کد خبر : 55307
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۸:۵۹

دکتر بدر سودانی حقوقدان و رئیس سابق مرکز وکلای قوه قضاییه خوزستان:

نمایندگان حقوقدان باید در کمیسیونهای مجلس باشند / یک حقوقدان کارآمد می تواند یک قانون نویس خوب باشد

نمایندگان حقوقدان باید در کمیسیونهای مجلس باشند / یک حقوقدان کارآمد می تواند یک قانون نویس خوب باشد
نمایندگان حقوقدان در ارتقای جایگاه مجلس نقش مهمی دارند.

یک حقوقدان برجسته گفت: نمایندگان حقوقدان در ارتقای جایگاه مجلس نقش مهمی دارند.

بدر سودانی سادری به خبرنگار ما گفت: طبیعتا حضور نمایندگان حقوقدان در مجلس بسیار موثر و کارگشا خواهد بود. نمایندگان حقوقدان باید در کمیسیونهای مجلس باشند.

وی با بیان اینکه به اعتقاد بنده مهمترین کمیسیون از لحاظ قانونگذاری، کمیسیون قضایی است گفت: این در حالی است که برخی حقوقدانان هم پس از راهیابی به مجلس وارد کمیسیون قضایی نمی شوند و بعضا دیده شده که یک حقوقدان وارد کمیسیون کشاورزی یا عمران یا … می شود که سنخیتی ندارد. البته ضروری است هر کمیسیون مجلس دارای نماینده حقوقدان باشد.

این مولف چند کتاب در حوزه های قضایی افزود: اگر حقوقدانان کارآمد، شجاع و قوی و در عین حال حقوقدانی که کارهای حقوقی و قضایی کرده باشد طبیعتا می تواند یک قانون نویس خوب هم باشد.

سودانی با بیان اینکه اصولا رکن اصلی مجلس، قانونگذاری است گفت: اگر قانون را حقوقدانان تنظیم کنند طبیعتا این قانون بهتر به مقصد خواهد رسید. اگر بشود در مجلس شرایط به گونه ای باشد که نمایندگان حقوقدان‌ در کمیسیون‌های مختلف تقسیم شوند این موضوع خیلی می تواند به قانون نویسی بهتر کمک کند.

رئیس سابق مرکز وکلای قوه قضاییه خوزستان گفت: هر چقدر حقوقدانان در مجلس شورای اسلامی بیشتر باشند قانونگذاری بهتر اعمال خواهد شد چون حقوقدانان به مسائل حقوقی و قضایی آگاهی و اشراف دارند و از اصول و موازین حقوقی شناخت بهتری دارند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.