کد خبر : 53417
تاریخ انتشار : شنبه ۱۹ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۴

پیام مرکز کارشناسان دادگستری خوزستان بمناسبت سالروز تاسیس مرکز وکلا و کارشناسان رسمی قوه قضاییه

پیام مرکز کارشناسان دادگستری خوزستان بمناسبت سالروز تاسیس مرکز وکلا و کارشناسان رسمی قوه قضاییه
این نهاد انقلابی و ارزشمند دارای برکات و آثار مثبت زیادی در توسعه فرهنگ کارشناسی و وکالت داشته است.

رییس مرکز کارشناسان رسمی دادگستری خوزستان ضمن گرامیداشت سالروز تاسیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه گفت: تمام همت ما در این مرکز این است که برای تحقق عدالت گام برداریم و همکار دستگاه قضایی باشیم.

محمد کرم زاده با اشاره به ۱۷ فروردین سالروز تشکیل مرکز وکلا و کارشناسان رسمی قوه قضائیه و تبریک این روز به همکاران گفت: این نهاد انقلابی و ارزشمند دارای برکات و آثار مثبت زیادی در توسعه فرهنگ کارشناسی و وکالت داشته است.

وی با بیان اینکه وظیفه اصلی کارشناسان رسمی دادگستری، کمک به دستگاه قضایی است تاکید کرد: در همین راستا تمام تلاشمان را بکار می گیریم تا بهترین خدمات را به مردم، سازمانها، نهادها و دستگاههای دولتی و غیردولتی ارائه دهیم. تسهیل دسترسی مردم به خدمات قضایی و کارشناسی و حفظ حقوق آنها جزو اولویت های مرکز است و در این راستا تمام تلاشمان را بکار خواهیم گرفت تا خروجی عملکرد مرکز، تحقق عدالت و احقاق حق مردم باشد.

وی با اشاره به نقش بسیار مهم کارشناسی در تحقق عدالت گفت: بسیاری از آرای قضائی که صادر می شود مبتنی بر نظریه‌ کارشناسی‌ است بنابراین موضوع کارشناسی هم به اندازه قضاوت و داوری یک موضوع مهم و تاثیرگذار است. اگر بخواهیم عدالت را گسترش دهیم باید به نقش مهم و اساسی کارشناسان دادگستری توجه کنیم.

وی افزود: هم اکنون بالغ بر ۳۶۰ کارشناس رسمی دادگستری در رشته های مختلف کارشناسی در مرکز کارشناسان رسمی دادگستری خوزستان مشغول به کار کارشناسی هستند. همچنین ۲۴۲ کارآموز هم در این مرکز، دوره های کارآموزی خود را طی کرده اند که در آینده به جمع همکاران کارشناس در مرکز کارشناسان دادگستری استان خواهند پیوست.

رییس مرکز کارشناسان رسمی دادگستری خوزستان در پایان گفت: عموم مردم و سازمانها و نهادهای دولتی و غیردولتی استان می توانند به منظور بهره مندی از خدمات حقوقی و کارشناسی مورد نیاز به مرکز وکلا و کارشناسان رسمی قوه قضاییه استان خوزستان مراجعه کنند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.