کد خبر : 54570
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۸ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۴

هشدار پلیس فتا خوزستان نسبت به انتشار تصاویر خصوصی در فضای مجازی

هشدار پلیس فتا خوزستان نسبت به انتشار تصاویر خصوصی در فضای مجازی

شهروندان به هیچ وجه تصاویر خصوصی خود را برای افرادی که از طریق فضای مجازی دوست شده‌اند، ارسال نکنند.

رئیس پلیس فتا خوزستان ضمن هشدار به شهروندان درخصوص انتشار تصاویر خصوصی در فضای مجازی گفت: شهروندان به هیچ وجه تصاویر خصوصی خود را برای افرادی که از طریق فضای مجازی دوست شده‌اند، ارسال نکنند.
به گزارش آفتاب کارون به نقل از ایرنا، سرهنگ کارآگاه علی حسینی اظهار کرد: یکی از مواردی که بارها مشاهده‌ شده، تهدید به انتشار تصاویر خصوصی شهروندان به ویژه دختران نوجوان و جوان در فضای مجازی برای سوء استفاده با انگیزه مطامع جنسی و مالی توسط سودجویان سایبری است.
وی با بیان اینکه شیادان سایبری با مهندسی اجتماعی و با عنوان طرح دوستی، اعتماد کاربران به ویژه دختران نوجوان و جوان را به دست می‌آورند، افزود: این مجرمان در ادامه با وعده‌های ازدواج و ملاقات حضوری، درخواست تصاویر خصوصی برای آشنایی بیشتر می‌کنند.
رئیس پلیس فتا خوزستان با بیان اینکه مجرم پس از دریافت تصاویر قربانی، با تهدید از او درخواست‌های نامشروع می‌کند، گفت: توصیه می‌کنیم کاربران از ارسال تصاویر خصوصی برای افراد غریبه از طریق فضای مجازی خودداری شود.
وی ضمن اخطار به شیادان سایبری افزود: حفظ آبروی شهروندان خط قرمز پلیس فتا است و با متخلفانی که اقدام به تهدید هموطنان در فضای مجازی می‌کنند، با جدیت برخورد و طبق قانون با آنها برخورد خواهد شد.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.