کد خبر : 52550
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۳۰ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۶

نباید اجازه دهیم دشمن بین نسل جوان و آینده ایران فاصله بیاندازد

نباید اجازه دهیم دشمن بین نسل جوان و آینده ایران فاصله بیاندازد
نباید اجازه دهیم دشمن بین نسل جوان و آینده ایران فاصله بیاندازد

نباید اجازه دهیم دشمن بین نسل جوان و آینده ایران فاصله بیاندازد
جانشین فرمانده سپاه ولی‌عصر (عج) خوزستان گفت: دشمن به دنبال فاصله انداختن بین نسل جوان حال و آینده نسبت به گذشته است که نباید اجازه چنین کاری را بدهیم.

سردار نعمت الله باقری در نشست خبری در خصوص برنامه های هفته دفاع مقدس برگزار شد، با اشاره به دلیل استفاده از عنوان “دفاع مقدس” اظهار کرد: پیروزی انقلاب اسلامی در جنگ هشت ساله در شرایطی رخ داد که انقلاب ما مانند طفل تازه متولد شده بود؛ با توجه به اینکه با پیروزی انقلاب اسلامی، منافع دشمن در دوران رژیم شاهنشاهی از بین رفته بود، دشمن برای رسیدن به اهداف خود این جنگ را برنامه ریزی و به ما تحمیل کرد.

به گزارش ایسنا، وی با بیان اینکه شعار این انقلاب عدالت خواهی و استکبار ستیزی بود، افزود: دشمن می خواست در شرایطی که جمهوری اسلامی ایران هنوز انسجام سیاسی و نظامی نداشت، این نظام را خفه کند اما حضور مردم در دفاع مقدس از این اتفاق جلوگیری کرد.

جانشین فرمانده سپاه ولی‌عصر (عج) خوزستان گفت: حضور مردم در دفاع مقدس یکی از برگ های برنده آن دوران بود و مشاهده شد مردم خرمشهر، حدود یک ماه ارتش تا دندان مسلح را در این نقطه نگهداشتند بنابراین یکی از دلایل موفق نشدن عراق مقاومت اولیه مردم در نقاط مختلف بود.

باقری بیان کرد: رزمندگان ما حتی دوره ای را در دانشگاه جنگ نگذراندند و هیچ جا دانش نظامی را یاد نگرفتند و میانگین سن این فرماندهان ۲۲ تا ۲۴ سال بوده است.

وی عنوان کرد: امروز یکی از کارهای کنونی دشمن بدبین کردن نسل جوان، حال و آینده، نسبت به گذشته است و می خواهد توانمندی ها و پیروزی هایی گذشته ما را زیر سوال ببرد. دشمن می خواهد به نسل نوجوان و جوان ما بگوید که اگر مثلا در دوران جنگ بیش از ۲۰۰ هزار شهید تقدیم کردیم به علت درس نخواندن فرماندهان جوان در دانشگاه های نظامی عنوان کند یعنی می خواهد نقطه قوت ما را به نقطه ضعف تبدیل کند.

جانشین فرمانده سپاه ولی‌عصر (عج) خوزستان با اشاره به تدابیر امام (ره) در شکست حصر آبادان، گفت: دشمن به دنبال فاصله انداختن بین نسل جوان حال و آینده نسبت به گذشته است که نباید اجازه چنین کاری را بدهیم.

باقری تصریح کرد: اتفاقی در تهران رخ داد که قطعا ظرف یک هفته آینده علت این مساله مشخص می شود اما کاری که در تهران و جاهای دیگر انجام شده، از عملیات روانی دشمن بر علیه جامعه نشات گرفته است.

وی با بیان اینکه در حوزه دفاع مقدس وظیفه ما این است که نگذاریم تقدسات این حوزه زیر سوال برود، گفت: به مناسبت فرا رسیدن هفته دفاع مقدس در خوزستان بیش از ۲ هزار برنامه آماده و اجرا خواهند شد که حضور عشایر عرب در رژه متمرکز تهران یکی از برنامه های ملی در این زمینه است.

جانشین فرمانده سپاه ولی‌عصر (عج) خوزستان افزود: اجرای رژه مشترک به میزبانی ارتش، عبار رویی مزار شهدا و دیدار با نماینده ولی فقیه در خوزستان برخی از برنامه های مشترک در این هفته هستند.

وی با بیان این‌که حدود ۵ هزار روحانی در دفاع مقدس شهید شدند، عنوان کرد: تجلیل از شهدای سلامت، اعزام راوی به مدارس و دانشگاه ها، کلنگ زنی المان زنان در ستاد جدید کنگره ۲۳ هزار شهید خوزستان، تجلیل از پیشکسوتان اصناف، تجلیل از شهدای روحانی و طلاب، نکوداشت فرماندهان دفاع مقدس، برگزاری یادواره شهدای ۳۱ شهریورماه، اجرای شب شعر دفاع مقدس، تولید بیش از ۳۰ برنامه رادیی و تلویزیونی، دیدار فرماندهان، رزمندگان و پیشکسوتان سپاه با آقای رضایی و رونمایی از دو جلد کتاب دفاع مقدس برخی از برنامه ها در هفته دفاع مقدس هستند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.