تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۱ تیر ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۳

یگان حفاظت اراضی کشاورزی خوزستان راه اندازی شد

مدیر امور اراضی خوزستان از راه اندازی یگان حفاظت از اراضی کشاورزی خوزستان خبر داد.

مدیر امور اراضی خوزستان در گفتگو با آفتاب کارون از راه اندازی یگان حفاظت از اراضی کشاورزی خوزستان خبر داد.

عبدالکاظم شاچری افزود: در راستای صیانت از اراضی کشاورزی و جلوگیری از ساخت و سازهای غیر مجاز در اراضی كشاورزی، یگان حفاظت از اراضی کشاورزی در استان خوزستان در مراسمی با حضور مدیر کل دفتر حقوقی، فرمانده یگان حفاظت و مشاور انتظامی سازمان امور اراضی کشور، فرماندهان انتظامی، مدیران و روسای دستگاه های اجرایی و قضایی فعالیت خود را آغاز کرد.

مدیر امور اراضی خوزستان گفت: یکی از مهمترین ماموریت های اصلی مدیریت امور اراضی استان حفظ و صیانت از اراضی کشاورزی می باشد .

عبدالکاظم شاچری در مراسم آغاز فعالیت و معارفه فرمانده یگان حفاظت اراضی کشاورزی خوزستان گفت: استان خوزستان یکی از قطب های مهم کشاورزی کشور می باشد.  با توجه به سطح  اراضی دیم و آبی استان که بالغ بر ۱/۴ میلیون هکتار می باشد و همچنین وجود شبکه های آبیاری مدرن و تولید انواع محصولات کشاورزی، در تولید و اشتغالزایی دارای نقش موثر می باشد.

وی گفت: استان خوزستان با واگذاری حدود ۴۰۰ هزار هکتار اراضی به طرح های کشاورزی و غیر کشاورزی در بحث توسعه اراضی و ایجاد اشتعال نقش موثر و عمده ای در استان داشته است.

وی افزود: کل اراضی کشاورزی حدود ۱۱ درصد اراضی کل کشور می باشد که با توجه به محدودیت آب و خاک و منابع پایه باید در حفظ و حراست اراضی کشاورزی کوشید.

وی گفت: طی ۵ سال گذشته اقداماتی در راستای صیانت از اراضی کشاورزی از جمله راه اندازی سامانه ارتباطات مردمی ۱۳۱، راه اندازی گشت های ویژه حفظ کاربری به تعداد ۱۵ اکیپ، فعال نمودن اکیپ های دهگردشی، بکارگیری نیروهای حقوقی و مشاور انتظامی، انجام اقدامات ترویجی و آموزشی صورت گرفته است .

شاچری افزود: در سال ۹۷ حدود ۲۰۰۰ تماس با سامانه ارتباط مردمی ۱۳۱ برقرار گردید که از این تعداد حدود ۷۰۰ مورد گزارش تغییر کاربری بوده است.

وی گفت: تامین امنیت غذایی بحث فرابخشی است که مشارکت آحاد مردم، دستگاه های قضایی، انتظامی و اجرایی را می طلبد تا اراضی کشاورزی را که امانت نسل های آینده است را حفظ نماییم.

وی با اشاره به اینکه یگان های حفاظت به عنوان ضابطان قضائی شناخته می شوند گفت: اکیپ های گشت حفاظت اراضی کشاورزی در قالب یگان حفاظت با کادر و لباس فرم و اعتبارات مشخص فعالیت می کنند.

وی با اشاره به اینکه طی سال های اخیر تعرض به اراضی كشاورزی و تغییر كاربری آنها به شكل غیر قانونی افزایش یافته است لذا راه اندازی یگان ویژه حفاظت و صیانت از این اراضی برای حل این معضل ضروری بود.

شاچری با تاکید بر جلوگیری از تغییر کاربری‌های غیرمجاز در اراضی کشاورزی گفت: ساخت‌ و ساز غیرمجاز و تجزیه اراضی کشاورزی بعنوان تهدیدی جدی برای زمین‌های کشاورزی بشمار می آید.

وی افزود: تخلفات و تغییر کاربری اراضی کشاورزی از طریق یگان حفاظت از اراضی کشاورزی پیگیری می‌شود.

مدیر امور اراضی خوزستان ابراز امیدواری کرد: با راه‌اندازی یگان حفاظت از اراضی کشاورزی شاهد حفاظت و صیانت بیشتر از اراضی کشاورزی استان باشیم.

گفتنی است در این مراسم طی حکمی از سوی فرمانده یگان حفاظت اراضی سازمان امور اراضی کشور، سرهنگ سید شریف شریفی به عنوان فرمانده یگان حفاظت از اراضی كشاورزی استان خوزستان معرفی شد.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.