کد خبر : 47472
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۰

اعلام آمادگی منطقه ۸ برای اجرای طرح‌های مقابله با بحران

[ad_1] پایگاه خبری – تحلیلی آفتاب کارون: به گزارش ایسنا، نوری در مراسم افتتاح پروژه آبرسانی اضطراری که امروز برگزار شد اظهار کرد: برای کشوری که مستعد انواع و اقسام بلایای طبیعی است وجود اقدامات مشابه، ضروری و حیاتی و به نوعی اقدامات دیرهنگام است. وی ادامه داد: در همه زمینه‌ها و هر آنچه که

[ad_1]
پایگاه خبری – تحلیلی آفتاب کارون:

به گزارش ایسنا، نوری در مراسم افتتاح پروژه آبرسانی اضطراری که امروز برگزار شد اظهار کرد: برای کشوری که مستعد انواع و اقسام بلایای طبیعی است وجود اقدامات مشابه، ضروری و حیاتی و به نوعی اقدامات دیرهنگام است.
وی ادامه داد: در همه زمینه‌ها و هر آنچه که آرامش و امنیت روانی جامعه را تهدید می‌کند بایستی در آمادگی کامل و حداکثری باشیم و این امر دست یافتنی نیست مگر در سایه هم افزایی و همکاری همه ارگان‌ها.
شهردا منطقه ۸ تهران ضمن اعلام آمادگی منطقه برای اجرای طرح‌های پایلوت ایده های خلاقانه یا طرح هایی برای مقابله با بحران گفت: از حدود ۱۳۰۰ کیلومتر مساحت منطقه ۱۱ درصد بافت فرسوده داریم که تقریباً ۵۲ درصد آن را احیا کرده‌ایم و بیشترین بافت فرسوده این منطقه در وحیدیه است؛ البته اولین رتبه نوسازی و بازسازی بافت فرسوده در شهرتهران را داریم.
وی با بیان اینکه آموزش موضوعی است که نباید از آن غفلت کنیم، گفت: مردم ما باید بهترین خدمات را در زمان بحران دریافت کند. همچنین در بحث آموزش برنامه‌های خوبی داریم و حدود ۱۳۰۰ داوطلب بحران هم سازماندهی شدند و آموزش مستمر در برنامه داریم. همچنین ۱۰۱ نقطه ایمن را در منطقه شناسایی کرده‌ایم و امیدواریم دامنه این همکاری‌ها ادامه داشته باشد.
وی در پایان گفت: به بخاطر فرسودگی شبکه‌های توزیع آب، هدر رفت آب داریم و برای دادن مجوزهای حفاری رایگان اعلام آمادگی کرده‌ایم و به هر میزان که آبفای تهران نیاز دارند در سطح معابر آمادگی ارایه مجوز داریم.
درادامه این مراسم محمدرضا بختیاری مدیرعامل سازمان آبفای استان تهران نیز گفت: در تهران طوری برنامه ریزی کنیم که اگر مشکلی پیش آمد کمترین نیاز را داشته باشیم. گسل های تهران بیش از ۷.۵ ریشتر پتانسیل ندارند و امکان آمدن زلزله بیش از این مقدار وجود ندارد.
وی با اشاره به زلزله‌های کوبه ژاپن گفت: باید در تهران اینگونه برنامه ریزی کنیم مردم باید بدانند وقتی می‌خواهند ساختمان بسازند باید دلسوزانه پای کار بایستند و باید تهران را به نحوی طراحی کنیم که فرض کنیم امکان امداد رسانی وجود ندارد. در حقیقت باید استانداردها را در هر زمینه بالا ببریم.

انتهای پیام

[ad_2]

منبع: ایسنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.