تاریخ انتشار : یکشنبه ۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۸:۴۱

تودیع و معارفه در شیلات خوزستان / ابوعلی سرپرست شیلات شد

تودیع و معارفه در شیلات خوزستان / ابوعلی سرپرست شیلات شد

مراسم تودیع و معارفه در مدیریت شیلات خوزستان برگزار شد.

با حضور معاون وزیر جهاد و رییس شیلات کشور ، و جمعی از مسئولان و مدیران استانی ، مراسم تودیع و معارفه سرپرست اداره کل شیلات خوزستان، در سالن جلسات شیلات خوزستان برگزار شد.
مراسم معارفه مهندس فتح اله ابوعلی، به عنوان سرپرست اداره کل شیلات خوزستان، و تودیع مهندس غلامرضا افتخاری نسب، برگزار شد.
دکتر خون میرزایی در این مراسم اظهار کرد: در‌ ایران و سراسر دنیا رویکرد شیلات از صید و صیادی به سمت آبزی پروری‌ تغییر جهت داده است و این رویکرد در شیلات ایران نیز با جدیت دنبال می شود.

رییس شیلات کشور افزود : فشار بر‌ ذخایر آبزیان دریایی باید کاهش یابد‌ و از این منابع با ارزش برای نسل آینده صیانت شود‌.

این مقام مسئول بیان کرد : روند شکوفایی و تولید و توسعه آبزی پروری که در دستور کار وزارت جهاد کشاورزی و سازمان شیلات ایران قرار‌گرفته با شیب مناسبی بیش از میانگین جهانی در حرکت است.

دکتر خون میرزایی با اشاره به اینکه در شرایط ناعادلانه جنگ اقتصادی قرار گرفته ایم، افزود : در ۹ ماهه اول سال جاری، با وجود فشار های اقتصادی، شاهد رشد ۵/۷ درصدی در بخش کشاورزی بوده ایم‌ که قابل مقایسه با سایر بخش ها نبوده و به عنوان قله ای برجسته در بخش کشاورزی خودنمایی میکند.

وی تصریح کرد: دستاوردها و عملکرد شیلات کشور در سال گذشته در تمامی بخش ها به جز بخش پرورش ماهی در قفس (به علت محدودیت های بانکی و مسائل مالی) بالاتر از تکالیف برنامه بوده است .

عملکرد بخش کشاورزی و شیلات در این شرایط سخت اقتصادی درخشان و شایسته است

خون میرزایی ، عملکرد بخش کشاورزی و شیلات را در این‌ شرایط سخت اقتصادی، درخشان و شایسته برشمرد .

وی افزود: این مهم ماحصل ایجاد بستری بوده که حوزه های پژوهشی و تحقیقاتی، پیش روی ما گشوده اند.

معاون وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: خدمتی که بخش اجرایی در اختیار بهره برداران شیلات در حوزه های مختلف قرارداده، عمدتا نتیجه عملکرد بخش خصوصی و اتحادیه های ذی ربط است که در چند سال اخیر ادامه داشته است.

رییس سازمان شیلات کشور در پایان تاکید کرد: امیدواریم شاهد انسجام بیش از گذشته در روابط سه بخش پژوهش و تحقیقات، اجرا و بهره برداران باشیم.

در ادامه این مراسم فتح اله ابوعلی، سرپرست جدید اداره کل شیلات خوزستان که پیش از این ریاست نظام‌ مهندسی کشاورزی را به عهده داشته است، اظهار کرد: بخش کشاورزی با توجه به توانمندی های داخلی نیازی به بازار خارج از کشور ندارد.

وی با اشاره به اینکه تولید بخش کشاورزی برای مملکت حیاتی است، افزود: ظرفیت استان در زمینه های عمومی و شیلات با توجه به آبهای داخلی استان و تالاب ها، بسیار خوب است.

ابوعلی با بیان اینکه تاکنون شیلات خوزستان در بسیاری موارد بالاتر از تعهدات خود عمل کرده است، تصریح کرد: باید تلاش کنیم از ظرفیت های موجود استفاده بهینه کرده و بر افزایش بهره وری و ایده های نو کار کنیم.

وی با اشاره به نقش مهم و تاثیر گذار تشکل ها و اتحادیه های صیادی و آبزی پروری، عنوان کرد: یکی از اولویت های ما ایجاد ارتباط قوی و تعامل سازنده با دستگاه های مرتبط مانند محیط زیست، سازمان آب و برق و جهاد کشاورزی، برای انجام اقدامات بهتر است.

غلامرضا افتخاری نسب سرپرست اسبق شیلات خوزستان نیز در این مراسم گفت : در طی این مدت مجموعه شیلات در همه بخش ها تعامل و همراهی خوبی داشته است.

وی افزود: تمام‌تلاش مان این بوده که در راستای تحقق اهداف سازمان شیلات کشور، شرایط سخت را‌ به خوبی پشت سر گذاریم و برای بهبود عملکرد شیلات خوزستان موفق عمل کنیم‌.
افتخاری نسب ضمن تقدیر از تلاش ، همدلی و تعامل معاونین ، مدیران و کارکنان مجموعه صمیمی و خدوم شیلات خوزستان ، افزود : لازم است از تعامل سازنده اتحادیه های صیادی و ابزی پروری برای همراهی در جهت پیشبرد اهداف سازمان و همچنین از پژوهشکده ابزی پروری جنوب کشور در ایجاد راهکارهای مناسب تقدیر و تشکر نمایم.

گفتنی است افتخاری نسب پیش از این با حفظ سمت ، سرپرست اداره کل شیلات خوزستان را بر عهده داشت و هم اکنون معاون برنامه ریزی و‌منابع انسانی اداره کل شیلات خوزستان است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.