کد خبر : 46988
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۰

ویژگی کیت‌های جدید تشخیص مصرف مواد مخدر رانندگان

[ad_1] پایگاه خبری – تحلیلی آفتاب کارون: به گزارش ایسنا،‌ دکتر سیدجعفر محقق در مراسم رونمایی از طرح ارتقای سلامت رانندگان که صبح امروز در شهرک آزمایش برگزار شد گفت: بر هیچ کس پوشیده نیست که مصرف مواد مخدر و محرک‌های الکل در وقوع تصادفات رانندگی تاثیر زیادی دارد. وی با اشاره به روندی که

[ad_1]
پایگاه خبری – تحلیلی آفتاب کارون:

به گزارش ایسنا،‌ دکتر سیدجعفر محقق در مراسم رونمایی از طرح ارتقای سلامت رانندگان که صبح امروز در شهرک آزمایش برگزار شد گفت: بر هیچ کس پوشیده نیست که مصرف مواد مخدر و محرک‌های الکل در وقوع تصادفات رانندگی تاثیر زیادی دارد.

وی با اشاره به روندی که در گذشته برای تشخیص مصرف مواد مخدر از سوی رانندگان انجام می‌شد، اظهارکرد: پیش‌تر تست‌های ادراری تشخیص مواد مخدر از سوی پلیس انجام می‌شد که این نوع تست نقایصی داشت از جمله اینکه امکان اخذ چنین تستی در معابر شهری وجودنداشت. این تست به طور کلی از بانوان نیز اخذ نمی‌شد و بسیاری از رانندگان حمل و نقل عمومی نیز ادعا می‌کردند که فعلا ادرار ندارند که به همین دلیل ما باید از تجهیزات جدیدی استفاده می‌کردیم.

محقق با بیان اینکه کیت‌های جدید تشخیص مصرف مواد مخدر در همین راستا راه اندازی شده است،‌گفت: این کیت‌ها می‌تواند در اختیار تمامی نیروهای گشتی پلیس راهنمایی و رانندگی چه در جاده‌ها و چه در معابر شهری قرار بگیرد و با توجه به اینکه فضایی را اشغال نمی‌کند و کار با آن نیز راحت است،‌ دیگر نیاز به استفاده از ماشین‌های کنترل سلامت نیست.

محقق افزود: این کیت‌ها به شکل پایلوت در ایام نوروز مورد استفاده قرار گرفتند که خوشبختانه در بررسی‌های انجام شده دیدیم که تعداد کمتری خودرو متوقف شد اما نتایج آن بهتر بود. در همین راستا نیز از امروز این کیت‌ها در سراسر کشور مورد استفاده قرار خواهند گرفت.

انتهای پیام

[ad_2]

منبع: ایسنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.