آمد.

* ساماندهی چاه‌های غیرمجاز برای دریافت سوخت

دبیر ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز استانداری مازندران از ساماندهی چاه‌های غیرمجاز برای دریافت سوخت و همچنین ساماندهی انبارها و شناسنامه دار کردن آنها خبر داد و اظهار کرد: درصدد هستیم با راه اندازی سایت و سامانه اینترنتی مناسب بتوانیم مسئله قاچاق در استان را ریشه کن کنیم.

اسحاقی به ویژگی‌های مثبت راه اندازی سامانه اشاره و تاکید کرد: با اجرای این طرح کالای وارداتی از بدو ورود تا زمان فروش و رسیدن به شخص حقیقی مصرف کننده، قابل پیگیری و ردیابی بوده و می توان با این فناوری سطح آماری قاچاق کالا در استان را به صفر نزدیک کرد.

*جلوگیری از قاچاق کالاهای سلامت محور با تاکید بر لگوی سیب سلامت

وی از مصوبات ستاد مرکزی قاچاق کالا و ارز در مورد کالاهای سلامت محور نام برد و خاطرنشان کرد: “سیب سلامت” نشانه و لوگویی است که برای تمام کالاهای سلامت محور تعریف شده و بر طبق آن کالاهای غیرمجاز شناسایی می شوند. کالاهایی که این نشان را دریافت می کنند اجناسی هستند که یا در داخل تولید شده یا کالای خارجی هستند که موفق به دریافت نشان سیب سلامت شده و کیفیت آنها مورد تایید است.

دبیر ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز استانداری مازندران با بیان اینکه این استان بیشتر به عنوان سطح عرضه کالای قاچاق شناخته می شود تا اینکه مبادی ورود مستقیم کالا باشد، یادآور شد: وجود جمعیت شناور و حجم بالای مسافران با توجه به شرایط توپوگرافی و جغرافیایی استان این سطح عرضه را فراهم کرده است.

اسحاقی از وجود پنج کارگروه به عنوان یاوران ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز یاد کرد و گفت: گارگروه های سوخت، پیشگیری از قاچاق کالا و ارز، کارگروه فرهنگی و پژوهش، اطلاعات و عملیات و کارگروه حمایت از تولید و نظارت بر عرضه، تیم هایی هستند که با کمک آنها امیدواریم در این مهم به دستاوردهای ارزنده ای دست پیدا کنیم.

وی با بیان اینکه اغلب اتفاقات در حوزه قاچاق کالا و ارز توسط کسانی انجام می ‎ شود که نیت آنها برهم زدن آرامش اقتصاد و بازار ایران است، تصریح کرد: این موارد در کارگروه های ما با جدیت تمام در حال پیگیری است و مقابله با این افراد در اولویت کاری قرار دارد.

دبیر ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز استانداری مازندران با اشاره به اینکه اجرای چنین اقداماتی تنها توسط یک نفر امکان پذیر نیست، خاطرنشان کرد: این امکان که باندها از طرف نهاد یا ارگانی حمایت شوند وجود داشته اما اگر هر یک از مردم تنها وظایف خود را انجام دهند و از قاچاق حمایت نکنند می توان این پدیده را ریشه کن کرد.

اسحاقی، راه‌های برون رفت از قاچاق کالا را ذیل شعار امسال تعریف کرد و افزود: خوشبختانه با تعیین شعار امسال از سوی رهبری و دستورات ویژه ریاست جمهور پدیده قاچاق به شدت زیر ذره‌بین قرار قرار گرفته اما نمی توان گفت که دست انسان های سودجو از این حیث کوتاه شده است.

*لایحه اخیر دولت برای جبران خلاهای قانونی تبصره قاچاق کالا و ارز

وی، لایحه اخیر مجلس را برای جبران خلا های قانونی تبصره های قاچاق کالا و ارز دانست و در مورد کالاهایی که به واسطه دور زدن تحریم‌ها وارد کشور می‌شود، خاطرنشان کرد: وقتی کالایی توسط دولت یا یک ارگان خاص وارد می شود حتما مبادی قانونی آن رعایت شده و پرداخت حق و حقوق دولتی، عوارض و حقوق گمرکی آن کالا، نشانگر صحت ورود آن است و نام آن قاچاق نیست.

اسحاقی، اولویت های ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز را ابتدا فرهنگ سازی و سپس اصلاح سیستم نظارتی دانست و گفت: خوشبختانه در استان، مرزهای دریایی فاصله زیادی داشته و مبادی ورودی کالای قاچاق استان، کم است اما به واسطه جمعیت شناور، گستره توزیع وجود دارد.

دبیر ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز استانداری مازندران تعامل با آموزش پرورش و دانشگاه را برای فرهنگ سازی ضروری توصیف و اظهار کرد: بنا داریم با ایجاد دوره های متنوع در تمامی مجتمع های آموزشی اعم از مدرسه، مؤسسه و دانشگاه ها زیر نظر اساتید این حوزه و به صورت مستمر، اطلاع رسانی در سطح جامعه را افزایش دهیم تا مردم با طیف متنوع خرید، انتخاب های درست داشته باشند.

*مقابله با ۸۵ درصد برندهای غیرمجاز در مازندران

اسحاقی در بخش دیگری از گفت وگو با بیان مقابله با ۸۵ درصد برندهای غیرمجاز استان، اظهار کرد: این برندها هیچ گونه مجوزی نداشتند و در تلاش هستیم با شناسایی باقیمانده این مقدار، برندهای واقعی در استان فعالیت کنند.

وی از جلساتی موسوم به کمیته تبصره ۳ ماده ۵۰ در استان خبر داد و تصریح کرد: در این جلسات پرونده تعزیرات حکومتی صادره و کشفیات ستاد، مورد ارزیابی و بررسی قرار گرفته تا مشخص شود که این کالاها از مبادی گمرکی وارد استان شده اند.

دبیر ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز استانداری مازندران در رد سوالی مینی بر قاچاق خاک در مازندران گفت: چنین موردی گزارش نشده و تنها یک مورد قاچاق گل و گیاه و ورود آن از کشورهای دیگر گزارش شده بود که برخورد قانونی با این مورد انجام شد.

انتهای پیام

[ad_2]

منبع: ایسنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.