کد خبر : 47032
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۴

بارگیری ۲۰۰ تن دارو و تجهیزات مصرفی پزشکی برای ارسال به عراق

[ad_1] پایگاه خبری – تحلیلی آفتاب کارون: به گزارش ایسنا، محمود محمدی نسب دبیر کل جمعیت هلال احمر در مراسم بارگیری و ارسال دارو و تجهیزات مصرفی پزشکی هلال احمر به عتبات عالیات همزمان با اربعین حسینی، اظهار داشت: مراسم پیاده روی اربعین حسینی وجوه مختلف دارد و سالهاست که با اشتیاق برگزار می‌شود و

[ad_1]
پایگاه خبری – تحلیلی آفتاب کارون:

به گزارش ایسنا، محمود محمدی نسب دبیر کل جمعیت هلال احمر در مراسم بارگیری و ارسال دارو و تجهیزات مصرفی پزشکی هلال احمر به عتبات عالیات همزمان با اربعین حسینی، اظهار داشت: مراسم پیاده روی اربعین حسینی وجوه مختلف دارد و سالهاست که با اشتیاق برگزار می‌شود و دستگاه‌های مختلف در کشور خدمات متنوعی در این زمینه دارند تا هر سال زائران با راحتی بیشتری این مناسک را انجام دهند. ما در جمعیت هلال احمر مسئول کمیته امداد و نجات این ستاد هستیم و دستگاه ها مختلفی در این کمیته عضون هستند.

وی افزود: در این کمیته دو بخش در داخل مرزها و بیرون مرزها فعالیت می‌کنند که خدمات داخل مرزها شامل خدمت رسانی در خصوص حوادث مرزها، خدمت رسانی در حوادث جاده‌ای و پوشش سه استان هم مرز با کشور عراق است که باز به خاطر ازدحام جمعیت اگر نیاز به امداد باشد همکاران ما وارد عمل می‌شوند تا اسکان اضطرای، تغذیه اضطرای و اعزام تیم ها، بالگرد و تجهیزات مختلف را ارائه دهند. در حوزه برون مرزی هم بحث درمان در حین پیاده روی نیز با همکاری همین گروه است که در سازمان پزشکی حج و زیارت انجام می شود.
محمدی نسب ادامه داد: توسط جمعیت هلال احمر در کربلا، نجف، سامرا، کاظمین و مسیرهای پر تردد در مانگاه هایی ایجاد شده که به هموطنان خدمات درمانی ارائه می دهند. علاوه بر این با گروه های مختلف داوطلب که می‌خواستند در این مدت خدمات درمانی ارائه کنند همکاری داشتیم و پروتکلی را در نظر گرفتیم که از کارهای اضافی در این زمینه خودداری کنیم. در مجموع ۲۶درمانگاه خارج از جمعیت هلال احمر، ۱۴ در مانگاه توسط خود سازمان هلال احمر و به طور کل ۴۰ در مانگاه در کشور عراق تجهیز خواهد شد و حجم زیادی از کادر درمان در عتبات عالیات در اربعین حسینی ارائه خدمت خواهند داشت.

سید علی مرعشی رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر نیز در ادامه گفت: ۲۰۰تن دارو و تجهیزات به همراه ۴۰۰ قلم دارو و ۸۰ قلم مصرفی در ۱۴ تریلر به عتبات عالیات ارسال خواهد شد.

وی ادامه داد: همه زائران تحت پوش بیمه هستند و خدماتشان هم رایگان است. همچنین بالغ بر ۹۰ نفر تیم امدادی قلب، ارتوپد، زنان،روانشناسی و … را در بیمارستان الحسین(ع) در کربلا داریم. ما همچنین بیمارستان الکوفه در کربلا را تجهیز کرده ایم.
او افزود: امسال برای اولین بار یک درمانگاه طب سنتی را هم در کربلا راه اندازی خواهیم کرد.

به گفته مرعشی، مهم‌ترین توصیه برای این ایام پوشیدن لباس گرم و داشتن کفش و کوله پشتی مناسب است. علاوه بر آن زائران باید داروهای خاص خود را که در ایران مصرف می‌کردند همراه خود داشته باشند؛ البته ما اقلامی را به همراه داریم اما ممکن است مارک مصرفی آنان با داروی بیمار متفاوت باشد.

وی درباره ارتباط خدمات داخل عراق نیز بیان کرد: حرکت اربعین هر سال با شکوه تر می شود و ما کمک می کنیم این اتفاق بهتر از هر سال پیش بیاید زیرا این پیاده روی بزرگترین تجمع دنیا است. توصیه این است که مراسم اربعین حالت مردمی خودش را از دست ندهد بهتر است چنین مراسمی را خود مردم مدیریت کنند.

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر ادامه داد: قسمت درمان عراق به عهده سازمان ما است و کاری که ما می کنیم حداقل کاری است که در جاهایی که زائران وجود دارند می‌توانیم انجام دهیم. امسال هم ما در سه رمز خروجی و در آن طرف مرز از همان ابتدای ورودبه خاک عراق خدماتمان را ارائه می دهیم و علاوه بر آن مسیرهای امدادی را تجهیز خواهیم کرد.
وی افزود: یکی از کارهایی که امسال متفاوت تر از پارسال انجام دادیم این است کیفیت خدمات را بالا ببریم و سعی کردیم به نسبت سال گذشته همه چیز بهتر باشد.همچنین سعی کردیم خدمات اصلی تر و بیمارستانی را با وجه قوی تر ببینیم و همکاری بهتری با سیستم وزارت بهداشت عراق و سازمان هلال احمر عراق داشته باشیم. همچنین استقرار درمانگاه بین راه نجف و کربلا هم مثل سال قبل هستند. ضمن اینکه برای اولین بار درمانگاه طب سنتی را خواهیم داشت که ۲۵نفر در آنجا با ما همکاری خواهند داشت. علاوه بر این ما با بسیج جامعه پزشکی، بهداری سپاه پاسداران و بهداری قدس نیز همکاری داریم.
مرعشی بیان کرد: ما هر ساله ۲۲ تا ۲۶ میلیون نفر زائر در کربلا داریم که برخی خارج از سامانه سما ثبت نام می‌کردند از این رو بیمه نمی‌شدند و در نهایت از خدمات بیمه ای بهره نمی بردند و متحمل هزینه های سنگینی می‌شدند. از همین جا تاکید می‌کنم مردم از طریق سامانه سما برای ثبت نام اقدام کنند.

انتهای پیام

[ad_2]

منبع: ایسنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.