نیروهای پیمانكاری شاغل در صنعت نفت، متخصص خواهند شد

نیروهای پیمانكاری شاغل در صنعت نفت، متخصص خواهند شد

رییس امور اجرای آموزش شرکت ملی نفت ایران گفت: با هدف حفظ توان تولید و نیروی متخصص و ماهر در شرکت‌های تابعه شرکت ملی نفت ایران، شیوه‌نامه آموزش حرفه‌ای نیروهای پیمانکاری تا انتهای سال اجرایی خواهد شد. 

آفتاب کارون:

رییس امور اجرای آموزش شرکت ملی نفت ایران گفت: با هدف حفظ توان تولید و نیروی متخصص و ماهر در شرکت‌های تابعه شرکت ملی نفت ایران، شیوه‌نامه آموزش حرفه‌ای نیروهای پیمانکاری تا انتهای سال اجرایی خواهد شد.

دکتر حسین گرجی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی نفتخیز با اعلام خبر برگزاری نشست تدوین شیوه نامه آموزش نیروهای پیمانکارای به میزبانی مناطق نفتخیز جنوب گفت: با توجه به اتخاذ تصمیم‌های شرکت ملی نفت ایران در نظام تشکیلاتی و نظام برون سپاری که در یکی دو سال اخیر وجود داشت، بخش قابل توجهی از نیروهای پیمانکاری در مشاغل تصدی‌گری و مهارتی در قالب قراردادهای مستمر در حال کار و خدمت رسانی هستند.

وی افزود: جهت دست یابی به اهداف تعیین شده سازمان در زمینه حفظ توان تولید و همچنین حفظ و نگهداشت نیروی ماهر و متخصص در شرکت های تابعه شرکت ملی نفت ایران، مطابق با نظام اداری و آیین نامه استخدامی صنعت نفت در فروردین ماه سال ۱۴۰۲ شیوه نامه آموزش پیمانکاران با رویکرد صلاحیت حرفه‌ای توسط مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران به کلیه شرکت‌های تابعه ابلاغ و لازم الاجرا شد.

رییس امور اجرای آموزش شرکت ملی نفت ایران در خصوص تدوین شیوه نامه آموزش پیمانکاران تصریح کرد: بر اساس قوانین بالادستی حاکم بر موضوع آموزش نیروهای پیمانکاری، مدیریت توسعه منابع انسانی شرکت ملی نفت ایران کارگروهی را ذیل آموزش مرکزی تشکیل دادن که اهداف اصلی این کارگروه تدوین دستورالعمل‌ها، شناسایی خبرگان در این حوزه و فراوانی مشاغل پیمانکاری در شرکت ملی نفت ایران بود.

وی اذعان داشت: در چند ماه اخیر با تلاش همکاران من مشاغل حرفه‌ای در صنعت نفت شناسایی شده که در ۸ ابر حرفه اصلی شامل عملیات بهره‌برداری، حفاری، برق، مکانیک، HSE، عمران، صنایع و کارگاه مرکزی دسته بندی شدند.

دکتر گرجی با بیان برگزاری نشست تدوین استانداردهای آموزش شایسته محور در حرفه برق به میزبانی اهواز گفت: از ابتدای هفته جاری به مدت یک هفته به میزبانی شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب و با همکاری مجتمع آموزش فنون اهواز بررسی و تحلیل ابر حرفه برق را در دستور کار خود داریم.

وی ادامه داد: برای تدوین دستورالعمل آموزشی ابر حرفه برق، ۳۵ حرفه از مشاغل برق انتخاب شده و از خبرگان ۵ شرکت اصلی شامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب به عنوان شرکتی که بیشترین فراوانی در این حوزه داشت و یکی از شرکت های موثر در این حوزه بود، شرکت ملی حفاری ایران، شرکت نفت و گاز پارس، منطقه ویژه اقتصادی و شرکت نفت وگاز اروندان و شرکت نفت فلات قاره دعوت به عمل آمد.

رییس امور اجرای آموزش شرکت ملی نفت ایران با اذعان به حضور متخصصان در تدوین شیوه نامه های آموزشی حرفه برق در اهواز اذعان داشت: خبرگان به مدت یک هفته در ۴ کارگروه اصلی در حوزه‌های مختلف شغلی برق دسته بندی شدن و به تدوین استانداردهای آموزشی در دو قالب استاندارد شایستگی و استاندارد ارزشیابی مشغول کار هستند.

وی به همکاری سازمان فنی و حرفه‌ای کشور در این امر گفت: برای اجرای این نظام آموزش پیمانکاران، پیش نویس تفاهنامه‌ای نیز با سازمان فنی و حرفه‌ای کشور به عنوان متولی این امر و تدوین صلاحیت حرفه ای مشاغل تدوین شده که از ابتدای دوره، آقای دکتر جلالی نماینده سازمان فنی حرفه‌ای در کارگروه‌های مختلف حضور داشته و در امر تدوین استانداردهای آموزشی و ارزشیابی یاری گر ما هستند.

دکتر گرجی در خصوص برنامه زمانبندی اجرای شیوه نامه آموزش پیمانکاران اظهار داشت: طبق برنامه از پیش تدوین شده، تا پایان سال جاری و اواسط سال آینده، عمده مشاغل تخصصی که اولویت اصلی ما هستند را در این شیوه نامه، احصا و محتواهای آموزشی تدوین و مربیان که اکثراً از متخصصان این حوزه هستند، انتخاب خواهند شد.

وی با اشاره به استفاده از تمام امکانات صنعت برای آموزش نیروهای گفت: با توجه به تجهیزات و امکانات موجود در صنعت به خصوص در شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب، به کمک سازمان فنی حرفه‌ای، کارگاه‌های فعال کددار خواهند شد و آموزش‌ها به مرور زمان برای قشر پیمانکاران و قشر زحمت کش صنعت شروع می‌شوند.

این مدیر عالی در صنعت نفت کشور با اشاره به اعطا گواهینامه تخصصی به نیرو‌های پیمانکاری در انتهای دوره‌های آموزشی گفت: افراد پس از اخذ آموزش‌ها لازم، آزمون و گواهینامه صلاحیت در حرفه های تخصصیشان داده می‌شود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.