کد خبر : 50768
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۸

سخنگوی شورای هماهنگی تشکلهای کشاورزی خوزستان:

تشکلهای کشاورزی از عملکرد پژوهشکده تحقیقات خرما و میوه های گرمسیری نارضایتی شدید دارند / ناتوانی پژوهشکده تحقیقات خرما برای حل مشکل نخلداران / لزوم تغییر فوری در مدیریت پژوهشکده تحقیقات خرما و میوه های گرمسیری

تشکلهای کشاورزی از عملکرد پژوهشکده تحقیقات خرما و میوه های گرمسیری نارضایتی شدید دارند / ناتوانی پژوهشکده تحقیقات خرما برای حل مشکل نخلداران / لزوم تغییر فوری در مدیریت پژوهشکده تحقیقات خرما و میوه های گرمسیری

نخلداران خوزستان مدتهاست از بیماری خشکیدگی برگ خرما و خشکیدگی خوشه خرما رنج می برند

سخنگوی شورای هماهنگی تشکلهای کشاورزی خوزستان گفت: در حالی که نخلداران خوزستان مدتهاست از بیماری خشکیدگی برگ خرما و خشکیدگی خوشه خرما رنج می برند و دچار زیان های فراوانی شده اند، بیماری آفت چوبخوار خرما نیز به مشکلات کشاورزان نخلدار استان افزوده شده و اقتصاد و آینده نخلداران را تهدید می کند.

سید لطیف سیف السادات افزود: این بیماری که خصوصا در آبادان و خرمشهر در حال شیوع است در شادگان و برخی مناطق دیگر نیز روئیت شده است.

وی گفت: متاسفانه در حالی که پژوهشکده تحقیقات خرما و میوه های گرمسیری کشور در خوزستان مستقر گردیده ولی در طول سنوات گذشته کمتر نفعی برای جامعه کشاورزان و نخلداران استان نداشته است. باعث تاسف است چنین پژوهشکده ای با دهها نفر پرسنل و متخصص در هیچ کدام از مشکلات کشاورزان و نخلداران استان نتوانسته درمان و راهکار عملی چندان مفیدی ارائه دهد.

وی گفت: شورای هماهنگی تشکلهای کشاورزی استان ضمن ابراز شدید نارضایتی از عملکرد و مدیریت غیرنافع این مجموعه برای کشاورزان و نخلداران استان به نمایندگی از جامعه کشاورزان استان تقاضای تغییر فوری در مدیریت این مجموعه نه چندان کارآمد را دارد و در صورتی که اثبات شود با تغییر مدیریت نیز، این مجموعه برای نخلداران و کشاورزان استان هیچ خدمت و کمک و نفعی نتواند انجام دهد، شورای هماهنگی تشکلهای کشاورزی استان تقاضا دارد این پژوهشکده فورا از استان خارج و به استانی دیگر منتقل شود چرا که  پژوهشکده ای که برای نخلداران استانی که در آن مستقر است در هیچ کدام از موارد امکان و توان رفع قطعی مشکل را نداشته باشد همان که منت آن به گردن خوزستان نباشد بهتر است و شورای هماهنگی تشکلهای کشاورزی به نمایندگی از جامعه کشاورزان، از این مجموعه اعلام عدم نیاز می کند مگر آنکه معاونت تحقیقات وزارت جهاد کشاورزی بخواهد از این مجموعه جهت اشتغال عده ای از دوستان خود استفاده نماید.

وی تاکید کرد: در صورتی که مسئولین استانی و کشوری در وزارت جهاد کشاورزی به این هشدار توجه نکنند قطعا با واکنش تند شورای هماهنگی تشکلهای کشاورزی استان مواجه خواهند شد.

وی گفت: در پایان از دانشمندان و اساتید دانشگاه و صاحبان علم و تجربه در استان تقاضا می کنیم در این مورد به داد نخلداران برسند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 5 در انتظار بررسی : 4 انتشار یافته : ۱
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

