کد خبر : 47401
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۳

هشدارهای “ساجدی‌نیا” به زائران اربعین/همراهی پلیس با زائران از مبداء تا مقصد

[ad_1] پایگاه خبری – تحلیلی آفتاب کارون: به گزارش ایسنا، سردار حسین ساجدی نیا درباره تدابیر و تمهیدات پلیس برای راهپیمایی اربعین و زیارت عتبات اظهار کرد: تدابیر پلیس برای اربعین نه از روزهای اخیر بلکه پس از پایان مراسم اربعین در سال گذشته آغاز شده و ما با برگزاری جلسات آسیب شناسی نسبت به

[ad_1]
پایگاه خبری – تحلیلی آفتاب کارون:

به گزارش ایسنا، سردار حسین ساجدی نیا درباره تدابیر و تمهیدات پلیس برای راهپیمایی اربعین و زیارت عتبات اظهار کرد: تدابیر پلیس برای اربعین نه از روزهای اخیر بلکه پس از پایان مراسم اربعین در سال گذشته آغاز شده و ما با برگزاری جلسات آسیب شناسی نسبت به رفع اشکالات دوره‌های قبلی اقدام کرده و تدابیر ویژه‌ای را برای راهپیمایی امسال در نظر گرفته‌ایم.

وی با بیان اینکه از چندین هفته قبل نیز عملیات اجرایی پلیس در بخش‌های مختلف آغاز شده است، خاطرنشان کرد: اما از فردا ۲۴ مهرماه آماده‌باش صددرصدی پلیس برای راهپیمایی اربعین در سراسر کشور آغاز شده و یگان‌های مختلف ناجا از جمله پلیس پیشگیری، پلیس راهور، پلیس مهاجرت و گذرنامه، یگان ویژه و… با آماده‌باش کامل در تمامی استان‌ها اقدام به ارائه خدمات به زائران خواهند کرد.

ساجدی نیا با بیان اینکه پلیس از مبداء تا مقصد یعنی سه پایانه مرزی مهران، شلمچه و چزابه در خدمت زائران است افزود: تمام تلاش ما این است که زائران اربعین بدون کمترین مشکل و به سرعت بتوانند از مرز خارج شوند.

معاون عملیات ناجا از تشکیل سه قرارگاه استانی در کرمانشاه، ایلام و خوزستان خبر داد و گفت: این سه قرارگاه فعال شده اما ترددی از مرز کرمانشاه انجام نمی‌شود و تنها سه مرز مهران، شلمچه و چزابه فعال هستند و از چند روز قبل نیز تردد زائران اربعین از آن‌ها آغاز شده است.

ساجدی نیا با اشاره به اقدامات یگان‌های مختلف پلیس خاطرنشان کرد: پلیس پیشگیری در پایانه‌ها و در مبداء نسبت به تامین ایمنی و امنیت زائران اقدام می‌کنند. عزیزان پلیس راهور در سراسر کشور و در پایانه‌های مرزی نسبت به ساماندهی و تسهیل ترافیک اقدام خواهند کرد. همکاران من در پلیس امنیت نیز بویژه در بخش پلیس مهاجرت و گذرنامه این روزها در آماده‌باش کامل هستند و نسبت به صدور گذرنامه زائران در کوتاه‌ترین زمان ممکن اقدام خواهند کرد.

معاون عملیات ناجا با تاکید بر اینکه خروج از مرز تنها با گذرنامه و ویزای معتبر میسر است افزود: درخواست ما از شهروندان این است که حتما نسبت به بررسی اعتبار گذرنامه خود اقدام کرده و برای دریافت یا تمدید گذرنامه و همچنین دریافت روادید کشور عراق در همان استان مبداء اقدام کنند و از تجمع در پایانه‌ها و استان‌های مرزی برای دریافت گذرنامه و روادید پرهیز کنند.

معاون عملیات ناجا با بیان اینکه لایه‌بندی‌هایی برای کنترل مدارک زائران و ارائه خدمات بهتر به آن‌ها انجام شده است، خاطرنشان کرد: امیدواریم که با مجموعه اقدامات نیروی انتظامی، زائران در امنیت کامل و آرامش بتوانند به زیارت عتبات بروند.

معاون عملیات ناجا با بیان اینکه به اندازه کافی در سراسر کشور نیروی پلیس برای مراسم اربعین پیش‌بینی شده است، خاطرنشان کرد: خوشبختانه امنیت خوبی نیز برقرار بوده و تاکنون هیچ مشکل امنیتی گزارش نشده است.

معاون عملیات ناجا درباره زائرانی که ممکن است در آن سوی مرز دچار مشکل شوند اظهار کرد: نیروی انتظامی در خارج از مرزها مسئولیتی ندارد اما توصیه ما به زائران این است که اگر در آن سوی مرز دچار مشکلی شدند حتما به کنسولگری یا سفارت جمهوری اسلامی مراجعه کنند تا مساله پیگیری شود. در داخل کشور نیز در هر نقطه از کشور مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ در خدمت شهروندان است.

وی همچنین به زائران توصیه کرد که فریب افراد سودجو و کسانی را که با می‌خواهند گذرنامه جعلی به آن‌ها بدهند را نخورند و گذرنامه خود را حتما از پلیس مهاجرت و گذرنامه دریافت کرده و برای دریافت روادید نیز از مبادی رسمی و قانونی اقدام کنند چرا که امکان تشخیص مدارک جعلی از طریق سامانه‌های پلیس وجود دارد.

معاون عملیات ناجا همچنین از افزایش گیت‌ها در سه پایانه مرزی به منظور تسهیل در خروج زائران از مرز خبر داد و گفت: تمامی تلاش پلیس این است که زائران بدون کمترین مشکل از کشور خارج شوند اما درخواست ما از آنان این است که با پلیس همکاری داشته باشند.

معاون عملیات ناجا با بیان اینکه اخبار و اطلاعیه‌های بعدی ستاد اربعین ناجا از طریق رسانه‌ها به شهروندان و زائران اطلاع داده می‌شود گفت: آماده‌باش پلیس تا پایان مراسم اربعین و بازگشت زائران به داخل کشور ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام

[ad_2]

منبع: ایسنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.