کد خبر : 48051
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۵

اعتراف راهبر قطار تایوانی به قطع کردن سیستم کنترل سرعت

[ad_1] پایگاه خبری – تحلیلی آفتاب کارون: به گزارش ایسنا، بازرسان تایوانی در روند بررسی علت سانحه مرگبار خروج قطار مسافربری از ریل که چند روز پیش در این کشور رخ داد به این موضوع پی بردند که در زمان وقوع حادثه، سیستم کنترل سرعت قطار عمل نکرده است. راهبر قطار در بازجویی‌های انجام شده

[ad_1]
پایگاه خبری – تحلیلی آفتاب کارون:

به گزارش ایسنا، بازرسان تایوانی در روند بررسی علت سانحه مرگبار خروج قطار مسافربری از ریل که چند روز پیش در این کشور رخ داد به این موضوع پی بردند که در زمان وقوع حادثه، سیستم کنترل سرعت قطار عمل نکرده است.

راهبر قطار در بازجویی‌های انجام شده اعتراف کرده‌ است که پیش از وقوع حادثه، سیستم کنترل سرعت قطار را از کار انداخته است.

به نوشته روزنامه استریت تایمز، بازرسی‌ها نشان می‌دهد که راهبر قطار سیستم کنترل اتوماتیک را به خاطر نقص فنی آن از کار انداخته و سعی داشته به صورت دستی قطار را هدایت کند اما موفق به تنظیم سرعت قطار هنگام ورود به ایستگاه‌ها یا سرپیچ‌ها نشده است.

سرعت قطار در زمان وقوع حادثه ۱۴۰ کیلومتر در ساعت بوده درحالیکه سرعت مجاز حرکت آن ۷۴ کیلومتر در ساعت بوده‌ است.

در این حادثه ریلی که به واژگون شدن تعدادی از واگن‌های قطار منجر شد طبق آخرین آمار دست‌کم ۱۸ کشته و ده‌ها تن دیگر زخمی و مصدوم شدند. این در حالی است که برخی رسانه‌ها شمار قربانیان را ۲۲ تن اعلام کرده بودند.

به گزارش ژاپن تودی، بنابر اعلام مقامات تایوان ارزیابی‌های لازم روی جعبه سیاه قطار که حاوی اطلاعاتی در مورد سرعت حرکت و موارد دیگر است در حال انجام است.

انتهای پیام

[ad_2]

منبع: ایسنا

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.