کد خبر : 46662
تاریخ انتشار : شنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۷ - ۹:۰۳

تحویل مخلان اقتصادی و بازار ارز به مقامات قضایی

[ad_1] پایگاه خبری – تحلیلی آفتاب کارون: به گزارش ایسنا، سردار اشتری در مراسم مشترک صبحگاه ناجا که در دومین روز از هفته ناجا برگزار شده بود با تسلیت ایام سوگواری و شهادت امام سجاد (ع) و همچنین تبریک هفته نیروی انتظامی اظهارکرد: هفته نیروی انتظامی فرصتی است برای ارتباط با مردم و ارائه‌ خدمات

[ad_1]
پایگاه خبری – تحلیلی آفتاب کارون:

به گزارش ایسنا، سردار اشتری در مراسم مشترک صبحگاه ناجا که در دومین روز از هفته ناجا برگزار شده بود با تسلیت ایام سوگواری و شهادت امام سجاد (ع) و همچنین تبریک هفته نیروی انتظامی اظهارکرد: هفته نیروی انتظامی فرصتی است برای ارتباط با مردم و ارائه‌ خدمات بیشتر به مردم و هفته‌ای است که می‌توانیم از نظرات مردم استفاده کنیم.

وی افزود: اقتدار در مقابل قانون‌گریزان و تعدی‌گران به حقوق مردم در هر کجا در میهن اسلامی وظیفه نیروی انتظامی است که امینی برای مردم هستند. مقام معظم رهبری بارها فرموده‌اند نیروی انتظامی اقتدار توأم با رفعت و مهربانی داشته باشد و کسانی که مخل امنیت هستند باید با دیدن پلیس به هراس بیفتند و مردم با دیدن پلیس احساس امنیت کنند. مردم بالاترین سرمایه نیروی انتظامی هستند.

فرمانده ناجا با بیان این‌که نظرسنجی‌های سازمان‌های مختلف حاکی از افزایش رضایت مردم از نیروی انتظامی است، گفت: مردم عزیز به صورت مرتب از طریق سامانه‌ها با ما در ارتباط هستند و اگر ضعفی باشد منعکس می‌کنند و در صورت نیاز نیز تقدیر انجام می‌دهند و ما امیدواریم این ارتباط ارتقاء پیدا کند و هماهنگی بین مردم و پلیس افزایش یابد.

سردار اشتری ادامه داد: امروز نیروی انتظامی در بیش از ۸۷۵۰ کیلومتر از مساحت کشور در روستاها، جاده‌ها، شهرها و مرزها حضور دارند و مردم این اعتماد به نیروی انتظامی را از جهتی دارند که هر روز در کشور با فرزندان خود روبه‌رو هستند و این بالاترین مدال افتخار برای ماست.

وی تصریح کرد: یکی از راهبردهای نیروی انتظامی استفاده از فناوری‌های روز است که نیروی انتظامی در سال‌های گذشته توانسته است از این ظرفیت استفاده کند و برای ما یک اصل بوده که در کنار نیروهای خبره از فناوری نیز استفاده کنیم و باید این روند را شتاب دهیم.

فرمانده ناجا اظهار کرد: امسال نیز بیشتر از سال‌های دیگر به فناوری‌های روز اهمیت می‌دهیم و امید داریم با استفاده از این امکانات سرعت و دقت بیشتری برانجام عملیات‌ها داشته باشیم.

وی با بیان این‌که رویکرد ما افزایش پیشگیری است، گفت: ما باید در مسائل اجتماعی و … اقداماتی انجام بدهیم تا جرمی رخ ندهد و آگاه‌سازی مردم، ارتباط‌گیری با مراکز دانشگاهی و غیره و محل‌هایی که در آن تجمع مردم شریف وجود دارد، می‌تواند در این راستا به ما کمک کند و از وقوع جرم پیشگیری شود.

سردار اشتری ادامه داد: اگر بتوانیم بسترهای جرم را کاهش دهیم افتخارمان به کثرت پرونده‌های انتظامی و به افزایش برخورد قانونی نیست، بلکه آن روزی که در آن جرمی اتفاق نیفتد برای ما شیرین و گواراست و باید همه با هم به سمت قانون‌گرایی و قانون‌مداری پیش برویم که یکی از اصول و ارزش‌های انقلاب اسلامی عمل به قانون است و اگر بنای ما اجرای قانون باشد می‌توانیم روزهای خود را بهتر سپری کنیم.

فرمانده ناجا با بیان این‌که یکی از وظایف نیروی انتظامی حفظ و ارتقاء امنیت در حوزه‌های مختلف از جمله اجتماعی، اقتصادی، امنیت مرزها و … است، گفت: نیروی انتظامی آثار ارزش‌های انقلاب است و امروز که دشمن جنگ اقتصادی خود را با ما شروع کرده است باید در این عرصه‌ها ایفای نقش کنیم و تا به حال نیز همکاران ما در نیروی انتظامی فعالیت‌های قابل توجهی انجام داده‌اند. همان‌طور که دیدید در ماه‌های گذشته همکاران با اشرافی که در مسائل داشتند مخلان اقتصادی را شناسایی کردند و کسانی که مخل بازار بودند و در تغییر قیمت ارز و سکه نقش داشتند با شناسایی تحویل مقام قضایی داده شدند. همچنین احتکارگران نیز توسط همکاران ما شناسایی شدند و آنها نیز به مقام قضایی تحویل داده شدند، بنابراین نیروی انتظامی در تمام عرصه‌ها به ضرورت ورود پیدا خواهد کرد.

سردار اشتری ادامه داد: در موضوع برخورد با مظاهر فساد و کسانی که بی‌بند و باری را رواج می‌دهند نیز فعالیت‌های زیادی انجام شده است و براساس مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی ۲۶ دستگاه باید در این حوزه با یکدیگر همکاری کنند و پاسخگو باشند، اما نیروی انتظامی خود را براساس باورها و ذات خود موظف می‌داند که اگر تنها بود نیز ماموریت خود را ادامه دهد ولیکن همدلی می‌تواند با زمان، امکانات و حواشی کمتر کار را به سرانجام برساند.

وی با اشاره به این‌که امسال سال پرحادثه‌ای داشتیم، گفت: بنده از زحمات تمامی همکارانم در کشور تشکر می‌کنم زیرا در حوادثی که در دی‌ماه سال ۱۳۹۶ و حوادثی که در چند ماه اخیر رخ داد همکاران به وظیفه انقلابی خود عمل کرده‌اند و هم‌اکنون نیز آمادگی این را دارند که برای ماموریت‌های پیش‌رو با هوشمندی در خدمت مردم باشند.

فرمانده ناجا افزود: امروز خط قرمز نیروهای مسلح امنیت مردم است و ما در موضوع امنیت با کسی شوخی نمی‌کنیم و تا پای جان برای امنیت مردم جانفشانی می‌کنیم و همان‌طور که مقام معظم رهبری فرمودند جوانان ما آماده برای جانفشانی هستند و ما در جاده‌ای که هستیم مشکلاتی داریم اما بن‌بستی وجود ندارد ما نیز در نیروی انتظامی هیچ بن‌بستی را روبه روی خود نمی‌بینیم و به نوبه خود با این ظرفیت جوان می‌توانیم مشکلات را پشت سر بگذاریم.

وی در پایان با تشکر از همکاران نیروی انتظامی و خانواده آنها و … سخنان خود را به پایان رساند.

انتهای پیام

[ad_2]

منبع: ایسنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.