کد خبر : 46703
تاریخ انتشار : شنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۸

افزایش آمار سرقت خرد و کاهش سرقت‌های به عنف و مسلحانه در پایتخت

[ad_1] پایگاه خبری – تحلیلی آفتاب کارون: به گزارش ایسنا، سردار حسین رحیمی در دومین روز از هفته ناجا گزارشی از اقدامات پلیس در پایتخت ارائه کرد و گفت: نیروی انتظامی در تهران بر اساس تدابیر، راهبرد جامعه محوری و مردم مداری را سرلوحه قرار داده است و بر اساس نیازهای آحاد جامعه به گونه‌ای

[ad_1]
پایگاه خبری – تحلیلی آفتاب کارون:

به گزارش ایسنا، سردار حسین رحیمی در دومین روز از هفته ناجا گزارشی از اقدامات پلیس در پایتخت ارائه کرد و گفت: نیروی انتظامی در تهران بر اساس تدابیر، راهبرد جامعه محوری و مردم مداری را سرلوحه قرار داده است و بر اساس نیازهای آحاد جامعه به گونه‌ای که خود را یار مردم بداند برنامه ریزی‌هایی را انجام می‌دهد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه مرکز تجمع بسیاری از شهروندان و تصمیم گیران و تصمیم سازان در پایتخت واقع شده است این مسئله فعالیت پلیس در تهران را سخت‌تر می‌کند. بنابراین این عملکرد نیازمند برنامه ریزی ظریف و دقیقی است.

رییس پلیس پایتخت اظهار کرد: پلیس در رابطه با مجرمین، متخلفین و بر هم زنندگان نظم جامعه رویکردی سخت و جدی و برخوردی قاطع با بر هم زنندگان نظم را خواهد داشت. در این راستا پلیس پایتخت طرح‌های امنیت محله محور را نیز به صورت مرتب اجرا می‌کند که اثرگذاری هم در طرح رعد مشاهده می‌شود که در این طرح معمولا ۳۰۰ تا ۵۰۰ نفر از متخلفین جمع‌آوری می‌شوند و به این شکل از ظرفیت مغفول مانده کلانتری استفاده می‌کنیم تا به مردم از این طریق خدمت رسانی شود.

وی ادامه داد: ۳۰ درصد پرونده‌های تشکیل شده توسط مراکز مشاوره و مددکاری نیروی انتظامی قبل از اینکه به دادگاه برسد توسط همکاران من که معمولا هم از خواهران هستند حل می‌شود.

رییس پلیس پایتخت گفت: در ماه‌های گذشته اقدامات قابل توجهی توسط پلیس پایتخت انجام شده که می‌توان به جمع‌آوری بالغ بر ۹ تن مواد مخدر در شش ماه گذشته و افزایش ۱۵ درصدی جمع‌آوری معتادین متجاهر اشاره کرد. همچنین پلیس آگاهی مسئولیت برخورد با سارقین باندی و حرفه‌ای را دارد که این طرح ماهانه به صورت متمرکز به اجرا در می‌آید.

رحیمی اظهار کرد: طرح‌های انضباط بخشی در راهنمایی و رانندگی و جلوگیری از تردد خودروهای دودزای فاقد معاینه فنی را ابلاغ کرده‌ایم که سردار مهماندار در حال پیگیری آن هستند. همچنین در بخش پلیس فتا نیز ۷۰ درصد از جرایم توسط پلیس فتا کشف می‌شود اما متاسفانه آمار وقوع جرم در فضای مجازی ۵۰ درصد افزایش پیدا کرده که شامل مسائل مالی و در درجه دوم اخلاقی و حیثیتی می‌شود اما همکاران من در پلیس فتا صدها پرونده را کشف و با آنها برخورد کردند.

وی افزود: در حوزه تصادفات با توجه به اینکه آمار کلی کشور افزایش داشته است اما در شهر تهران آمار تصادفات کاهش پیدا کرده است.

رحیمی تصریح کرد: پلیس اطلاعات امنیت نیز برخورد با اراذل و اوباش، گردنکش‌ها و افرادی که اقدام به آزار خانواده‌ها می‌کنند را بر عهده دارد که در این بخش با حالتی قاطعانه و تهاجمی با متخلفین برخورد خواهیم کرد. در بخش دیگر که خدمت گذاران به مردم است تلاش ما این بوده که در شأن یک پلیس رفتار کنیم و در حال حاضر در مواردی به جای مجازات افراد راه آموزش را پیش گرفته‌ایم و بسیاری از موارد را با مشاوره و آموزش حل خواهیم کرد.

رحیمی ادامه داد: رفتار پلیس باید توأم با اخلاقیات و ادب باشد به طوریکه مردم احساس کنند پلیس خادم و همراه مردم است و پلیس با عقلانیت، درایت و با نگاه جامعه محوری و مردم مداری رفتار کند.

وی با بیان اینکه ۶٫۵ میلیون تماس در ۶ ماهه گذشته با پلیس پایتخت گرفته شده است، گفت: ۳۶۰۰ مورد از این تماس‌ها عملیاتی بوده و همکاران من برای انجام عملیات اعزام شده‌اند اما بقیه این موارد راهنمایی و ارشاد بوده است. همچنین در شش ماه گذشته بیش از ۶۰۰۰ موتور سرقتی کشف شده و ۴۴۲ هزار و ۳۶۱ پرونده به مراجع قضایی تحویل داده شده و ۹۰۰ نفر از محکومین فراری نیز دستگیر شده‌اند.

رحیمی با اشاره به اینکه پلیس شبانه روز برای برقراری امنیت تلاش می‌کند، یادآور شد: در حال حاضر آمار سرقت خرد افزایش یافته است اما سرقت‌های به عنف مسلحانه و خشن به شدت کاهش پیدا کرده است زیرا پلیس پایتخت اقدامات گسترده‌ای را در این بخش ارائه کرده و در حال حاضر با بررسی آمارها و شاخص‌ها متوجه می‌شویم که شرایط امنیتی جامعه از وضعیت مناسبی برخوردار است.

رئیس پلیس تهران همچنین اظهار کرد: یکی از مطالبات پلیس که در جهت امدادرسانی و برای خود مردم است ساخت ٤٠ کلانتری جدید در پایتخت بود زیرا که تعداد برخی از پرونده‌های موجود در یک کلانتری در پایتخت برابر با تعداد پرونده های کل یک شهرستان است و از این جهت می‌توان گفت که با توجه به حجم ماموریت‌ها و پرونده‌ها پلیس هم از نظر تجهیزات و هم امکانات درگیر فقر است.

به گفته وی، در بحث ارز و سکه نیز با درخواست دولت و مقامات قضایی ورود پیدا کردیم که حدود ١٧ پرونده نیز در حداقل زمان ممکن به دادسرا و دادستانی تحویل داده شد.

انتهای پیام

[ad_2]

منبع: ایسنا

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.