تاریخ انتشار : جمعه ۳۰ فروردین ۱۳۹۸ - ۲۰:۳۷

مشکلات خوزستان نگاه ویژه‌تری می‌طلبد

باید در خصوص مشکلات خوزستان نگاه ویژه‌تری داشته باشیم.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی گفت: خوزستان با همه ایران برابر است و اگر بخواهیم به خوزستان به چشم سایر نقاط کشور توجه کنیم به نظر می‌رسد مشکلات خوزستان حل نشود زیرا باید در خصوص مشکلات خوزستان نگاه ویژه‌تری داشته باشیم.

به گزارش آفتاب کارون به نقل از ایسنا، همایون یوسفی در جلسه ستاد بحران  با حضور رئیس قوه قضائیه در استانداری برگزار شد، اظهار کرد: خوزستان اقوام مختلفی دارد که این اقوام همیشه در صلح و آرامش در کنار یکدیگر زندگی کردند. همچنین در هیچ زمانی خوزستان منشا بحران برای کشور نبوده و در طول تاریخ یک وجب از خاک ایران کم نشده است.

وی افزود: خوزستان با همه ایران برابر است و اگر بخواهیم به خوزستان به چشم سایر نقاط کشور توجه کنیم به نظر می‌رسد مشکلات خوزستان حل نشود زیرا باید در خصوص مشکلات خوزستان نگاه ویژه‌تری داشته باشیم.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی گفت: به نظر می‌رسد آینده سیاست، امنیت و اقتصاد ایران در خط جنوبی ایران مخصوصاً در خوزستان رقم بخورد. بنابراین باید برای آینده بهتر ایران از ظرفیت‌های خوزستان استفاده بهتری شود.

یوسفی تصریح کرد: می شود از ظرفیت‌های خوزستان در کاهش تنش ها و تشنج های منطقه ای استفاده کرد.

وی بیان کرد: در طول تاریخ معاصر هر زمانی قدرت‌های استعماری می‌خواستند در مقیاس محلی و منطقه‌ای برای ایران مشکل ایجاد کنند از ناحیه خوزستان وارد شدند مانند حمله صدام به ایران.

یوسفی گفت: باید به خوزستان نگاه ویژه‌ای شود. آنچه در آینده کشور مهم به نظر می‌رسد ارتباط استراتژیک ایران و عراق است؛ به نظر می‌رسد جغرافیای خوزستان مهمترین عامل در شکل بخشیدن به روابط پایدار دو کشور است.

وی افزود: اکنون نگاه به خوزستان در سطح کشور دلسوزانه است اما راهبردی نیست بنابراین برای آینده بهتر کشور نیازمند این هستیم به نقاط استراتژیک مثل خوزستان توجه ویژه‌تری شود اما اکنون می‌بینیم این نگاه ویژه وجود ندارد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.