کد خبر : 50890
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۱

از انتقال آبها که جلوگیری نکردیم هیچ، آب مصرفی استان را هم دارند نصف می کنند / استمداد کشاورزان استان از علماء اعلام و استاندار / امیدی به نمایندگان نداریم

از انتقال آبها که جلوگیری نکردیم هیچ، آب مصرفی استان را هم دارند نصف می کنند / استمداد کشاورزان استان از علماء اعلام و استاندار / امیدی به نمایندگان نداریم

از انتقال آبها که جلوگیری نکردیم هیچ، آب مصرفی استان را هم دارند نصف می کنند.

رییس انجمن صنفی کشاورزان خوزستان در واکنش به کاهش سهم منابع آبی استان:

از انتقال آبها که جلوگیری نکردیم هیچ، آب مصرفی استان را هم دارند نصف می کنند /  استمداد کشاورزان استان از علماء اعلام و استاندار / امیدی به نمایندگان نداریم

 

رییس انجمن صنفی کشاورزان خوزستان در واکنش به کاهش سهم منابع آبی استان گفت: از انتقال آبها که جلوگیری نکردیم هیچ، آب مصرفی استان را هم دارند نصف می کنند.
مسعود اسدی توضیح داد: در بحث سند سازگاری با کم آبی؛ در استان خوزستان مسئولین آب و برق، جهاد کشاورزی و استانداری پس از بررسی ها به این نتیجه رسیدند که ۳۲ میلیارد متر مکعب مصارف در خوزستان داریم.
وی افزود: خبری که به دست ما رسیده این است که تیمی که در وزارت نیرو در سازمان مدیریت منابع آب حاکم هستند یک نقشه خطرناک را دارند پیش می برند و آن هم کاهش سهم و منابع مصرفی آب در استان خوزستان است. ما ۲۲ میلیارد متر مکعب آب در سال برای کشاورزی مصارف داریم این را به ۱۳ میلیارد متر مکعب کاهش دادند و تازه می گویند این ۱۳ میلیارد متر مکعب را هم ۳ میلیارد باید صرفه جویی کنید یعنی ۱۰ میلیارد متر مکعب در یک سال در بخش کشاورزی می توانید در استان خوزستان برای مصارف کشاورزی، باغات، زراعت استفاده کرد.
وی گفت: معنی این حرف این است که ما حتی با این آب که آقای تقی زاده خامسی و مجموعه اش می خواهد به خوزستان صدقه بدهد، گندم هم نمی توانیم در استان کشت کنیم.
وی با اشاره به دفاع خوب مسئولین استان، استاندار و مسئولین ذی ربط برای گرفتن حق استان گفت: در اینجا صحبت من با نمایندگان مجلس است که اگر یک ذره کوتاه بیایند اتفاق بسیار بدی برای خوزستان می افتد. آقایان نماینده، دیگر مصاحبه های فرمایشی و سر و صداها و نطق های آتشین به کار نمی آید. نمایندگان باید با حضور در سازمان مدیریت منابع آب، حق استان خوزستان را بگیرند و از این ظلم به خوزستان جلوگیری کنند.
وی تاکید کرد: ما از علماء اعلام، از روحانیت معظمی که همیشه حامی کشاورز بوده، از استاندار محترمی که خوشبختانه با قدرت از منافع استان حمایت می کند و نمایندگان در خواست می کنیم این فتنه و این خطا را در نطفه از بین ببرند چون جامعه کشاورزان وحشت دارند که اگر این اتفاق بیافتد فاتحه ما کشاورزان در استان خوزستان برای همیشه خوانده شده است.
گفتنی است رییس انجمن صنفی کشاورزان امشب در کلیپی تصویری، ابعاد ناگفته ای از این طرح ویرانگر کشاورزی خوزستان را افشا خواهد کرد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۱
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

حسین حیدری پنجشنبه , ۱۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۹

حق دزفول،دومین شهرپرجمعیت استان که هیچ صنعت اشتغالزای عمده ای ندارد واتکای آن فقط به کشاورزیست نباید بازهم دراستان پایمال شود.
طبق سند منتشره سازمان برنامه بودجه استان،دزفول فقط حدود۷۰هزار هکتار زمین مسطح آبی دارد که بخش زیادی از آنهم دراختیار شرکت کارون وشهیدبهشتی و…است. اما شوش دانیال حدود۸۲۰ هزارهکتار،یعنی ۱۳ برابر دزفول زمین کشاورزی دارد، اهواز حدود۹۵۰ هزارهکتار، دشت آزادگان حدود۷۵۰ هزار هکتار و…
لذا دزفول به نسبت جمعیت،خیلی کمتر زمین کشاورزی داشته ولذا بایستی حق آبه ۲کشت این اراضی بعلت جمعیت زیاد دزفول ووابستگی آن به کشاورزی، تامین گردد. یعنی در توزیع سهمیه آب به جمعیت کشاورزان هرشهرباید توجه شود. متاسفانه شهرهای مرکز وجنوب غربی استان با کشت زیادشلتوک وعدم صرفه جویی، مصرف آب خیلی زیادی دارند، وحتی از آب دز برای جبران مصرف زیاد آنها، از پنج سال پیش کانال آب از جنوب هفت تپه آب دز را به کرخه منتقل میکند.!!؟