تاریخ انتشار : جمعه ۵ مهر ۱۳۹۸ - ۱۹:۴۳

هیچ روستایی در خوزستان جابه‌جا نمی‌شود

رئیس بنیاد مسکن: هیچ روستایی در خوزستان جابه‌جا نمی‌شود.

رئیس بنیاد مسکن: هیچ روستایی در خوزستان جابه‌جا نمی‌شود
رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با بیان اینکه هیچ روستایی در خوزستان جابه‌جا نمی‌شود، گفت: در بررسی‌های صورت گرفته توسط کارشناسان دانشگاه شهید چمران فعالیت‌های حفاظتی جهت مقاوم سازی ۱۳ روستا مشخص شده که به زودی آن را اجرا می‌کنیم.

به گزارش آفتاب کارون به نقل از تسنیم از اهواز، علیرضا تابش در نشست با خبرنگاران با بیان اینکه عمده مسئولیت بازسازی حوادث در کشور برعهده بنیاد مسکن انقلاب اسلامی است، اظهار داشت: حادثه سیل فروردین یکی از مهمترین و گسترده‌ترین حوادث کشور بود که از ابتدای آن در کنار کارهای مربوط به نجات و امداد برای مردم همراه با سایر دستگاه‌ها و نهادهای مردمی نقش خود را کردیم.

وی افزود: اولین مرحله بازسازی مناطق سیل زده و آسیب دیده، ارزیابی سریع خسارت‌ها است که در ارزیابی‌های انجام شده حدود ۱۴۰ هزار واحد مسکونی آسیب دیده وجود داشت که از این تعداد ۷۰ هزار واحد تعمیری و ۶۶ هزار واحد احداثی بود.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ادامه داد: منابع مورد نیاز را در دو مرحله تامین اعتبار کردیم که در مرحله نخست دولت ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان وام ۴ درصد در اختیار آسیب دادگان قرار داد که در پی آن عملیات ۳۰ هزار واحد احداثی، ۳۹ هزار واحد تعمیری و ۴۲ هزار واحد معیشتی انجام شد.

تابش با بیان اینکه در حال حاضر ۴۴ هزار واحد احداثی و ۶۷ واحد تعمیری به بانک معرفی کردیم، گفت: کار تعمیری‌ها که تعداد آنها به بیش از ۸۰ هزار واحد می‌رسد با وام بلاعوض بنیاد مسکن به پایان رسیده که از این مقدار ۳۶ هزار واحد معیشتی و ۱۴۸ هزار واحد دیگر را نیز عقد قرارداد کردیم.

وی افزود: از ۱۴۸ هزار واحد عقد قرارداد شده حدود ۳۱ هزار واحد پی کنی، ۲۳ هزار واحد آرماتور بندی و برای ۱۵ هزار واحد نیز سیستم سازه ای نصب شده است.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تصریح کرد: در همین مرحله نخست حدود ۴۵ درصد کار در واحدهای احداثی پیشرفت داشته و در تعمیری‌ها نیز اکنون کار پایان یافته است.

تابش ادامه داد: در استان خوزستان کار تعمیر ۱۵ هزار و ۴۰ واحد به پایان رسیده و ۴ هزار واحد احداثی مرحله اول نیز در حال انجام است.

وی عنوان کرد: در مرحله دوم سهمیه استان را به ۵ هزار و ۶۰۰ واحد افزایش دادیم که ۳ هزار واحد آن به بانک معرفی شده است. همچنین از این تعداد حدود ۲۷۰۰ واحد روستانشین و مابقی شهری هستند.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با بیان اینکه هوای گرم خوزستان سبب شد سرعت کار از استان های دیگر کمتر شود گفت: استان‌های سردسیر در اولویت‌کاری ما قرار دارند چرا که از مهر ماه به بعد به سبب سرمای زیاد نمی‌توان در آن مناطق کار کرد. امروز تصمیم گرفتیم سرعت بیشتری به کارها در خوزستان دهیم و مردم نیز باید برای پای کار آمدن و بستن قرارداد تشویق شوند.

تابش تأکید کرد: اگر مردم خوزستان از سهمیه اختصاص یافته استفاده نکنند مجبوریم آن را به سایر استان ها واگذار کنیم.

وی درباره بستن قراردادی با دانشگاه شهید چمران جهت تاسیسات حفاظتی روستاها خبر داد و عنوان کرد: در بررسی‌های صورت گرفته توسط کارشناسان دانشگاه شهید چمران فعالیت‌های حفاظتی جهت مقاوم سازی ۱۳ روستا مشخص شده که به زودی آن را اجرا می‌کنیم و بخش‌های دیگر را وزارت نیرو انجام می‌دهد.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ادامه داد: بر اساس مطالعات انجام شده توسط دانشگاه شهید چمران هیچ روستایی جابه‌جا نمی‌شود بلکه روستاهای آسیب پذیر ایمن شده و دایک‌هایشان را مرمت می‌کنیم.

تابش تصریح کرد: ما چالش‌ها و دغدغه‌ها را برنامه‌ریزی کردیم و عمدتا مشکلات در تامین اعتبار است هرچند که تا کنون تامین مالی صورت گرفته و ارگان‌های مختلف دولتی و نظامی نیز در کنار ما هستند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.