کد خبر : 46565
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۵

احتمال آبگرفتگی معابر در البرز

[ad_1] پایگاه خبری – تحلیلی آفتاب کارون: ‌به گزارش ایسنا منطقه البرز، مهدی مهرور در جمع خبرنگاران گفت: با توجه به اخطاریه‌ های سازمان مدیریت بحران کشور و اداره کل هواشناسی مبنی بر اینکه از عصر جمعه تا شنبه ۱۳ و ۱۴ مهرماه، به سبب فعالیت سامانه بارشی، بارش باران گاهی به صورت رگبار و

[ad_1]
پایگاه خبری – تحلیلی آفتاب کارون:

‌به گزارش ایسنا منطقه البرز، مهدی مهرور در جمع خبرنگاران گفت: با توجه به اخطاریه‌ های سازمان مدیریت بحران کشور و اداره کل هواشناسی مبنی بر اینکه از عصر جمعه تا شنبه ۱۳ و ۱۴ مهرماه، به سبب فعالیت سامانه بارشی، بارش باران گاهی به صورت رگبار و توام با رعد و برق، وزش باد شدید، در مناطق مستعد بارش تگرگ و افت قابل توجه دما را شاهد خواهیم بود، از فرمانداران، شهرداران و اعضای شورای مدیریت بحران استاندار انتظار می‌رود که تدابیر پیشگیرانه را اتخاذ کنند.

مهرور افزود: این سامانه موجب آبگرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن مسیل‌ها بخصوص (عصرجمعه و روز شنبه) در مناطق کوهپایه‌ای و رودخانه‌های فصلی استان خواهد شد.

وی ادامه داد: با گذر جبهه سرد و سرمایش هوا در مناطق مرتفع البرز احتمال بارش و نشست برف دور از انتظار نیست.

مهرور گفت: از روز شنبه تا یکشنبه مسیر جاده‌های کوهستانی بخصوص گردنه‌ها مه آلود پیش بینی می‌شود و به احتمال بسیار موجب کندی یا اختلال در ترافیک جاده‌ای این مناطق خواهد شد؛ بنابراین حفظ آمادگی و اتخاذ تدابیر و تمهیدات لازم از سوی مسئولان ذیربط ضروری است.

وی افزود: باید آمادگی اعضاء شورای هماهنگی شهرستان‌ها به منظور مقابله با جاری شدن سیل ، رعد و برق ، وزش باد شدید ، ریزش کوه و یا هرگونه حادثه احتمالی حفظ شود.

این مسئول اضافه کرد: انجام اقدامات بازدارنده و بلادرنگ از جمله صدور پیش آگاهی از طریق رسانه‌های محلی ( استانی و شهرستانی ) و مسئولین محلی برای ساکنین مناطق تحت تاثیر خصوصاً کشاورزان، دامداران، عشایر و حاشیه نشینان رودخانه‌ها از جمله الزامات است.

وی گفت: بر عدم اسکان و توقف در بستر و حریم رودخانه‌ها ، مکان‌های مرتفع و تپه‌ها ، زیر درختان ، سیم برق هوایی ، لوله‌ها ، فنس‌های فلزی و پهنه‌های آبی و همچنین خوداری از چرای دام در مراتع و دامنه کوهها تاکید می‌شود. لایروبی قنوات، رودخانه‌ها، کانال‌ها، انهار و زیر پل‌ها و همچنین رفع آبگرفتگی معابر درون شهری و جاده‌های برون شهری مورد تاکید است.

وی خاطرنشان کرد: خودداری از سفرهای غیرضروری درجادهای کوهستانی و دامنه‌های پرشیب به دلیل احتمال ریزش سنگ و پیش‌بینی مکان‌های امن جهت اسکان موقت ( تا رفع شرایط اضطراری ) ضرورت دارد.

مهرور در پایان ایجاد هماهنگی بین نیروی انتظامی ، دستگاه‌های امدادی ، ایمنی ، خدماتی و نیروهای مردمی را از اهم امور دانست.
انتهای پیام

[ad_2]

منبع: ایسنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.