کد خبر : 47433
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۰

افزایش فعالیت سارقان بدون سابقه در تهران/جمع‌آوری ۴۸۸ معتاد متجاهر از اطراف مدارس

[ad_1] پایگاه خبری – تحلیلی آفتاب کارون: به گزارش ایسنا، سردار حسین رحیمی در اجرای مرحله ۱۶ از طرح رعد که صبح امروز در مقر پلیس پیشگیری پایتخت برگزار شد، اظهار کرد: ۱۶ مرحله از این طرح با تلاش همکاران من در سطح کلانتری‌ها و پلیس پیشگیری اجرا شد که خوشبختانه نتایج و دستاوردهای خوبی

[ad_1]
پایگاه خبری – تحلیلی آفتاب کارون:

به گزارش ایسنا، سردار حسین رحیمی در اجرای مرحله ۱۶ از طرح رعد که صبح امروز در مقر پلیس پیشگیری پایتخت برگزار شد، اظهار کرد: ۱۶ مرحله از این طرح با تلاش همکاران من در سطح کلانتری‌ها و پلیس پیشگیری اجرا شد که خوشبختانه نتایج و دستاوردهای خوبی نیز در پی داشت.

وی با بیان اینکه در این مرحله از طرح، ۲۱۸ حکم قضایی اخذ شده و ماموران پلیس ۲۱۸ مخفیگاه، پاتوق و محل تجمع مجرمان را در تهران شناسایی و منهدم کردند، گفت: در مجموع ۶۵۷ سارق و مالخر در اجرای این طرح دستگیر شدند.

سردار رحیمی با بیان اینکه ۱۹ هزار و ۳۵ مورد از اموال مسروقه نیز در اجرای این طرح کشف و ضبط شد گفت: ۲۶ باند سرقت نیز منهدم شد و از مجموع دستگیر شدگان ۲۴۸ دستگاه خودرو و موتورسیکلت کشف و ضبط شد.

رییس پلیس پایتخت ارزش اموال مسروقه مکشوفه را بالغ بر ۷ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: این افراد تاکنون در مجموع به بیش از ۱۳ هزار و ۱۱ مورد سرقت اعتراف کرده‌اند و تحقیقات از آن‌ها ادامه دارد.

هشدار نسبت به افزایش فعالیت سارقان بدون سابقه

سردار رحیمی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به ۶۵۷ سارق و مالخری که دستگیر شده‌اند گفت: از این تعداد تنها ۲۰۴ نفر سابقه‌دار بوده و بالغ بر ۴۵۰ نفر برای اولین بار بود که دستگیر شدند که این یک زنگ خطر و هشدار جدی برای جامعه است و باید تدابیر و تمهیدات لازم در مورد آن اتخاذ شود.

سردار رحیمی به آمار اقدامات پلیس در حوزه مبارزه با قاچاق کالا نیز اشاره کرد و گفت: ۱۶ قاچاقچی عمده کالا در اجرای این طرح دستگیر شدند که بالغ بر ۲۶۱ هزار و ۴۰۰ قلم انواع اموال قاچاق از آنان کشف شد.

رییس پلیس پایتخت ارزش ریالی اموال قاچاق کشف شده را بالغ بر ۱۱ میلیارد تومان اعلام کرد و ادامه داد: ۱۳۳ کیلوگرم مواد مخدر نیز از سوی ماموران کلانتری از خرده فروشان کشف و ضبط شده است.

وی با بیان اینکه ۷۲ قبضه سلاح سرد از مجرمان کشف شد، گفت: ۹ نفر نیز به اتهام خرید و فروش سلاح دستگیر شدند. همچنین ۴۱ نفر از محکومان و مجرمان فراری نیز که با قید وثیقه و سند یا مرخصی آزاد شده و دیگر برای اجرای حکم مراجعتی نداشتند، شناسایی و دستگیر شدند.

کشف یک تن مواد مخدر در تهران

رییس پلیس پایتخت از کشف یک تن انواع مواد مخدر در پایتخت طی یک هفته گذشته خبر داد و تصریح کرد: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر اقدامات قابل توجهی را طی این مدت انجام داده و موفق شدند ۸ باند توزیع کننده عمده مواد مخدر در تهران را نیز منهدم کنند.

وی از جمع‌آوری ۲۰۰۰ معتاد متجاهر از سطح شهر تهران خبر داد و گفت: این افراد به مراکز بازپروری و ترک اعتیاد منتقل شدند. همچنین ۱۵۰۰ نفر از معتادان متجاهر نیز طبق پیش‌بینی‌های ما در عملیات‌های روزهای آتی دستگیر خواهند شد.

جمع‌آوری ۴۸۸ معتاد متجاهر از اطراف مدارس

رییس پلیس پایتخت با اشاره به اقدامات پلیس در اطراف مدارس به ویژه دبیرستان‌ها اظهار کرد: از ابتدای مهرماه ماموران پلیس با استقرار در اطراف مدارس و مراکز آموزشی نسبت به تامین امنیت دانش‌آموزان و برخورد با سودجویان و مجرمان اقدام کرده‌اند. در همین راستا ۴۸۸ نفر از معتادان متجاهر از اطراف مدارس جمع‌آوری شده و ۴۴ مجرم نیز دستگیر شدند.

سردار رحیمی در پایان درباره احساس امنیت نیز اظهار کرد: خوشبختانه احساس امنیت در تهران بسیار خوب است و طبق نظرسنجی‌ها نیز اعتماد مردم به عملکرد پلیس در میان دستگاه‌ها رتبه بسیار بالایی دارد.

انتهای پیام

[ad_2]

منبع: ایسنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.