کد خبر : 48739
تاریخ انتشار : جمعه ۲ آذر ۱۳۹۷ - ۱۹:۱۸

کیفیت زندگی مردم مجاور خطوط لوله نفت باید بهتر شود

زندگی مردمی که در کنار لوله های نفتی زندگی می کنند ، باید بهتر شود و توسعه موردنیاز اینگونه مناطق باید مدنظر قرار گیرد.

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب گفت: کیفیت زندگی مردمی که در کنار لوله های نفتی زندگی می کنند ، باید بهتر شود و توسعه موردنیاز اینگونه مناطق باید مدنظر قرار گیرد.

به گزارش آفتاب کارون به نقل از ایرنا، احمد محمدی در نشست خبری در حاشیه نمایشگاه تخصصی تجهیزات ساخت داخل صنعت نفت و حفاری در اهواز اظهارداشت: در توسعه ۲۸ مخزن نفتی در کنار افزایش میزان تولید، مسئولیت های اجتماعی و موارد زیست محیطی نیز با جدیت دنبال می شود.
مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب با تاکید بر اینکه برنامه توسعه این مخازن به اقتصاد کشور جان دوباره ای می دهد، گفت: در راستای مسئولیت های اجتماعی مردم ساکن در کنار لوله های نفتی نیز باید شاهد ارتقا کیفیت زندگی خود باشند بنابراین توجه ویژه ای به توسعه اینگونه مناطق داریم.
محمدی افزود: ساکنان مناطق مجاور این خطوط باید از اقداماتی که انجام می شود منتفع شوند و این موضوع باید به شکل عینی دیده شود.
وی همچنین با اشاره به اینکه نمایشگاه تخصصی تجهیزات ساخت داخل صنعت نفت و حفاری از سال ۸۸ دستاوردهای مهمی برای صنعت نفت داشته است، گفت: این نمایشگاه در راستای توانمندسازی بخش خصوصی برگزار می شود.
این مقام مسئول در شرکت مناطق نفتخیز جنوب یادآور شد: در این مدت کالاهای اساسی و مورد نیاز این صنعت در زمینه های حفاری، تولید، تاسیسات سطح الارضی و تحت الارضی تامین شده و بومی سازی بخش قابل توجهی از دیگر کالاها در دست انجام است.
محمدی وضعیت بومی سازی کالاهای استراتژیک صنعت نفت را رضایت بخش دانست و ادامه داد: در این راستا همکاری بسیار خوبی با شرکت های دانش بنیان شکل گرفته است.
وی حرکت به سمت خودکفایی را از تاکیدات مسئولان کشور دانست و گفت: این دیدگاه سیاست صحیحی است که باید بیش از پیش دنبال شود اما این به معنی قطع همکاری با بیرون و کسب دانش خارجی نخواهد بود به این دلیل که نفت یک صنعت بین المللی است.
شرکت مناطق نفتخیز جنوب که دفتر ستادی آن در اهواز مستقر است هم‌ اکنون بیش از ۸۳٪ درصد از نفت و ۱۶٪ درصد از گاز ایران، را تولید می کند.
دهمین نمایشگاه تخصصی تجهیزات ساخت داخل صنعت نفت و حفاری از یکم تا چهارم آذرماه در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی خوزستان برپا شده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.