امید شنبه , ۲۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۳:۰۰

🔴مردم ونخبگان خوزستان به هوش باشند 🔴
🔴عباس کشاورز قائم مقام وزیر کشاورزی مدعی جدید کاهش منابع آب خوزستان شده🔴
اعلام میکنم وی دلخوریهای شخصی از خوزستان دارد🔴
مسعود اسدی رییس انجمن صنفی کشاورزان استان در گفتگویی اختصاصی با آفتاب کارون گفت بنا بر اطلاع منابع موثق جلسه سرنوشت ساز تعیین تکلیف آبهای خوزستان که قرار بود امروز در کارگروه سازگاری با کم آبی خوزستان در تهران برگزار شود بصورت مجازی و از طریق وبینار برگزار شد.
در این جلسه که با حضور شخص وزیر نیرو و نمایندگان وزارت جهاد کشاورزی، صمت، هواشناسی و محیط زیست برگزار شد، سلیمانی دشتکی استاندار خوزستان، ایزدجو مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان و امیری زاده رییس سازمان جهاد کشاورزی استان نیز در این جلسه بصورت ویدئو کنفرانسی حضور داشتند.
در این جلسه بعد از گزارش مدیرعامل سازمان آب و برق استان، سلیمانی دشتکی استاندار خوزستان خواستار ۳۲ میلیارد متر مکعب منابع آب مورد نیاز استان بطور کامل شد. در این مسیر اتفاق نگران کننده ای برای استان خوزستان رخ داده که وظیفه دارم مردم خوزستان وخصوصا نمایندگان ونخبگان سیاسی استان را به آن آگاه کنم و آن هم معرفی عباس کشاورز از طرف وزیر جهاد کشاورزی بعنوان نماینده وزارت جهاد کشاورزی در کارگروه سازگاری خوزستان با کم آبی می باشد و این در حالی است که قاعدتا معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی بدلیل اشرافیت و موضوعیت باید در این کارگروه معرفی می شد. موضوع نگران کننده ای که بوجود آمده و امروز در جلسه به شدت برای خوزستان خطرساز شده است، موضع گیری تند وغیر متعارف عباس کشاورز نماینده وزیر جهاد کشاورزی علیه منافع استان بود به نحوی که وی کلا ۳۰ میلیارد متر مکعب آورد آبی استان خوزستان را خلاف واقع دانست و در حالی که می بایست از منافع بخش کشاورزی ونظرات سازمان جهاد کشاورزی استان دفاع نماید وزیر نیرو را صراحتا تحریک به مخالفت با اختصاص منابع درخواستی آب خوزستان می نمود.
وی ۳۲ میلیارد متر مکعب آب مورد نیاز استان خوزستان را غیرواقعی، غیرضروری و فشار سیاسی خواند.در حالیکه این آمارها متعلق به وزارت نیرو بعنوان متولی قانونی منابع آب میباشد و این در حالیستکه که از نماینده وزارت جهاد کشاورزی انتظار همراهی و همسویی با قطب تولید کشاورزی کشور می شد وی به سرسخت ترین مخالف خوزستان در این جلسه تبدیل گردید.
مسعود اسدی رییس انجمن صنفی کشاورزان خوزستان در همین رابطه در واکنش به این موضوع گفت: بنده به نمایندگی از جامعه کشاورزان استان به ۱۸ نماینده استان اخطار می دهم در صورتی که از آقای خاوازی نخواهند که نماینده وزارت جهاد کشاورزی را در این کارگروه تعویض نماید قطعا در ادامه ی این جلسات، منابع آبی استان با کارشکنی های این فرد به تاراج خواهد رفت .لازم می دانم به شما مردم خوزستان یادآوری کنم ایشان عدم انتصاب خود بعنوان وزیر جهاد کشاورزی رابعد از آقای حجتی بدلیل رقابت و مخالفت یک گزینه وزارت خوزستانی با خود می داند وی همچنین در انتصاب نزدیک ترین یار ودوستش به ریاست سازمان جهاد کشاورزی خوزستان ناکام مانده وکدورت و مشکل جدی با خوزستان دارد از نمایندگان محترم درخواست می کنم فورا از وزیر جهاد کشاورزی بخواهند یا خود در جلسات شرکت نماید یا فرد دیگری را بعنوان نماینده وزارت جهاد کشاورزی در این کارگروه معرفی نماید. چرا که با رجاء واثق و علم کامل اعلام می کنم آقای عباس کشاورز نسبت به خوزستان دلخوری های شخصی دارد وجانب عدالت را رعایت نمیکند
گفتنی است در پایان این جلسه، وزیر نیرو اعلام کرد با توجه به اینکه در آمارها اختلاف وجود دارد، موضوع فعلا از دستور کار خارج میشود. ولی بازهم هشدار میدهم که هرگونه تعلل در وادار نمودن خاوازی به تغیر عباس کشاورز به معنای فاتحه آبهای خوزستان را خواندن است