کد خبر : 48005
تاریخ انتشار : دوشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۵

ارائه خدمات درمانی و امدادی به ۱۵ هزار زائر اربعین

[ad_1] پایگاه خبری – تحلیلی آفتاب کارون: مرتضی سلیمی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره خدمات امدادی ارائه شده به زائران اربعین از ۲۱ مهرماه امسال تاکنون گفت: طرح امسال نسبت به سال های قبل شش روز زودتر آغاز شده است و در مجموع ۴۷۷ پایگاه امداد و نجات بین شهری در سراسر کشور برای پوشش

[ad_1]
پایگاه خبری – تحلیلی آفتاب کارون:

مرتضی سلیمی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره خدمات امدادی ارائه شده به زائران اربعین از ۲۱ مهرماه امسال تاکنون گفت: طرح امسال نسبت به سال های قبل شش روز زودتر آغاز شده است و در مجموع ۴۷۷ پایگاه امداد و نجات بین شهری در سراسر کشور برای پوشش امدادی زائران در آماده باش کامل هستند.

وی با بیان اینکه ۸۰ پایگاه امداد و نجات بین شهری در استان های معین و محورهای مواصلاتی منتهی به مرزهای خروجی مهران، چذابه و شلمچه در آماده باش کامل هستند، گفت: ۸۷ پایگاه امداد و نجات ثابت، موقت و سیار نیز در استان های ایلام، خوزستان و کرمانشاه فعال شده اند.

رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با بیان اینکه ۱۲ هزار و ۹۳۶ نیرو در هر روز در داخل و خارج کشور به کار گرفته شده اند گفت: ۹۴۷۱ نفر در کشور و ۳۴۶۵ نفر در خارج از کشور در آماده باش هستند.

سلیمی اضافه کرد: همچنین ۱۱۸ دستگاه در سه استان ایلام، خوزستان، کرمانشاه و کشور عراق به کار گرفته شده اند و هشت دستگاه اتوبوس آمبولانس نیز در خارج کشور مستقر شده‌اند. ۲۰ دستگاه موتورلانس هم در سه استان در آماده باش است.

وی با بیان اینکه ۴۲ دستگاه خودروی عملیات و نجات نیز در شهرهای مرزی مستقر است، گفت: چهار فروند بالگرد در شهرهای مهران، خوزستان و کرمانشاه مستقر است.

سلیمی درباره پوشش امدادی زائران اربعین نیز گفت: در مجموع بیش از ۱۵ هزار نفر به مراکز و پایگاه های هلال احمر مراجعه کرده اند که از این تعداد ٣٨ نفر به مراکز درمانی منتقل شده و ۹۲۲۸ نفر نیز خدمات سرپایی دریافت کرده اند. به ۵۲۸۵ نفر نیز خدمات پزشکی شامل تست فشار و قندخون ارائه شده و ۱۳۵۲ نفر اسکان اضطراری داده شده‌اند.

انتهای پیام

[ad_2]

منبع: ایسنا

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.