کد خبر : 48905
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۶ دی ۱۳۹۷ - ۹:۰۳

کمبود سوخت در بخش کشاورزی اهواز / پخش فرآورده های نفتی به تعهدات خود عمل نمی کند

این روزها کشاورزان نیازمند سوخت هستند و برای تامین آن با مشکل مواجهند.

دبیر نظام صنفی کشاورزی اهواز گفت: این روزها کشاورزان نیازمند سوخت هستند و برای تامین آن با مشکل مواجهند.
ماضی لویمی افزود: در حالی که طبق مصوبات شورای کشاورزی اهواز باید سوخت تراکتورها پس از تائید نظام صنفی از سوی شرکت پخش فرآورده های نفتی تامین شود ولی متاسفانه این شرکت به تعهدات خود عمل نمی کند و عملا کشاورزان را در بلاتکلیفی گذاشته است.
وی گفت: شرکت پخش فرآورده های نفتی نه تنها سهمیه سوخت کشاورزان را کاهش داده بلکه اخیرا سهمیه سوخت تراکتورهای مدل پایین را قطع کرده است.
وی با بیان اینکه نظام صنفی کشاورزی تمام تراکتورهای موجود را راست آزمایی می کند گفت: هم اکنون مزارع کشاورزی در مراحل حساس کشت هستند و منطقی نیست کشاورزان با دغدغه تامین سوخت روبرو شوند.
دبیر نظام صنفی کشاورزی اهواز گفت: در حالی که مسئولین بر ضرورت حمایت از بخش کشاورزی تاکید می کنند اما در حال حاضر شاهد این هستیم که شرکت پخش فرآورده های نفتی به بهانه های مختلف کشاورزان را با مشکل کمبود سوخت روبرو می کند که این موضوع اصلا از سوی ما قابل پذیرش نیست.
لویمی گفت: کشاورزان با مراجعه از روستا به شهر وقت زیادی را در راهروهای جهاد کشاورزی، شرکت پخش فرآورده های نفتی و کافی نت می گذرانند تا سهمیه سوخت آنها تامین شود ولی می بینیم با شرایطی که شرکت پخش فرآورده های نفتی بوجود آورده است کشاورزان دغدغه زیادی برای تامین سوخت تراکتورهای خود دارند.
وی با اشاره به اینکه شرکت پخش فرآورده های نفتی مصوبه شورای کشاورزی را اجرا نمی کند گفت: این روزها عملکرد شرکت پخش فرآورده های نفتی در خصوص تامین سوخت کشاورزان، اعتراض کشاورزان اهوازی را در پی داشته است و این شرکت در جدیدترین اقدام خود اعلام کرده که از این پس به تراکتورهای مدل پایین سوخت تعلق نمی گیرد.
وی با بیان اینکه حمایت از بخش کشاورزی در حد شعار است گفت: چند روز پیش رییس جمهور بر ضرورت تکریم و تقدیر از کشاورزان و حمایت از این قشر تاکید ویژه داشتند. ما تنها خواسته ای که داریم این است که نهاده های مورد نیاز کشاورزان از جمله سوخت را بموقع و به مقدار نیاز تامین کنید.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.