کد خبر : 47290
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۸

تامین روشنایی و امنیت پارکینگ زائران اربعین

[ad_1] پایگاه خبری – تحلیلی آفتاب کارون: به گزارش ایسنا، مجید عبدالهی در جلسه کمیته طرح‌های ویژه ترافیکی اربعین که پیش از ظهر امروز با حضور نمایندگان دستگاه‌های مختلف در شهرک آزمایش برگزار شد، اظهار کرد: دو رویکرد کلی را در راهپیمایی اربعین امسال اتخاذ کردیم. یکی رویکرد تقویت زیرساخت‌های موجود و دیگری کمک به

[ad_1]
پایگاه خبری – تحلیلی آفتاب کارون:

به گزارش ایسنا، مجید عبدالهی در جلسه کمیته طرح‌های ویژه ترافیکی اربعین که پیش از ظهر امروز با حضور نمایندگان دستگاه‌های مختلف در شهرک آزمایش برگزار شد، اظهار کرد: دو رویکرد کلی را در راهپیمایی اربعین امسال اتخاذ کردیم. یکی رویکرد تقویت زیرساخت‌های موجود و دیگری کمک به بهسازی و اورهال زیرساخت‌ها که بسیاری از این اقدامات انجام شد.

وی با بیان اینکه در ماه‌های اخیر بازدیدهای مکرری از مرز مهران و دیگر پایانه‌های مرزی انجام شده است، گفت: خوشبختانه طی همین مدت اقدامات خوبی انجام شده به طوری که پل “مهدی‌آباد” بیش از ۹۰ درصد پیشرفت کرده و بزودی افتتاح می‌شود.

مدیرکل دفتر عمران شهری سازمان‌ شهرداری‌های کشور با اشاره به وضعیت پارکینگ‌ها برای زائران اظهار کرد: ۴۰۰ هکتار پارکینگ برای پارک خودروی زائران در شهر مهران پیش بینی شده است و امسال زیرساخت‌هایی همچون حمام، سرویس بهداشتی و نظایر آن را نیز در این پارکینگ‌ها ایجاد کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه در سال‌های گذشته یکی از مشکلات زائران یافتن محل و جای پارک خودروهایشان بود، گفت: امسال با کمک تیرهای برق اقدام به کدگذاری کرده‌ایم تا شناسایی خودروها و محل پارک آن برای زائران آسان تر باشد. همچنین اقدام به کوبش زمین و آسفالت شطرنجی در کف پارکینگ‌ها کردیم و خوشبختانه دیگر مشکلاتی که در سال‌های قبل شاهد وقوع آن بودیم رخ نخواهد داد.

وی از ایجاد هشت پارک‌سوار برای اتوبوس‌ها در پارکینگ برکت مهران خبر داد و گفت: امسال مقرر شده تا تمامی اتوبوس‌ها مسافران خود را داخل پایانه برده و آنجا پیاده کنند.

عبدالهی از تامین روشنایی پارکینگ‌ها و مسیرهای اطراف مرز مهران خبر داد و گفت: با همکاری وزارت نیرو، برج‌های نوری و تیر برق نصب شده است و تست‌های مربوط به آن نیز انجام شده و جای نگرانی از این بابت وجود ندارد.

وی درباره اتوبوس‌های درون شهری نیز اظهار کرد: ۱۸۵۵ اتوبوس درون شهری برای اربعین پیش بینی شده که اقدامات مربوط به آن انجام شده است.

مدیرکل دفتر عمران شهری سازمان‌ شهرداری‌های کشور از پلیس خواست تا تدابیری را برای تردد خودروهای پول‌رسان به دستگاه‌های ای‌تی‌ام در شهرهای مرزی به ویژه مهران اتخاذ کنند.

وی در پاسخ به پرسشی درباره هزینه پارکینگ‌های زائران نیز گفت: سال گذشته هزینه این پارکینگ‌ها برای هر شبانه روز ۵۰۰۰ تومان بود اما امسال تعیین نرخ پارکینگ‌ها برعهده ستادهای استانی گذاشته شده است که در روز چهارشنبه همین هفته تمامی این نرخ‌ها مصوب و اعلام خواهد شد.

وی در پاسخ به پرسش فرمانده پلیس راه درخصوص تدابیر اتخاذ شده برای بارندگی‌ها و احتمال گیر کردن خودروها در گل و لای گفت: همانطور که گفتم امسال اقدامات خوبی انجام شده و ما در پارکینگ‌ها چنین مشکلی نداریم. عمده نگرانی ما مربوط به مرز خسروی است که در صورت بازگشایی در پارکینگی به مساحت حدود ۱۴۰ هکتار ممکن است در بخشی نقاط شاهد مشکلاتی باشیم. اما در پارکینگ دیگر پایانه‌های مرزی چنین مشکلی رخ نخواهد داد ضمن اینکه هماهنگی‌های لازم با استان‌های معین انجام شده و تعدادی جرثقیل طی این مدت در نزدیکی این پارکینگ‌ها مستقر خواهد شد.

انتهای پیام

[ad_2]

منبع: ایسنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.