کد خبر : 46472
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۷ - ۷:۰۱

تامین اقلام بانک “امانات پزشکی” ۲ استان/ ارسال ۸۰ تانکر و ۶۰۰۰ بطری آب به سیستان و بلوچستان

[ad_1] پایگاه خبری – تحلیلی آفتاب کارون: حبیب درگاهی در گفت‌وگو با ایسنا، از تامین تجهیزات پزشکی و توان‌بخشی “بانک امانات” خبر داد و گفت: بانک امانات یکی از فعالیت‌هایی است که از گذشته در سازمان داوطلبان انجام می‌شد و هدف این طرح تامین تجهیزات پزشکی و توان‌بخشی است که برخی از افراد به صورت

[ad_1]
پایگاه خبری – تحلیلی آفتاب کارون:

حبیب درگاهی در گفت‌وگو با ایسنا، از تامین تجهیزات پزشکی و توان‌بخشی “بانک امانات” خبر داد و گفت: بانک امانات یکی از فعالیت‌هایی است که از گذشته در سازمان داوطلبان انجام می‌شد و هدف این طرح تامین تجهیزات پزشکی و توان‌بخشی است که برخی از افراد به صورت مقطعی به آن نیازمند هستند اما توانایی خرید آن را ندارند. این افراد تجهیزات مورد نیاز خود را از این بانک امانات تهیه می‌کنند و پس از رفع نیاز آن را بر می‌گردانند.

وی افزود: در استان گلستان برای تامین تجهیزات پزشکی و توان‌بخشی بانک امانات اقدام خوبی صورت گرفت و خیّرین این استان هزینه‌های تامین اقلام مختلفی را به عهده گرفتند که این اقلام در چند شهر استان‌های سیستان و بلوچستان و کرمانشاه در قالب بانک امانات در اختیار افراد قرار می‌گیرد.

درگاهی ادامه داد: به لطف و همکاری خیّرین استان گلستان ۵۵ تخت بیمار، ۵۱ ویلچر، ۳۳ فوتوتراپی، ۳۰ عصا، ۳۰ واکر،۱۲ ساکشن پرتابل خانگی ۳۰ تخت تشک مواج، ۲۰ کپسول اکسیژن و ۲۰ مانومتر تامین شده است که در این دو استان قرار خواهد گرفت.

درگاهی با اشاره به اختصاص هزینه ازدواج یک زوج در استان مرکزی برای انجام فعالیت‌های خیریه در استان سیستان و بلوچستان گفت: یک خانواده که تنها یک فرزند داشت، هزینه ازدواج فرزند خود که نزدیک به ۵۰ میلیون بود را به انجام کار خیریّه در استان سیستان و بلوچستان اختصاص داد. قرار شد که این مبلغ برای ساخت حمام و سرویس بهداشتی در مناطقی در شمال و جنوب استان سیستان و بلوچستان هزینه شود.

وی همچنین با اشاره به اقدامات پزشکان خیّر استان مرکزی گفت: کاروان‌های سلامتی در شهریور ماه به سیستان و بلوچستان اعزام شدند و یکی از پزشکان کاروان سلامت استان مرکزی که اپتومتر بود، پس از معاینه بیماران خود کارهای تهیه عینک‌های بیماران خود را تقبل کرد و ۲۰۰ عینک را آماده کرد که هفته گذشته تحویل داده شد.

وی ادامه داد: همچنین یکی دیگر از پزشک‌هایی که در این کاروان حضور داشت، پس از اینکه متوجه فقر آهن و کلسیم و درمیان بسیاری از مراجعه کنندگان خود شد؛ با هزینه شخصی ۲۰۰ بسته ۱۰۰ تایی قرص آهن را خریداری کرد که به شبکه بهداشت منطقه‌ای تحویل و بین مردم توزیع شد.

سرپرست سازمان داوطلبان هلال احمر همچنین گفت: یکی دیگر از کارهایی که از سوی جمعیت هلال احمر استان مرکزی در این مدت انجام شد تهیه بسته‌های حمایتی شامل لوازم تحریر و کیف و کفش برای دانش‌آموزان در ایرانشهر بود.

ارسال ۸۰ تانکر آب و ۶۰۰۰ بطری آب معدنی به سیستان و بلوچستان

درگاهی در مورد طرح نذر آب اظهار کرد: براساس دستورات ریاست جمعیت هلال احمر در راستای ارائه خدمات به مردم شریف و بزرگوار استان سیستان و بلوچستان در قالب طرح نذر آب و همچنین‌ وظایفی که سازمان داوطلبان در زمینه اعزام کاروان‌های سلامت و جذب کمک‌ها و حمایت‌های خیّرین دارد اقدامات طرح نذر آب در استان سیستان و بلوچستان در حال انجام است و در تلاش هستیم که این فعالیت‌ها و خدمات به صورت مستمر ادامه پیدا کند.

وی در مورد تامین تانکرهای آب برای روستاهای تحت پوشش طرح نذر آب در استان سیستان و بلوچستان گفت: توزیع تانکرها در این روستاها تقریبا به صورت کامل صورت گرفته و همین طور تانکرهایی نیز در هفته آینده توزیع خواهد شد. با همت جمعیت هلال احمر استان خراسان شمالی ۸۰ تانکر آب و ۶۰۰۰ بطری آب معدنی تامین شده که اوایل هفته آینده برای توزیع ارسال می‌شود.

وی افزود: خوشبختانه استقبال خوبی از سوی هموطنانمان از طرح نذر آب صورت گرفته و کمک‌های مالی خوبی به این طرح شده است که در ادامه از این منبع مالی برای توزیع آب در روستاهای تحت پوشش طرح استفاده می‌شود.

درگاهی همچنین اضافه کرد: یکی دیگر از کارهایی که از سوی جمعیت هلال احمر استان خراسان شمالی پیگیری شد، جذب کمک‌هایی برای تامین مالی اعزام کاروان سلامت به استان سیستان و بلوچستان بود و در این راستا، کارخانه آلومینیوم جاجرم هزینه اعزام یک کاروان سلامت از این استان را به عهده گرفت و تامین کرد.

انتهای پیام

[ad_2]

منبع: ایسنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.